cosplay - Jane
Hejsan alla!
Vill tacka alla så mycket för alla idéer ni kom fram till när jag bad om hjälp till vår Twilight kväll (se senare inlägg). Det blev så att vi lottade ut karaktärer från böckerna och nu ska vi klä ut oss till dom vi fick. Vi ska också försöka spela som dom är, och säga några repliker som dom säger.
Jag fick Jane från Volturi, ansiktet kan jag nog fixa med smink och så. Men jag har ingen lång svart kappa som hon har i filmen, några idéer på vad mer man kan göra eller ha på sig för att likna henne så mycket som möjligt?
Haha, skulle ha varit kul att vara Bella, gå runt och snubbla på allt och be om ursäkt ;D

Röda linser skulle vara coolt ;) Håret uppsatt i en boll och se farlig ut :P
#1 Precis vad jag tänkte skriva! :)

#1 oh ja, röda linser har jag också tänkt på. Men dom kanske man måste beställa? Vet inte om jag hinner med det :(

Vad kul att ni ska ha lite twilightcosplay :
Röda linser är väldigt dyrt, iaf när jag köpte mina… Det är kul att ha för stunden men i efterhand tyckte jag att det var slöseri med pengar mest.

#3 Jag köpte röda linser till Halloween från Butterix (stavning?)
Var jätte nöjd med dom och det såg otroligt häftigt ut!
Men som #4 skrev så var det kanske mest roligt för stunden och efteråt kände man att det var liite slöseri med pengar då mina kostade 300 kr ^^ Men visst, jag ångrar itne köpet. Det var såå coolt at ha på halloween :D

#4 #5 hm, aah. Får nog tänka lite på det där, fattig som man är ;)

#7 gud vad grymmt!

#7 Jag var ju tvungen att slänga dom, de hade torkat.. :(
Man hittar mönster på kappor på internet. ;) Eller köp en i nån shop?;) Jag var Jane på Halloween 2009, men lyckades inte riktigt. Röda ögon hade ju varit toppen!

#10 jag köpte istället en ganska lång och stor sjal, som jag sätter fast nere i kanten, och sen har över huvudet. Dålig fantasi, jag vet. Men det blev nåt iallafall :)
Sant så sant, röda ögon hade varit sjukt bra. Ska kolla upp det imorgon tror jag, vi har en liten shop här som säljer det. Men det är säkert super dyrt :(
Har lekt lite med smink och olika skuggor också, tror det här blir ganska bra ändå. Kan lägga upp bilder sen på hur jag såg ut :)

gah, dom billigaste kostade typ 399 :( får nog skrota den idén =/
Menmen, nu ligger de bara och torkar ut typ, de kan ju bara användas inom ett år (mina iaf)