Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 2336 ggr
Maja
2009-11-20 03:46
0

NM - Vad tyckte ni?

Vad tyckte ni om New Moon?

OBSERVERA ATT TRÅDEN INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN FILMEN!

mallan-nog
2009-11-20 03:48
0

GRYM!

emeliekarlssoonn
2009-11-20 04:28
0

HEEEELGRYM!
jag älskar den :'D<33

Maja
2009-11-20 04:33
0

Hm, ja.. Just nu är jag mest tagen av Jacobs kropp måste jag säga.. Oskyldig Haha, nej, skämt åsido. Vad tyckte jag om filmen?

Amazing, såklart. Men ändå inte. Redan 10 minuter in i filmen tänkte jag "Det här är en film jag måste se ett par gånger innan jag kommer att bli besatt av den också.." och ja, det tror jag faktiskt stämmer. Tyvärr kändes den väldigt snabbt genomgången. Jag saknade mycket av Bella-Jacob-delen som finns i boken. Det kändes som att det gick väldigt snabbt i boken, men visst förstår jag att de inte kan göra en fem timmar lång film.. ;)

Volturi - sjukt bra. Aro var preciiiiis så där äckligt läskigt sjukt underbar som jag hade föreställt mig. Jag gillade allas roller - de passade in bra! Dock så tror jag att man måste ha läst böckerna för att förstå exakt vad som hände. Jag hade med mig en kompis som inte har bläddrat en sida i någon av böckerna och hon undrade "Vadå? Får de bara gå? Eller vad händer?"

Hm, jaa.. Men över lag en bra film tycker jag! Jag måste säga att jag älskade "Oktober - November - December"-delen. Sjukt snyggt filmad!

Musiken? Bra, men jag är ändå besviken på att de bara kör så oerhört korta delar av låtarna. Speciellt Muse. Jag satt och väntade på den låten för att höra hur de hade placerat den och vad får man? Jo, 10 sekunder. That's it.

Vargarna? Njaaaae.. Jag är fortfarande inte helt nöjd. Möjligt att jag är kräsen, men nej, jag är ändå inte helt nöjd. Speciellt äng-scenen, där med Laurent när man ser hur de sakta kommer ut från skogen. Njaae.. Tveksamt. Men visst är det snyggt. Det är nog bara jag som är kräsen!

Haha, sedan måste det ha varit underbart kul att se på oss i publiken. 49,9% busvisslade åt Jacobs heta kropp. 49,9% satt och trånade efter Edward. Och ja, de återstående 0,2% undrar ni över? Det var jag. Jag satt och visste inte vad jag skulle ta mig till när jag såg Jasper. Som vanligt. ;)

Men ja, jag måste nog se den några gånger till för att bli kär. Men det kommer, det lovar jag.

[Underground]
2009-11-20 09:01
0

Håller med #3. Musiken var för kort, vargarna var lite för animerade…

Jag älskar den. Finns inte så mycket mer att säga förutom att jag har en ny favoritfilm.

Endroppeihavet
2009-11-20 09:20
0

Jag håller inte med alls. Filmen var så mycket mer än jag förväntade mig. Från första minuten kände jag verkligen, det här ÄR guld! Blev så glad av att de hade med öppningsscenen där hon tror hon ser sin farmor.

Det var inte en film, det var en upplevelse..! Det var SÅ härlig stämning.

Musiken tyckte jag bättre om i Twilight, men jag måste säga att jag tyckte de höll sig väldigt trogna boken i jämförelse med den första filmen.

Det var MAGI!

Blev riktigt imponerad av hur de filmade hur månaderna gick efter att Edward lämnat Bella. Och att man fick se synen Alice hade om Bella???!!!! Håren reste sig på huvudet…

Vet inte hur många gånger det gick shockvågor genom min kropp, rysningar och alla håren på hela kroppen reste sig..

Och sista repliken????!!! "Marry me Bella" Herregud.. *swoooon*

Vampyrerna såg också mycket bättre ut i den här filmen! De var mer vampyrlika helt enkelt.

