Edward/Bella i ditt huvud?
Det här en ganska intressant fråga, tycker jag.
Jag började läsa Twilight innan filmen kom ut, och då föreställde jag mig Edward helt annorlunda. Detsamma gäller Bella. Edward var mer av en rödtott, mycket rödare hårfärg (typiskt brittiskt alltså) och Bella hade ett sötare ansikte. Nu säger jag inte att Kristen är "ful" på ett sätt - tvärtom. Men Kristen ser mer vacker och "sexig" ut än vad hon ser söt.
Min fråga till dem som läste Twilight innan filmen kom ut är: Hur föreställde ni er Edward/Bella eller övriga karaktärer då?
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Bara för att Gilmore Girls var på TVn alldeles nyss kom jag tänka på Alexis Bledel - precis så hade jag föreställt mig Bella. Med bruna ögon då…
Bild borttagen pga brott mot upphovsrättslagen.
Med Vänliga Hälsningar
Det var så längesedan jag läste första boken så jag minns knappt..
Vet däremot att jag föreställde mig Bella ganska exakt som Kristen, faktiskt! Kanske lite längre, men annars väldigt likt.
Edward föreställde jag mig som mer "vanlig" och med kortare hår. Tycker Rob passar utmärkt dock =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#2 Jag föreställde mig henne mycket kortare faktiskt, då hon beskrivs som 160 i boken 
Kristen är… om jag inte misstar mig, runt 170 cm.
Med Vänliga Hälsningar
#3 Jag minns att hon beskrevs som relativt kort men jag föreställde mig henne som längre och slankare ändå 

Edward hade jag föreställt mig lite som Orlando Bloom, bara blekare och med ett mer "bronsigt" hår.
Och yngre, ofc…
Med Vänliga Hälsningar

När jag läste boken så tänkte jag mig Edward lite mer såhär:
(Men som sagt, Rob är suverän i rollen..)
// Lisa, medarbetare på Twilight

Nu när jag tänker efter så är de väldigt lika, kanske eftersom båda är manipulerade till vampyrer. Men Rob har ett mer kvadratiskt ansikte så att säga. Inklusive det längre håret.
// Lisa, medarbetare på Twilight
Läste inte böckerna innan, men jag tycker Kristen gestaltar henne perfekt!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jag läste alla 4 böckerna innan filmen.
Min bild av Bella passar väldigt bra ihop med Kristen, tycker hon passar perfekt i rollen. Edward tänkte jag mig mer rödhårig och ansiktet lite som Taylor Lauthner's. Men jag tycker att Robert är jättebra i rollen :)

Hur gör du när du ska ha in en stor bild på ett inlägg? JAg är nybörjare så jag vet inte så mycket.. skaffade detta idag! Men jag menar som bilden du fick in på Alexis Bledel (i Gilmore Girls) svara gärna på mina kommenatrer!
BTW jag hade tänkt mig Bella typ som Kris och Rob passade utmärkt som Edward. :)

#10 Det finns två alternativ.
1. Nedanför ditt inlägg finns det en ruta där det står: Bifogad fil. Där väljer du din bild och då infogas det i kommentaren
2. Du kopirerar en bild från valfri sida och högerklickar med musen och väljer klistra in
Med Vänliga Hälsningar
Jag hade föreställt mig Bella väldigt lik Kristen till utseendet men inte riktigt till sättet. Edward hade jag inte föreställt mig som Rob, annorlunda på flera sätt, går inte att beskriva riktigt.. ^^
Såg filmen innan jag läste böckerna, men tycker att alla skådespelarna passar väldigt bra i sina roller.
Jag tänkte mig Bella mycket mycket kortare.
Annars är Kristen ganska lik.. kanske lite rundare ansikte.
Edward tänkte jag mig också ganska lik, fast snyggare och betydligt vitare :P Jag tänkte mig deras hud som nästan gensomskinlig, och om man skärde i den skulle det liksom inte vara något där typ :P Allt dött.. Svårt att förklara..
Jag tänkte mig kortare hår men fortfarande vilt, och jag tänkte det mer guld/röd/brunt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ojojoj vad sen jag är med att upptäcka Twilight… gjorde det under midsommar i år och då via filmen. jag och en kompis satt och dreglade över Robert hela kvällen, hehe
så nu har jag beställt böckerna och hoppas dom kommer på måndag. har läst midnight sun och alla andra delar man kan hitta på internet, och eftersom jag såg filmen först så är det dom skådespelarna som är med i mitt huvud också, rätt skönt =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#16 Fridaaaa! Duktig!
Bättre sent än aldrig ;)

jag är helt besatt kan jag ju erkänna 
jag har inte ens ridit idag för jag var tvungen att läsa… 

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Det är huuuur normalt som helst, welcome to the dark side ;)

Bella föreställde jag mej med ljusare, lockigt hår och lite annorlunda ansikte, typ som #0 skrev.
Edward vet jag inte riktigt hur, men eftersom han beskrivs som "overkligt snygg" osv. så tänkte jag mej nog honom som en "ansiktslös vampyr med bronsfärgat hår, typ o_o
Jag såg ju första filmen först. Men jag tror inte riktigt jag föreställde mig som dom i filmen när jag läste ändå, men det är svårt att förklara ändå det man tänkt :P
Däremot tycker jag att dom gjort Edward lite för stel i filmerna.
#3 Bella beskrivs väl som 165 i boken och Kristen är 165 väl? :S

Min bild av dem är också ganska lik både Kristen och Rob. Blev iaf inte besviken efter att ha läst boken. Tycker de gjorde ett bra jobb när de hittade skådespelarna :)

#24 ja, då är det svårt att få en egen bild :P Hade jättesvårt att se hur hon såg ut på för annat vis efter att bara ha läst ettan. Såg också filmen före jag läste böckerna men efter att jag hade läst ut alla fyra så fick jag en annan syn på henne :)
25# Egentligen tänkte jag inte så mycket på hur Bella & Edward såg ut.. Däremot så har jag mina egna uttal på alla i Cullens! xD
Carlisle = Calajsel / Calajs
Esme = Äsme
Rosalie = Råusali
Edward = Ädwardd
Det är bara Rosalie som jag uttalade rätt när jag läste! 
Jag kommer inte ihåg hur jag föreställde mig Bella men nu är ju Kirsten Bella så det är ju inte så mycket att göra åt det.. Edward föreställde jag mig inte särskilt mycket som Rob, bara frisyren var lik tror jag, men mer röd-brunaktig. Han är fortfarade samma när jag läser böckerna och inte som i filmen.
I boken är han mer "perfekt" och utan några fel överhuvudtaget och sådär lagom vältränad och "marmoraktig" och inte riktigt sådär blek konstigt nog, lite som en vanlig människa tror jag och så har han ett snällare utseende men ändå lite farlig men omtänksam och inte sådär osjysst som i filmen.
Ja det var ju ganska mycket men så var och är min Edward, även om Rob ändå passar väldigt bra som Edward i filmen ;)