Vad säger Jake i NM?
Jag vet att Jake säger någonting på Quelieute i New Moon, alldeles innan han kysser Bella, men vad är det han säger?
Jag har hört att det betyder "Stay with me forever", någon som vet? Och hur stavar man det egentliga ordet på Quelieute? ^^

Quileute stavas det väl? tror jag =) orkar inte leta, men sök på google om du vill va säker
vad han säger har jag ingen aning om ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag har googlat, men det är det exakta ordet han säger som jag vill ha stavning på ^^ Någon som vet?

Någon som kan stava till det exakta ordet? :3

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#5 - Jajaja (A) Ska komma ihåg det ;)
Vad betyder loca då? Han säger det när Bella kommer till honom med motorcyklarna.
Emma
#9 Nästan ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

ja jag vet ju att han nästan kysser henne så blev lite förvånad när det stod att han gjorde det ;)
#8 loca? det är väl typ spanska right? på spanska är det iaf typ galen… kvinnlig version på loco. så vitt som jag har fattat det, och jag har inte läst spanska…
jag tog då förgivet att det var på spanska..
Loca betyder typ galning i alla fall…
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Inte någon som vet exakt vad jake säger i kyss-scenen? D:

#14 - hahaha det är det säker jag har ingen aning ;)
jag vill också gärna veta vad det betyder…

Alla skrattade på den biograf där jag var då han sa det där till Bella och jag som tyckte det var så sött :S förstörde ögonblicket jättemycket :P
Jag har många exempel på där folk förstörde fina stunder i filmen :( Usch vad jag hatar det! Kan inte alla bara knipa igen och låta alla få uppleva filmen som de känner utan att bli störda? Baaah!
När jag såg den skrattade HELA salen precis INNAN Edward "friade" till Bella bara för att någon i salen gjorde ett konstigt ljud ifrån sig ……….. Fan vad jag blev arg.

#19 Ja, det förstör verkligen :S därför jag ska se på bio igen nu, antar att det för det mesta är Twilightfans som går igen nu då den har gått ett tag och som uppskattar de där ögonblicken så det inte förstörs.
Men fatta sen då dvdn kommer då man sitter ensam och kan fokusera på filmen och har det lugnt runt omkring sig. Då är den nog som bäst!
Japp, det blir samma sak här. :P Ska se den igen till helgen och hoppas att det blir bättre då, verkligen!
Och som du säger; det blir nog underbart när man har filmen på sin egen tvskärm :') *myser*

#19, en tjej som hade en ttyp CP skada och satt i rullstol satt å hoppade och skrek,(typ snett bakom oss)
inte föör att on kan hjälpa det MEN, inte mindre störande för det..
Enligt Weitz stavas det "Kwop kilawtley"
Jag har på de flesta ställen sett att det betyder "Stay with me forever". Verkar logiskt också att det betyder det.