Filmen får en fyra! magi magi magi!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Peppe
2009-11-20 10:27
0

#5 håller med!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mimmulih
2009-11-20 11:27
0

DEN VAR ASBRAAA!!!<3333 MAGI HÅLLER MEEED<3333

TerriZue
2009-11-20 12:33
0

Filmen var helt otroligt bra! Han hade lyckats med att få med alla vesäntliga detaljer och han lyckades till och med att få med den rätta känslan, det måste ha varit extrem svårt!

Visserligen kan filmen aldrig bli lika bra som boken men den här filmen var verkligen så bra som den kunde ha blivit över huvud taget och det var jäkligt bra! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Anna
2009-11-20 12:45
0

Helt sjukt bra i jämförelse med ettan. Första var ju såååå B i jämförelse! NM var motsatsen.

Effekterna = grymma. Vargarna = grymma. Seriöst, jag blev så jäkla positivt överraskad av vargarna att jag bara satt och gapade när de var med i bild. WOW!

Skådespelarna gjorde mycket bättre ifrån sig allihopa, rollerna kändes äkta och mer öppna.

Jag älskade hur de höll sig till boken, vissa citat var ju rakt av, loved it.

Och slutet. Jag röööööös. Bästa slutet jag varit med om nästan!

Det enda jag kan tänka på som mindre positivt var cliffdivingscenen. De kunde dragit ut på hoppet lite mer och visat i en annan vinkel kanske.

Annars? 10/10.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Chippers
2009-11-20 13:15
0

#9 Jag håller med dig! Filmen var riktigt bra! :D

Yaeko
2009-11-20 14:15
0

ÅH, NU LÄNGTAR JAG VERKLIGEN TILLS IKVÄLL! Skrattande Var tvungen att läsa vad ni tyckte, fast det innehöll lite spoilers Oskyldig

JohannaCullenEnvall
2009-11-20 15:50
0

USCH! Nu kan jag verkligen inte hålla mgi tills ikväll :( Skrikandes

emms
2009-11-20 16:24
0

Det ENDA jag tycker skulle ha varit annorlunda var slutet. Han skulle bara säga sin replik och sen skulle det bli svart. Inget onödigt litet klipp på Bella (A)

ÄLSKADE Voultouri! Så bra dem spelade då! Speciellt Robert när han blev torterad! :O Aro var läskig! :( Haha, Paul är så snygg (A) Haha, älskade när han sa förlåt till Bella hos Sam och dem ;D

Vill bara se den om och om igen just nu! Och vargarna var så bra för att vara animerade! :D

New Moon får fem av fem toasters!

Emma

Zakarias
2009-11-20 16:26
0

i loveeeeeeee new mmon

Zakarias
2009-11-20 16:26
0

i loveeeeeeee new mmon

ylvaah
2009-11-20 17:44
0

Haha jag antar att det bara är jag som är lite besviken. ;) Det kändes lite lamt ibland i filmen, men annars så var den bra. Har allt lite för höga förväntningar tror jag.

Jojaton
2009-11-20 19:17
0

Sjukt bra! Satt typ och grät hela filmen, dels för att den är så sorglig och dels för att jag var så glad att jag äntligen fick se den och dels för att det var så bra! Haha.

När Jake drog av sig tröjan (när bella voltat med mc:n) började typ halva biosalongen att applådera och den andra halvan antingen asgarvade eller bara SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! ;)

Jasper vart OTROLIGT het i den här filmen :)

Gillar den skarpt - men tror man måste se den några gånger för att riktigt komma in i den. :)

Johanna - Instagram

pebb
2009-11-20 19:49
0

Super super super bra!!! ;)

LaSadie
2009-11-20 20:00
0

Jag är lite missnöjd. Tyckte att den röda tråden i filmen var svag, de stressade sig genom vissa scener och komprimerade dom onödigt mycket. Scenen med Bella och Alice hos Bella var alldeles för kort, tyckte de kunde dragit ut på den mer. Sen ville jag se när Bella köper motorcyklarna och scenerna mellan Bella och Jacob kunde utvecklas mer… Sen var Rosalies hår förfärligt! Syntes att det var peruk. Marcus verkade inte ha några sturmpor på sig heller… det var något som jag störde mig på *s*

Den var väldigt rolig! Mer än vad jag trodde, skrattade flera gånger och Voltuori var så jävla bra!!!! Aro var perfekt! Jag blir rädd för honom faktiskt Skrattande Sen var han lika underhållande som i boken *s* Charlie var väldigt bra med, så rolig Skrattande

Men sen så tänker jag med… Tiden… Antagligen gjorde dom det bästa för att inte göra filmen onödigt lång…. Men jag är lite besviken iallafall för de drog ut på scener som kunde gjorts kortare i fördel för andra.

