Gå en vampyrkurs?
Tidningen Stidentliv har skrivit en liten artikel som heter Kurser för blodtörstiga.
Det handlar alltså om kurser i högskolan som har med vampyrer att göra. Ett exempel är kursen "Vampyrer och Skräck" som man kan gå i Linnéuniversitetet då man får analysera litteratur, filmer, konst, serier med vampyrtema.
Det finns även två andra kurser på andra universitet som heter "Vampyrer i litteratur och film" och "Varulvar, vampyrer och väsen".
I USA finns även kurser som "Bloodsuckers" och "The Vampire".
Skulle ni vilja gå en vampyrkurs?

Om jag hade haft ett länge liv hade jag nog velat gått en vampyrkurs! Men lärarutbildningen, som jag går nu, är hela 5 år så efter den vill jag nog inte plugga längre 
Lite kul att skolor tar vara vampyrhysterin och gör kurser om just vampyrer, skulle nog vara väldigt kul att gå en sådan kurs! Speciellt att läsa och se film om vampyrer, fast det kan man i för sig göra själv.
Hehe var på en Twilightnight där det var en lärare från den kursen som var med :P
Tror det kan vara rätt så roliga kurser. Men knappast nåt man har användning till senare. Som att ha gått estet bild och form på gymnasiet. Man har kul i 3 år, men sen har man sämre behörighet än många andra linjer ;P

mja, känns lite att man kastar pengar i sjön på något sätt om man tar csn på det. Vad ska man liksom ha det till förutom att stila på förfester?