Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 1834 ggr
Peppe
0

Tulpan i New Moon?

Har ju spekulerats innan filmen kom att dom ska försöka få med böckernas omslagsbilder i filmerna. (i Twilight så håller ju edward i ett äpple i matsalen). någon som såg en sån blomma i New Moon som det är på omslaget?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

Hmm det tänkte jag inte på. Intressant!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LaSadie
0

åååå intressant… minns ingen tulpan… men det kanske var på Bellas födelsedag hos Cullens? Där hon brakade in

LaSadie
0

Japp, tulpaner på hennes paketbord Skrattande

ThreeSenses
0

Jag undrar hur dom gör på Eclipse, alltid kul att se ;)

Imitten
0

oj det tänkte jag inte på alls… ännu en andledning att se den igen ;)

AnnieLarsson
0

Jag måste se den igen! O

Twinlight
0

I Eclipse är det säkert något rött band rund någon gardin eller paket eller nåt, haha :P

KitoBonito
0

Hm, nej jag la inte märke till någon tulpan i New Moon, men sen så tittade jag ju inte efter det heller! Så det finns det kanske :)

Och vad det gäller Eclipse finns det ju massor av förslag. Att band som flyger förbi linsen i en sekvens, ett band liggandes på marken osv.

Jojaton
0

I såfall tror jag att BDs omslag blir svårare!

Johanna - Instagram

KitoBonito
0

Det tror inte jag. :) Bara en close-up filmning på ett liknande schack-bräde utan någon större "mening" med det i filmen - om ni förstår. Det har ju mening i storyn min inte direkt i själva filmen.

Skulle kunna vara ett alternativ.

Peppe
0

ingen som har nån bild som är utklippt från New Moon på tulpanerna? Glad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LaSadie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häpp, något suddig bild men jag anser att det är tulpaner runt om tårtan Glad

JohannaCullenEnvall
0

När Carlisle hjälper Bella med att ta ut glaset osv ur hennes arm och han sätter eld på blodet, ser det ut som tulpanen :D

LaSadie
0

#13 Det är rosor Glad Tänkte att det var tulpaner med först men det är rosor Skrattande

JohannaCullenEnvall
0

14 :)

Imitten
0

men när edward puttar bella på ett bord när jasper attakerar henne går väl en vas sönder? för hon får ju glas och sånt i såret… Är det inte tulpaner i den vasen?

LaSadie
0

#16 Nej, rosor och andra sorter. Kanske tulpaner, men syns inte så bra…

Bild på Bella och Carlisle

Imitten
0

#17 - haha jag vet ju inte hade bara för mig det ;) men om du säger det så :)

AnnieLarsson
0

#12 Är det verkligen tulpaner? :S

LaSadie
0

Kollade på trailern, tycker det ser ut så när det rör sig, inte så bra på stillbilden Glad

sharoon
0

# 20 på stillbilden ser det lite ut som vallmo, haha Glad

LaSadie
0

#21 I know :P Det blev inte så bra still, men bättre i rörelse Glad

Imitten
0

hahaha jag är lite petig men om det är tullpaner så är dom ju röda där… dom ska ju vara rödvita! ;)

altrheio
0

Om någon har lust att veta lite mer om omslagsbilden till New Moon så kan jag säga att det är en pappegojtulpan på omslaget :)   frstn, det stod ju att det var fullt med rosor från golv till tak i boken så det finns troligen inga tulpaner i den scenen men kanske någon annan stans ? Flört

LaSadie
0

I boken ja men filmen avviker ju lite från filmen Flört

Men är det bara jag som tycker att det ser ut som tulpaner??

Någon som ska se filmen igen och få i uppgift att leta efter tulpaner? Kanske hos Giannas bord?

KitoBonito
0

Jag ska se den på lördag. Jag kan försöka komma ihåg att kika lite extra ;)

LaSadie
0

Do that Glad

emms
0

Kanske på Edwards piano? Såg den nyss, såg ut som om det var en vas med någonting i den. Hann dock inte se :(

Emma

LaSadie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer hävda att den är på presentbordet tills jag ser den Skrattande

LaSadie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu kollar jag på en annan trailer. I Volterra finns det bärstolar. Kan det vara tulpaner på dom? Finns bild runt 1.58

Selinas
0

Jag tycker det ser lite ut som tulpanen på omslaget när Carlisle bränner blodet o det på Bellas födelsedag. :)

Mimmulih
0

i scriptet jag har på datan finns det med i scenen i drömmen i början just innan hon springer ut på ängen ska hon stiga vid en tulpan som tappar ett blad. och bredvid står de (bookcover) och såsom jag o alla andra som sett filmen finns det inte med, så jag gissar på bortklippt..

LaSadie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att sett New Moon ikväll igen så kan jag bara instämma med #31 och bifogar en print screen Skrattande

AnnieLarsson
0

#33 Är det bara jag som inte ser tulpanen ellr bifogade du fel? :s

heffaklump
0

Det ser nästan ut som tulpanblad tycker jag men har svårt att tro att dom gjorde det medvetet… :P

LaSadie
0

#34 Nej det är inte tulpanblad men det ser ut som omslaget till New Moon

#35 Jag tror att det är medvetet :) Hittade inte tulpaner någon annanstans i filmen, om man inte kollade under lupp :P

AnnieLarsson
0

#36 Jaha, haha nu ser jag det!

Mimmie94
0

Lite kul tycker jag, alla omslag har ju en tanke bakom. Typ äpplet symboliserar förbjuden frukt, förbjuden kärlek. Blomman vet jag inte men bandet på Eclipse tror jag ska vara bandet mellan Bella Edward och Jacob.  Har inte läst så mycket om det, men såg det nån stans.

Eclipse premiären ska jag linda in mina armar i röda band :) hahaha

Mimmulih
0

#33 visst det ser ut som det de kanske ändrade men som jag sa tidigare så fanns det en speciell scen som hette book cover på scriptet som klipptes bort..

[Fruktiz]
0

SPOILERVARNING!!

I New Moon åker ju Edward till Italien och Volturi och där är ju alla rödklädda, men varför är det röda band till Eclipse då.. Tungan ute 

Eller är det som #38 säger att det är bandet som Bella har mellan Edward och Jacob i Eclipse?