Sen var det skoj att höra alla fnittrade tonårstjejer i publken. Det var skoj.

Hermelina
2009-11-20 20:01
0

Ja så HIMLA bra. Jag hyperventilerade typ hela tiden!  :D Och som #17 sa, hela biosalongen tjöt när Jacob tog av sig tröjan. Även när Edward gjorde det haha.. Men helt ärligt så var det sjukt bra att varulvs-killarna var utan tröjja, typ hela tiden HAHA! :D

Sen blev jag glatt överaskad utav vargarna. Tyckte dom var bra gjorda och jag rös när det dånade där på ängen med Laurent, och även lite senare i filmen när Edward och Jacob "bråkar" om att Bella ska/ska inte bli vampyr..! :)

New Moon är så väldigt mycket bättre än Twilight! Sen tycker jag det var bra att  inte Edward var borta så mycket.. =) Det var det som tråkade ut mig i boken, att 2/3 av boken var det bara Jacob och Bella :)

flikkan
2009-11-20 21:02
0

Ni som sett den, Var den inte läskig?

Den verkade lite små läskig med Volturi och när vargarna dödar Laurent. :)

Hermelina
2009-11-20 21:12
0

Juste jag glömde ju Volturi! Perfekta personer i rollerna tycker jag :)

Jag tycker inte den var så läskig, men sen visste jag ju vad som skulle hända eftersom jag läst boken, så jag var förberedd :) Tycker det mera var häftigt än läskigt.

Muzzy96
2009-11-20 21:25
0

såsåsåsåsåssååååååååååå BÄST!

Jag älskade den! Mycket bättre, mycket roligare och det var så mycke bättre än Twilight!

Chunsas
2009-11-20 21:28
0

Den var sjukt bra, mkt bättre än ettan :D

Typ alla i salongen tappade hakan och bara tjöt av lycka när Jacob tog av sig tröjan i mc-scenen *_* Tycker de gjorde den scenen väldigt bra, man var inte direkt beredd på det xD

Jag fullkomligt älskar Aro! PRECIS som jag tänkt mig honom!!

Dessutom tycker jag färgerna var mkt bättre, det var mer naturligt. Visst att vampyrer ska vara bleka, men i första filmen såg de ärligt talat sjuka ut, iaf. vad jag tycker.

Och Kiowa Gordon (Embry) är <33333 ^^

[Underground]
2009-11-20 22:00
0

När parkeringsscenen var, när Edward kom gående mot Bella. Den scenen var helt underbar! Var nära att börja gråta bara då, han var så vacker, haha.
Och alla i publiken ba "AAAAAwwwww….".

En sak jag tyckte var ganska läskig var när Bella var under vatten och fick syn på Victoria som simmade emot henne. Lite spöklikt sådär ^^

Bim
2009-11-20 22:01
0

Jag är kär… Allvarligt kär.. Har inga ord typ… Herregud, mitt hjärta döööör! Älskar alla i den! Jag är kär, kärkärkärkärkärkärkääär! <3

Hermelina
2009-11-20 22:22
0

En grej i filmen som var väldigt rolig var när Jacob låg och sov i sitt eget hus när Bella stormar in för att prata med honom.

Då ligger han ju där lite ihopkupen, och alla i bio publiken ba: "ååhh naw"  "vad söt" och sånt haha :)

twilight4ever
2009-11-20 22:25
0

Jag ÄLSKADE den !! Den var mycket bättre filmad än Twilight. Fast slutet blav man lite besviken på. Alla bara "naaw" när han frågar och sen slutar den :( Men annars var den jätte bra ! (Y)Skrattande

Selinas
2009-11-20 22:27
0

Dog ju :O Så hemsk! Och så bra!!

hhannaz
2009-11-20 22:30
0

Obeskrivlig!

