Aftonbladet. Artikel om New Moon.
En artikel om New Moons åldersgräns på Aftonbladet HÄR.
Står bland annat:
"I USA rekommenderas att man är 13 år för att se filmen." - Det borde vara 13-14 årsgräns, inte 15… :S
"- Jag ska se den, även om det blir femtonårsgräns! I'm goin to watch it or die tryin! skriver en tjej.
En annan är mer ledsen. - Hoppas det inte blir 15-årsgräns! Det var så jobbigt att vänta på att Twilight skulle komma ut på DVD, vill inte ha det så igen! skriver Emmy.
- Be era föräldrar boka biljetter i förväg, sen ger dom er biljetterna, sen är det bara att gå på bio! För när ni väl har biljetterna i hand kan dom ju inte säga ngt om er ålder då kan ni jubara ljuga och säga att ni glömt erat leg hemma, skriver en annan."
#1 Sorgligt nog ja 
Fick höra att det tydligen är sten hårt med att ha med leg? Stämmer det verkligen, jag ska gå i Mora och det är inte så stort.. men jag är osäker på om de kommer be oss om leg, har inget leg! Är 16, kanske får dra med mitt pass istället, det är dock för gammalt men det visar iaf. när man är född :S

#1 Fast det har jag aldrig varit med om, eller sett ens. På bion i stan brukar det vara så lång kö in så alla bara ger biljetten och rusar in, tror inte de vill börja krångla med att be om leg. Fast vissa kanske är så dryga, vem vet 

nu när det har blivit så stort det här om åldersgränsen och att man har sagt i tidningen att man inte är 15 och ska komma in ändå, kan det bli så att dom är ännu mer stränga med gränsen än vad dom hade varit innan… :(
#5 Så bra :P tycker jag då. Är det åldersgräns så är det de och då får de yngre helt enkelt ha kul med att vänta! :P