Twilight vs. New moon?
Vilken av filmerna tycker du var bäst? motivera gärna.
New Moon tror jag. Men det var nog för att jag var rädd för hur dålig dom skulle kunna ha gjort den :P
Men dom ligger nog på ungefär samma nivå ändå.

Twilight helt klart.. Jag hade inte läst böckerna innan och var väldigt skeptisk till hela idéen. Satte mig å kollade Twilight (hyrfilm) och herregud vad jag blev berörd av filmen. Såg den 4 gånger på samma kväll, och sedan såg jag den 3 gånger till på morgonen innen jag var tvungen att lämna tillbaka den (med sorg).
Sen satt jag som på nålar tills jag fick se New Moon. Dock blev jag väldigt ledsen att mystiken mellan bella och edward var borta och värst var att det var så himla mkt effekter som bara gjorde hela filmen löjlig. Var tvungen att se New Moon flera gånger såklart =) och efter några gånger så blev den bättre och bättre men jag anser än att den har långt kvar innan den kan slå Twilight, film-mässigt.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#8 Tycker du effekterna var bättre gjorda? Och jag som tycker precis tvärt om.. Uppfattade New Moon som en film med massa specialeffekter som var dåligt gjorda medan Twilight var mer händelse och spetsad med lite effekter som självklarhet iom tex att dom rör sig så fort m.m. New Moon innebär ju effekter där dom byter från människa till varg, dom effekterna tycker jag är ruskigt dåligt gjorda. Men roligt att se att andra uppfattat det annorlunda =) Jag har ju inte läst böckerna så kanske därför.
Jag vet inte vilken jag tycker, men jag måste jag välja säger jag Twilight. Eftersom att i New Moon var inte Edward med lika mycket som i Twilight. Haha, jag är helt såld på honom.. Fast sen håller jag även med andra om att i Twlight är det bättre effekter. Det såg liksom mer "äkta" ut tycker jag. :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#11 Jag älskar effekterna från människa till varg!!! Där ser man hur olika folk tycker ;)
#11 Det blev bättre än jag hade förväntat mig i alla fall :P Inte den snyggaste effekten kanske, men den duger.

#13 Och tur är väl det att folk tycker olika :D annars hade det varit bra tråkigt :)
Håller helt med #7.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har ju bara sett filmerna och inte läst böckerna. Men jag undrar en sak. Filmerna börjar med slutet och fortätter sedan med början och möter sedan upp i slutet igen. Det är en skrivteknik som jag älskar (både att använda själv och att läsa/se), är böckerna sådana med?
#20 Ja, det är lika dant i böckerna :)
Hade svårt för det i första boken, men sen hängde jag med bättre i andra och det gjorde det hela mer spännande.