Har sett den två gånger nu och ska se den en tredje imorgon!

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Hermelina
2009-11-20 22:32
0

#28 Jag tycker inte det är speciellt "naw" när han frågar hon vill gifta sig. Tycker det känns lite.. Konstigt att han frågar det när hon är så ung, vet inte varför x) Känns som om hela giftermåls grejen känns olustig på något sätt, även fast det är många som gifter sig unga! :S

teamedward
2009-11-20 22:44
0

Oh. My. Edward.
Det hann gå ungefär en halv minut in i filmen och jag var helt tagen. Jag hade skyhöga förväntningar och tyckte verkligen att filmen levde upp till dem. Det enda jag har att "klaga" lite på är att det blev lite väl komprimerat emellanåt, man hade velat ha det lite mer "utdraget", som i boken. Å andra sidan så hade de jobbat väldigt väl med alla scener och jag tyckte inte att något viktigt fattades. Jag var väldigt nöjd med break-up-scenen. Trots att den var komprimerad från 5 sidor till 5 minuter så var den… wow. Den berörde mig verkligen, och jag var inte den enda i salongen som satt med tårarna rinnande.
Den hade verkligen allt. Den var väldigt rolig - biosalongen fylldes med skratt många gånger under filmen - och samtidigt så sorglig. Jag grät en hel del under flera delar av filmen, och jag är ingen som gråter till film i vanliga fall. Den var… vacker.
Jag tycker att det mesta var bättre än i Twilight. Framför allt stylingen. Cullens ögon var ju kärlek, och man såg att det var vampyrer. I den här filmen är Bella blekare än Cullens, man ser skillnaden. Volturi var ju också helt amazing, Aro var precis som jag tänkt mig, likaså Jane.
Chris Weitz har fångat känslan från boken och fått in den i filmen väldigt bra, något jag tyckte att Catherine Hardwricke lyckades lite sämre med. Inte så att Twilight är dålig, men jämfört med New Moon… Twilight är wow, medan NM är WOW.
Och just det, en annan sak som var ett stort steg uppåt var: Alice. Alice var såå mycket bättre i den här filmen, hon var mer som.. sig själv. Som hon är i boken, med all sin personlighet.
Jag kommer definitivt gå och se den fler gånger på bio - orkar inte vänta till DVD:n kommer ut (när gör den det btw?).
Ni som inte sett New Moon - ni måste göra det.
För övrigt var det en häftig känsla att vara där på midnattsvisningen med en fullsatt salong med Twilighters. Åh. <3

[Caaassie]
2009-11-20 23:08
0

Den är en 5 av 5 toasters. Hade väldigt höga förväntningar på filmen men den var bättre än vad jag hade förväntat mig. Allt var så mycket trovärdigare än i Twilight, skådespelarna var minst hundra gånger bättre och GAAAH vad bra det var. Bella LOG faktiskt några gånger också, det gillar jag! Och Jacobs tvättbräda var verkligen ett plus :} Jag var extremt nära på att börja grina hysteriskt när Edward lämnade henne men jag lyckades hålla mig, haha. Den scenen var grym! Jag skrattade typ hela tiden och ja, jag tänker se den minst 10 gånger till seriöst.

Minusen var Jane och Caius, även om de spelar bra så gillar jag dem inte. Och varulv animeringarna var väl inte bäst men lite bättre än godkänt.

Musiken var underbar också… skulle kunna sitta hela kvällen och bomba med åsikter men jag har lite kramp i fingrarna hihi.
Toppenfilm i alla fall! Som sagt, minst 10 gånger till :)

flikkan
2009-11-20 23:09
0

#32 Jag läste någonstans att New Moon skulle komma ut på dvd i början av 2010. Men vet dock inte vilket datum.. :)

Hermelina
2009-11-20 23:11
0

#34 när du först skrev 2010 tänkte jag "MEN GUD, Hur långt kvar som helst!!" MEn det är ju snart :P

[Wera]
2009-11-20 23:11
0

Den var fantastiskt grym!! Åh gud love it! Ingenting som jag tycker var dåligt faktiskt Skrattande

Det var fullspäckat i salongen, och inga skrek men alla bah "va nee!?" när filmen slutade haha :) och vissa repliker var roliga (ex. "Dejta en äldre kvinna, hett!" elr något sånt var det, minns inte fullt ut men Emmet sa det) Tungan ute och det vart högljutt när Jacob drog av sig tröjan, haha undrar vad killarna tänkte då Flört

Filmen var väl inte så läskig, men tyckte det var äckligt när de visade Volturi för första gången då de dödar en vampyr. Samt när de dödar Laurent.

