Vampyrhår
Jag sitter och funderar lite… När de blir vampyrer… slutar håret växa då eller kan de klippa sig och liknande :D?
Jag tror håret slutar växa så de´behöver nog inte klippa sig. Hehe tänk så rakar ngn av allt håret på huvudet på en vampyr. Det växer aldrig tbx! ;)
De blir ju förevigt frusna i det skick de är när de blir förvandlade. Så nej jag tror inte håret växer :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag har funderat på samma sak och funderat i samma banor, att de alltså är frusna och att håret inte växer. Men vad gör de då om de t.ex. förlorar nästan allt hår i en olycka/skada (kanske att någon kommer och klipper bort deras hår?)? Eller om de helt enkelt bara vill byta frisyr till en längre?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

De får skaffa hårförlängning och plattong m.m 

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Dom kanske kan ha peruk isf #3! Hehe.

#3 Haha, vilket dilemma! :)
Men håret kanske är lika hållbart som dem själva?
Haha! Eftersom dem fyrser i det skick dem är och också blir stenhårda. Ja då kanske de blir så ingen ens kan kröka ett hår på dem.
Superhår 
Måste erkänna att de inte är något jag tänkt på:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Shit vilka svåra frågor! xD Vi får väll fråga någon vampyr om vi träffar någon?
I en vampyrs bekännelse är det ju med en liten flicka och hennes hår växer ju ut när hon har klippt sig så det kanske blir så, samma frisyr för evigt oavsett om dom klipper av det, växer ut till nästa dag igen :P
#9 Jo, det är sant. De hade jag glömt:)
#9 Är det av Meyer? Hon kanske har andra vampyrer :) Själv tror jag att deras hår växer xD
Ja, dem har nog helt enkelt vanligt hår. För i återblicken, när Carlisle biter Edward har han mycket längre och rakare hår. Och sen i nutid har han ju klippt det lite snyggare och tidsenligt.
Det kan ju vara så som #9 säger - det växer ut till samma längd hela tiden, aldrig längre än så. Låter också rimligt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vad hemskt om man det blir som #3 säger. Allt försvinner av en olyckshändelse =P Jobbigt…

Men Meyers vampyrer är lite annorlunda än den steretypiska vampyren =) Men man kan ju hoppas att det växer ut iallafall =) Om man får ett infall av att ha kort hår blir vampyr och sen slutar håret växa =P Ska aldrig klippa mig igen om jag skulle bli vampyr i framtiden 

Jag tänker att om de nu skulle bli "frusna" i det tillstånd de är i just när de förvandlas till vampyrer (vilket då innebär att håret liksom inte ens kan bli så "slitet" att det liksom försvinner).. Tänk om de just då har håriga ben? Roligt för tjejerna..
Eller om det är som någon annan sa; att man kan klippa håret men det kommer växa ut till "frysnings-längden" ändå. Typ, kvällen innan raka benen och sedan på morgonen *nähä* så vart allt tillbaka. Snopet.
Jag tror det fortsätter att växa. För dem stannar ju i tiden. Dem får ju inte mens och så för för det behöver kroppen förändras. Men håret fortsätter att växa hela livet ;)
!!!!!SPOILER BD!!!!!
För Edward kan ju göra en kvinna gravid. Och män behöver ju inte förändras för att producera spermier ;) så på så sätt tror jag att deras hår fortsätter att växa :)
Kroppen behöver inte förändras för att producera hår :D
Emma
#17: Mycket kloka tankar där, så är det nog…
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#17 aaa smart… kom på ngt under Arvika med men har nu glömt det :D Så kan det går när man fdricker lite för mycket *lol*
Tkr som #17
#17 Smaaart :D

#17 Intressant :D Så är de nog ;)
Fast, jag tänkte ändå… det är ju ändå en typ av förändring att håret växer…?
#23: Ja, fast i så fall är det ju också en förändring att kroppen rör på sig. Att musklerna jobbar, att magen smälter maten, att naglarna växer. Så att håret växer är egentligen en liten förändring, men inte alls stor.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#23 men jag tror inte att deras naglar växer heller. varken håret eller naglarna alltså, att om dom klipper naglarna så växer inte dom ut igen för då behövs döda celler eller vad det är? jag tror att om man klipper håret växer inte det ut igen. men det där som #17 så tror jag också på.
vi borde egentligen skriva ett brev tillsammans till meyer så vi kan få svar på detta, heh

en lite fråga till bara…. Har vampyrer blod eller är dom tomma på blod? Hjärtat slår ju liksom inte runt blodet, men är de tomma?

Är det? Men när dom äter… kommer blodet i magen eller kroppen? I BD beskrivs det typ som att blodet "värmer" kroppen.
#25 Ja håret och naglarna är väl egentligen döda celler?
#28 Jag tror att blodet från människan/djuret fyller upp vampyren. Det är därför dem blir varmare och typ får mer färg efter jakt tror jag.
Spoiler MS
En gång tänker Edward att han är så full av blod så han undrade om det fick plats mer. Det tolkar jag som om hans kropp fylls upp av blod :P
Emma

Så det kommer i magen eller artärerna och venerna?
#31 Jag tror att det fyller först magen sen åker det ut i blodomloppet eller så. Fast känns ganska konstigt, dem kan ju inte svälta, så dem gör det ju inte till energi, så var tar det vägen?
Emma

Det finns ju inte riktigt några vägar från magen till blodetomloppet… eller får dom det i processen?
#34 Vampyrer kanske har det? ;)
Vi får fråga Meyer ;D
Emma

#35 Hahaha, jag tror att vi får göra det. Vi blir inte mycket klokare på det
Eller har någon annan en revultionerande idé?

Som sagt, det är nog inte med meningen att vi ska tänka så mycket! 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

vet ni vad jag kom och tänka på? på tal om vampyrhår ;)
är deras hår lika oförstörbart som dom själva? går det att rycka av ett hårstrå från en vampyr? går det ens att klippa i? det kanske är lika stenhårt dom ;)

Går vampyrer på toa då? ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#39 Nej
I BD så förklaras det

#40 gör det ?
vaaaaart ? :D

#41 Jo, indirekt. När Charlie kommer till Cullens för första gången efter förvandlingen och Bella måste byta linser
har också undrat det :) undrade även en lite mer tjejgrej..