HAITI
jag tror detta är så o.t som man bara kan komma men även så j-vla viktigt. såklart snackar jag om offren på haiti. det pågår insamlingar överallt för att hjälpa dem och eftersom alla här inne verkar, efter vad jag sett, ha en fin själ skulle jag vilja veta hur mycket vi tillsammans har bidragit med.
**har ni inte redan gjort detta så kan ni skicka sms till 72950:
"10katastrof" - ni skänker 10 kronor
"katastrof" - ni skänker 50 kronor
"HAITI200" - ni skänker 200 kronor
**
som alltid finns det folk som bläddrar förbi, men sen vet jag att det finns så väldans mycket folk som bryr sig. förstår ni vad 10 kronor kan göra för ett föräldralöst, hungrigt barn? tror vi är upp emot 500 medlemmar här inne? om var och en bidrar med 10 kronor har vi tillsammans bidragit med 5000 kronor.
detta blev en lång text men eftersom detta är så viktigt så fick det bli det denna gången. tänkte att vi kunde göra som med hur många böcker vi har och så många gånger vi har sett filmen, förstår ni?
summa+summa=summa
capice?

jag har själv bidragit med 50 kr.
= 50 kr
50+10=60kr
Emma
Skrev det också på min facebook och ska fixa ett kjedjesms så att fler skickar :) 10kr är ju ingenting för de flesta svenskar. En chesseburgare på mc donalds :P
Emma
Jag har bidragit med 50kr till röda korset. Känns som en liten för mig, men kan vara så mycket större för de som behöver det.
Inatt är den galan för Haiti. Kl 02.00 börjar den. Tv4, Kanal5 och MTV sänder den live (tror det är dessa kanalerna). Robert ska vara med! :D
Svt sänder den i repris i morgon för er som inte orkar vara uppe i natt, eller måste upp tidigt i morgon.
Självklart ska jag sitta uppe och hoppas få se massa Rob :D
Robert är inte på galan, utan han är med under satelitlänk eller nåt sånt… men det är bättre än inget ;D
Har skänkt 50 kr! :)
120 + 50 =170:-

oj, alltså, jag vet att det är oförskämt att be någon berätta hur mycket de skänkt så skippa den delen om ni vill. det jag vill skulle komma fram är att man ska hjälpa andra :)
Vrf inte samla in pengar åt de fattiga i Sverige först än åt andra länder? Personligen tycker jag man först ska se till så att dom i sitt egna land "har det bra" och sedan andra länder :)
*Nu finns det inte så många fattiga i Sverige som i andra länder, but you get my point.* Det finns fattiga i Sverige, när jag är i större städer som i Sthlm & Gbg ser jag jämt fattiga personer som tigger pengar, ingen bryr sig om dom - och dom bor i vårt land, men så skänker man pengar till dom som bor på andra sidan jordklotet? Huh?
Såg fan en stackars gubbe som tiggde pengar utanför ett köpcenter, han hade typ hundra brutna ben, nej men alltså han kunde fan knappt gå och alla bara dissade honom. Och det var en person som knackade på min dörr för någon månad sedan och vela ha pengar till sitt barn som skulle opereras eller något. Nu är det väl så att jag inte vet om denna gubbe "lurades" (opereras inte barn gratis i Sverige?) men ändå det finns dom med världens sämsta ekonomi här i Sverige och dom får knappt hjälp.
Sen finns det många organisationer som behåller typ 60% av alla pengar för sig själva och ger bort resten, (okej nu vet jag inte hur mkt de behåller men iaf. väldigt mkt!) man ska väl fan ge bort 100% av alla pengarna? Eller? >_>
#10 Det har väl egentligen inget med att Haiti behöver hjälp just nu?
Och det en utesluter väl inte det andra?
Vi här hemma skänker pengar då och då till olika organisationer i Sverige också. Men det betyder inte att vi inte kan hjälpa dem i andra länder också när de behöver hjälp.
#7 Om det va till mig så vet jag det :D Skrev det bara inte så tydligt i inlägget ^^ Men han är ju ändå med på sätt och vis, även om han inte är där på plats. Och det är bra nog åt mig, hehe

#12 - jag håller med dig också, men tycker ändå att jordbävningen är ett större problem just nu. det är folk i hela landet som behöver hjälp just nu för att dom ligger under raserade hus (kanske inte fortfarande, men dom låg i vilket fall som helst under hus). jag vill inte börja nån … "debatt" om det här. ville bara uppmärksamma att flera miljoner människor är i desperat hjälp.
#10 Ingen här i Sverige är i så desperat behov av hjälp just nu som de i Haiti. Om du hade varit en av de som bor på Haiti, eller om samma jordbävning hade hänt här i Sverige - hade inte du velat att folk i andra länder som har det bättre ställt skulle hjälpa till och skänka pengar/arbetskraft?
Kan faktiskt inte riktigt förstå din tankegång…
Johanna - Instagram

#13 - du typ skrev vad jag inte orkade skriva! hahaa :)
#10 I många fall skulle jag hålla med dig. Tycker att man först och främst faktiskt ska hjälpa dom som har det svårt i Sverige. För det finns.
Men i det här fallet är det akut så jag förstår dom som skänker en slant till Haiti.
170+10 = 180 kr :)
skänkte så mycket som jag själv har råd att ge bort just nu, kanske blir mer efter alla pengar kommit :)

180+50=230kr :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
har skänk 100 kronor till :)
230 + 100 = 330kr