Men… guud vad Jacob/Taylor var heet i NM!!! Jag har blivit Team Jacob från Team Edward! Förvånad

NM är mkt mkt bättre än Twilight. Men jag tycker de är halvt dåliga på att sminka Edward blekare för man ser verkligen skillnaderna på nyanser på huvudet och halsen på vissa scener.

FeliciaS
2009-11-20 23:28
0

Jag kan inte påstå att jag var missnöjd eller hade förväntat mig mer, men den kändes inte helt "på topp". Inledningen var väldigt bra tycker jag, men sedan gick hela delen tills Alice kom väldigt (för) fort. Det saknades en del detaljer från boken, som jag gillar och gärna hade haft med (visserligen skulle filmen blivit minst 1h längre då…). Däremot var Volturiscenen grymt bra! :) Vargarna var lite lite för animerade för min smak när de kom i närbild, men på håll så. Slutet var lite för tvärt tycker jag, de hade kunnat dra ut lite mer på det :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hermelina
2009-11-20 23:34
0

#36 Åja, haha inte mig emot att varulvarna gick utan tröja mesta delen av tiden :D Jag har nog också bytt från Team Edward till Jacob.. :P Jacob är som en nallebjörn!

I scenen när Jacob och Bella sitter i bilen och när Bella ska gå ut och sen är Alice i huset, i den scenen iaf så ser Jacob så mysig ut i bilen :) Han ser så varm ut när Bella har varit så kall ^^

Flikka
2009-11-20 23:57
0

Jag tyckte filmen var helt underbar på alla möjliga sätt värd att se några 1000 gånger till kanske (A)

Men det roligaste under hela tiden när vi kollade på filmen var människorna som satt brevid mig. Jag satt mest och skratta åt dom ALLT dom sa var verkligen klockrent :) tjejen fick fram världens GRRR när Jacob drog av sig tröjan :) och när Jacob hoppade in genom Bellas fönster var det helt tyst och då säger killen "Så där kan jag också göra" och då börja jag och min kompis as garva såå himla klockrent. Sen så reagera hon så roligt när vargarna kom x) gosh vad roligt det var :D Men som sagt var sjävlaste filmen helt underbar och jag längtar verkligen tills DVD kommer ut. :D

SugarAddict
2009-11-21 00:20
0

Jag är otroligt nöjd med filmen överlag men det jag är missnöjd med är slutet, först det med att han förstod direkt att hon inte var död när hon sprang in i honom, det gick alldeles för fort och jag saknade scenen i rummet efter Italien. Det här med att hon vaknar upp o hon tror hon drömmer och han sitter o förklarar för henne att han verkligen är där. Att han säger att han verkligen älskar henne, och det är först de kysser varandra på läpparna, i filmen hände det redan i Italien. Samt så väntade jag hela tiden på att Charlie skulle börja ropa i slutet av filmen, där i sista scenen, men det hände inte heller.  Ville ha det lite mer som det var i boken. och det var där slutet gjorde mig besviken. Annars gjorde det resten helt underbart bra :)

emms
2009-11-21 01:19
0

Jag var inne på Hemmakväll (videobutik) och frågade om dem skulle få posters och sånt, och då sa dem att filmen skulle komma den 5 Januari eller något sådant :D

Emma

cecililia
2009-11-21 03:44
0
Jag älskade filmen, den var helt underbar. Man märkte verkligen skillnaden på kvaliten mellan Twilight och NM. Allt var bättre, tom skådespelarna. Kristen var skitgrym i NM, hon spelade skitbra. Var inte alls 100% nöjd med henne i Twilight så blev positivt överraskad :D

Saknade också lite mer tid mellan Alice och Bella som någon skrev ovanför och saknade också att de bara hamnade i Bellas rum efter Italien. De hann ju prata ganska mycket i boken på flyget osv men det är nog inte så lätt att få med ALLT så att alla blir nöjda :P Ska se den ännu en gång på bio, bara måste det!

