New moon: filmklipp
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag vet inte om det redan finns en tråd med detta klipp, men det skadar ju inte att se på det flera gånger:

personligen älskar jag det, älskar alla Twilight klipp 
När lappar hon till nån annan än Jacob? O.o

jag tror inte att hon slår till paul i boken, måste va en film grej

tycker att det är lite roligt när Jared säger: To late now

:) Jätte bra! Håller med, i boken står det att hon slog Jacob :)
(tyker det verkar lite roligt, Jacob med C Jake med K )
Jag tkr att Summit har släppt alldeles för många klipp. Dem har ju nästan släppt hela filmen.
#5 Hon slår nt Jacob förrens i Eclipse. ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.

kläderna går ju sänder . men det blir ganska lite remsor kvar ? :P

#6 aa just det ;P xD

Håller med #4 Haha, skrattar varenda gång han säger det.. (:
Kan dem inte bara sluta lägga till onödiga saker i filmerna, och hålla sig till saker som faktiskt händer i boken. -.-

11# jag tycker det är bra att dom gör filmerna lite anorlunda . man kanske fattar på ett bättre sätt . om dom gjorde exakt efter boken skulle inte dom som inte läst den fatta något
Varför skulle dem inte fatta något? Är det som boken så är det ju som det är så att säga. Inte skulle man väll förstå mindre om dem gjorde som det faktiskt står i böckerna, sen kan jag förstå att det behövs mera prat, men inte helt onödiga scener som inte ens finns…

13# du kan förklara bättre med ord än med en film . som om du skulle beskriva hur någon annan ser på någon . det skulle du inte kunna filma :)
Kan kan man väll, men det var ju inte riktigt det jag syftade på. Jag menar att handlingen är ju den samma, och även om du inte läst boken så vet du ju vad du ser, även om man gick så mkt efter boken som möjligt.

15# klart man fattar . men inte på samma sätt. det blir en stor skilnad när du skriver och filmar . allt går inte att filma så är det bara .. :)
Ja du tycker så. Men vad blir det bättre för att man lägger till scener, varför skulle man förstå handlingen bättre då för?

det kanske inrte blir lika komplicerat . visst är bökerna mkt bättre men filmerna blir oxå spännande . jag villl inte bråka och alla har olika åsikter
Jag bråkar inte, jag disskuterar och försöker förstå varför du tycker man skulle förstå bokens hanling bättre på bioduken med hjälp av att lägga till flera scener.

#19 för det första är ju filmen en tolkning som regisören och manusförfattaren gjort av boken. Alla människor uppfattar inte böcker lika, och när filmerna kommer ut är det omöjligt att få en film som alla tycker är exakt lik boken… En bok kan ju alla göra sina egna tolkningar och värderingar av, i en film konstaterar juh regisören att så här är historien. Vissa finner sig i det, andra inte. Beror mycket på personen. ( jag har tex jättesvårt för dom senaste hp - filmerna då de inte alls överensstämmer med min syn på böckerna).
Sen så är det, precis som sotgurkan skriver, svårt att ta med alla delar i boken och göra om det till filmscener. Sen är ju filmer runt 2 timmar (det är inte många som orkar se så långa filmer) och det ska finnas ett flyt i hela filmen . I böcker finns det mycket dötid och "onödiga" saker, som gör det lättare att läsa boken, men hade de funnits i en film hade den blivit onödigt lång och långtråkig…
Filmer beskriver ju med bilder och inte ord (logist x) ). I Twilight böckerna får man ju läsa allt ur Bellas perspektiv, hur hon tänker, hur hon uppfattar människorna omkring henne och hur hon känner sig. Det är också med mycket förklaringar i en bok. När nu boken blir film kan man inte ta med allt detta beskrivande med en röst eller så. Det blir också jobbigt.. Så det som verkar självklart i boken måste överdrivas i filmen , för att man ska hänga med . Annars hinner inte hjärnan reagera på det som visas :)
Haha! Lång text. Någon som förstår vad jag menar ? :)

20# precis :D . ungefär så menar jag fast jag skriver kort och svårfattat xD

#21 haha, just då var jag inne i ett flyt och kunde kläcka ut mig något smart XD händer inte ofta :P