Läste även i någon tidning idag, att det var "banbrytande" att killarna är lite av ett sexobjekt i filmerna. Annars är det ju jämt tjejer som klär av sig hit och dit och som får allt fokus. Tycker det var riktigt bra med lite sexiga brädmagar i filmen :D haha!

Nej, slutsats, GRYMT BRA! :D

AnnieLarsson
2009-11-21 10:45
0

Jag såg den igår och  fullkomligt jag ÄLSKADE den! Allt var perfekt! Jag hade skyhöga förväntningar och New Moon var över de förväntingarn

Haha jag tyckte Aro var helt sliskig och betedde sig nästan som en pedofil mot Bella. ;) Man kände riktigt att man skulle hålla sig borta från honom!

Fy vad Victorias hår är bättre i New Moon! I Twilight var det ju bara svagt orangeat och i New Moon var det ju riktigt riktigt rött! Blev jättenöjd! :D

Jag grät ungefär i hela filmen, men grät mest när månaderna går, återföreningen i Italien och när Bella och Edward är i hennes rum och dom pratar om vrf han lämnade henne.

Jag satt och stirrade på bioskärmen hela tiden och var fokuserad så jag inte skulle missa ngt av filmen. Medan 2 av mina kompisar (vi var 4 som gick och kollade på den) tyckte den var seg, antagligen eftersom de inte kollade fokuserat på filmen. De satt och pratade och skrattade hela tiden bara.

Jag var jätteglad att de hade smugit in massa skämt i New Moon! Man satt och skarattade och grät samtidigt! :D

bea28
2009-11-21 11:55
0

SÅ JÄKLA BRA!

typ 100 gånger bättre än Twilight, som också är bra men.. haha, det blir svårt för dom att toppa det här med Eclipse och Breaking Dawn ;)

Jag gillade allt, musiken, stämningen, hur scenerna var ihopklippta (särskilt när Victoria kommer ifatt Charlie och harry, och vargarna springer efter henne, samtidigt som bella bestämmer sig för att hoppa ifrån klippan).

Jag håller med alla att New Moon följer boken mycket mer än vad Twilight gör, och dte är ett stort stort +

Det enda jag saknade var en enda replik.. Det är precis när bella har fått reda på att jake är en varulv. Hon åker ju ner till la push för att konfrontera honom , och möter då Billy i dörröppningen i deras hus. så här står det i boken iaf;

"Vet du vad Charlie gör i dag?"

"Borde jag veta det?"

"Han och halva stan är ute i skogen med gevär och jagar jättevargar."

Jag älskar den där repliken! Satt och väntade  på den, men den kom inte..

Men det är en liten bagatell! Jag ger i vilket fall som helst filmen 8/10 stjärnor :)

Yaeko
2009-11-21 14:29
0

Den var faktiskt hur bra som helst! Jag brukar inte gilla filmer som är baserade på böcker jag läst eftersom det inte brukar stämma. Men den här var faktiskt väldigt lik boken tycker jag, märkte inget större fel från boken (förutom tiden men det kan man inte göra så mycket åt). Men när Edward skulle säga hejdå i skogen - är det bara jag som tycker att den scenen var lite seg? Han babblade på så länge och drog ut på det, jag ville ju att filmen skulle fortsätta så Jacob skulle komma nångång ;)

Men den var riktigt rolig jämfört med Twilight! Älskade när de kollade Romeo och Julia och så Jakes kommentar: "What a mashmallow" (nåt sånt) om Mike på bion. Så det var ett stort plus - humorn!

Ska nog se den igen om nån vecka, hehe. Pojkvännen som absolut inte ville se den blev lite sugen nu när han fick höra om Volturi-fighten och vargarna. Tror han skulle tycka bättre om den här än Twilight, den här är mer spännande och har mer humor.

BRA film!

LindaKarlstrom
2009-11-21 17:49
0

#17. Japser är alltid het Oskyldig

Mimmulih
2009-11-21 17:59
0

Håleerr meed Kiowa/Embry :D<333 han e såå sööt :D min fav av wolf pack om man inte räknar tay/jake :D

#17 Jasper är otroligt rolig i skolan på bellas födelsedag (a)

fnissade då "happy..eerhm whatever" ;)

flikkan
2009-11-21 19:07
0

Såg den idag och jag äär liiiite besviken faktiskt..
Jag hade verkligen jättehöga förhoppningar om filmen..
Jag tycker att filmen var alldeles för stressad och scenerna ändrades väldigt drastiskt.. Tycker dom kunde dragit ut lite mer på dom flesta scenerna.. Tycker skådespelarna gjorde ett toppen jobb verkligen! Själv så är jag väldigt förtjust i Emmett och Alice, men tyvärr så såg man inte Emmett så mycket men jag verkligen äälskar hans humor.. "A older wommen, hoot" hahah, usch som jag skrattade där!
Alice tycker jag var mycket mer.. lik sej själv så som hon beskrivs i böckerna.. i New Moon var hon mycket hmm.. spralligare och gladare om man säger så.. Man la mer märke till henne i New Moon än man gjorde i Twilight.. Sen tyckte jag att varulvarna var suverääna! Tycker dom gjorde vargarna väldigt bra o levande fast än dom var animerade. Men man måste nog se den några gånger innan man riktigt kommer in i den.. som sagt tyckte jag den var väldigt stressad! o måste säga också att Volturi var sjukt häftiga med, blev lite rädd för Aro i början (a'
Men boken var nog ändå bättre än filmen för man fick såå mycket mer detaljer och förklaringar i boken.. Som någon skrev ovan så var det nog ganska svårt att hänga med om man inte läst böckerna.

Blev lite långt där.. Hoppas man förstår vad jag skrivit.
Är ganska uppspelt nu för tillfället :D

Imitten
2009-11-21 19:26
0

jag ÄLSKADE DEN!

fast jag är lite besviken på att dom hoppade så mycket… fast som sagt kan den ju inte bli hur lång som helst ;)

vargarna är för söta!! sam liknar min katt lite ;) haha

cecililia
2009-11-21 19:31
0

Jag är lite besviken för då vi var och såg den i Torsdags så hade jag en syster på ena sidan av mig och min pojkvän på den andra och ingen av dem hade läst böckerna och de satt och frågade massa frågor hela tiden så missade skitmycket :P riktigt störigt.

Tur jag ska se den igen på bio, då ska jag minsann fokusera helt och hållet och inte missa några fina citat osv. Tyckte det var riktigt fint då Edward citerade Romeo och Julia och ägde ut läraren totalt :P Som någon skrev ovanför, det var bra hur de blandade humor i filmen, som Emmet när han nämnde det där med att dejta en äldre kvinna ;P haha. Åååh, vill verkligen se den igen, nuuu! :/

pebb
2009-11-21 22:39
0

Såg den idag igen, kollade igår också, fortfarande riktigt riktigt bra, tom bättre andra gången!! Dessutom var det lugnare idag, inte lika mycket skrikande :P

SSAA
2009-11-22 12:38
0

hyperventilation från minut 1 till minut 126!

såg Twilight 26 gånger så nu blir det att se denna ännu mer!

det märktes tydligt att det var en ny regissör, NM var mer "intim", dom fångade kärleksaffären mycket bättre än i Twilight.

Jag gillade den verkligen jättemycket! :)

flikkan
2009-11-22 12:51
0

#52 Såg du Twilight på BIO 26 gånger!? O:

SSAA
2009-11-22 12:54
0

nejnej, hemma! så rik är jag inte :P

SSAA
2009-11-22 12:58
0

hade kostat mig en sisådär 2640 kronor :P

flikkan
2009-11-22 13:11
0

#55 hahah, jag tänkte väll :P

Det hade blivit Mycket pengar annars ;)

Imitten
2009-11-22 21:32
0

jag bara älskade slutet!! när edward friar till bella

jag tyckte New Moon var bättre än Twilight faktiskt :

längtar ihjäl mig till Eclipse!!

Zakarias
2009-11-22 21:36
0

mycket bättre än ettan

mbwj
2009-11-22 21:50
0

Jag tycker den är helt obeskrivligt underbar! Jag har sett den två gånger på bio (midnattsvisning + premiär) och kommer troligtvis se den igen snart.

Musiken passade så otroligt bra in, och nu i efterhand kan jag inte sluta lyssna på soundtracket, det är underbart och jag bara ÄLSKAR alla låtar verkligen.

Alltså dom har gjort filmen sjukt bra, vargarna var helt underbara! ;) Dessutom älskar jag verkligen volturi-scenen, Aro & Jane spelades superbra.

Jag satt och smågrät under hela filmen, men på tre speciella ställen (två sorgliga och ett lyckligt) så sprutade verkligen tårarna. Jag var helt chockad när jag gick från bion, jag fann liksom inga ord! Jag tycker det var kul att dom hade ganska mycket humor i NM också, jag skrattade flera gånger och det var jag inte ensam om. Mina favoritrepliker (som jag kommer på just nu) är: "Dating a older woman, huh?", "marry me, Bella", "You can't trust vampirers, trust me!" och många fler. Åhh bästa filmen, verkligen! :)

Imitten
2009-11-22 21:52
0

han säger "dating an older women, hot" ;)

Peachtrees
2009-11-22 22:59
0

Jag tyckte den var jättebra, men scenen när Alice visar Aro att Bella kommer förvandlas till vampyr och de springer runt där. Haha, skrattet var inte långt borta.

pebb
2009-11-23 11:31
0

Äntligen lite mer hångel i filmen!! Flört

TerriZue
2009-11-23 12:25
0

Även jag älskade vargarna, jag tycker att ljudeffekten, det där dundrandet när de springer fram gjorde väldigt mycket. Bara den lilla ljudeffekten gjorde att de blev mycket större än vad de såg ut att vara från början, det var väldigt effektivt och smart gjort. :)

Volturi tyckte jag också blev väldigt bra! Det hade jag faktiskt inte förväntat mig, jag var väldigt skeptisk till valet av skådespelare till Volturi men jag måste erkänna att de var perfekta! Väldigt skrämmande och mycket bra skådespel! :D

De lyckades väldigt bra med båda de grejorna som jag trodde skulle bli i stort sett omöjliga att få till bra i filmen. Jag är grymt imponerad och jag vill se den igen och igen och igen och igen! :D

Brownie
2009-11-23 18:42
0

Love this movie! <33

Så mycket bättre än första som jag blev lite besviken av. :)

emms
2009-11-23 20:04
0

Det ända jag störde mig på var att han låter när han är ute i solen -.-

Han ska GLITTRA inte LÅTA! :@

Emma

Twilight-Calle
2009-11-23 20:10
0

BÄST

AnnieLarsson
2009-11-23 20:22
0

#65 Men han glittrade mkt mer än i Twilight iaf! :O

cecililia
2009-11-23 20:28
0

#65 Det har du rätt i :P tänkte inte på det först men när min pojkvän frågade mig varför det måste låta då har glittrade så upptäckte jag det :P

christina-1980
2009-11-23 20:29
0

jag tyckte filmen var bättre än väntat! jag började gråta i 3 st sener…när edward lämmnade bella i skogen,när bella träffade edwars i italien och nån mer..

jag var helt inriktad i filmen'!

länktar tills eclips kommer !

I LOVE THE Twilight SAGA

NEW MOON

TerriZue
2009-11-23 21:46
0

#65 Det är antagligen för att folk som ser lite mindre bra ska förstå att han verkligen glittrar. Det kan vara lite otydligt för en del men ljudeffekten gör att man letar efter något som glittrar… eller i alla fall kopplar jag ihop det där ljudet med glitter på film…

KitoBonito
2009-11-23 22:08
0

Filmen var OTROLIG. Jag är helt infekterad i hjärnan och ska se den igen i helgen.

Det enda jag stör mig på är många av de resterande biobesökare som fick för sig att skratta åt att någon annan skrattade mitt i en seriös bit av filmen. Och allt annat onödigt, fjolligt skratt och fnitter. Jag menar; okej om något ÄR roligt. Men inte skrattar man när något seriöst händer. Jag hoppas nästa biobesök blir lugnare på tittar-fronten!

Och detta har ju inget med själva filmen att göra ;) Så ja, filmen var helt fantastisk.