BD: Hur kände han Jasper?
Rubriken är markerad med BD, vilket innebär att det innehåller spoilers från den sista boken. Så vill ni inte veta vad som händer i BD ska ni sluta läsa nu!
Men jaa, jag läste ut BD idag och enda sedan Bella var hos J.Jenks och man fick veta att han kände Jasper så ville jag veta hur. Det är ju inte helt normalt att en människa vet om att vampyrer lever och bara "låter det vara så".
Men Bella frågade ju Jasper hur de kände varandra, men inte tusan fick man veta mycket! Gah, jag vill ju veeeta ju!
Någon som har en teori? Idé? Svar? :P
Jag vill också veta!!
Har inga teorier alls… Tråkigt ju. Man vill ju kunna spekulera men man fick nästan för lite info för att kunna göra det :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jaaa, annars ska jag fråga honom i natt! Haha, sjuk som jag är så stöter jag på Jasper lite då och då när jag drömmer.. ^^

#2 Deeet har jag hört förr :D Så jag är inte förvånad…
Tyst!
Dem känner väl varandra för att Jasper fixar pass och andra papper och sånt hos honom :P
Och J.Jenks vet ju inte om att dem är vampyrer :P
Emma

jag tror som #5

precis som #5 tror jag, dom måste ju förnya sina pass rätt ofta ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#5 Jo, men vet inte Jenks att de är vampyrer? Jag trodde han visste det. Är iofs ett tag sedan jag läste ut boken…
#5 - Men det måste han väl göra, då han säger att hans vän (tror jag det var?) också har jobbat med Jasper, att Jasper aldrig förändras och så reagerar han inte på att Bella är så kall när de skakar hand.. Och han är ju nervös hela tiden, så jag antar att han måste veta att de är vampyrer.. :P
Sedan vore det kul att veta hur de lärde känna varandra!

Jasper hade gjort rätt så mycket affärer med J.Jenkins, och i slutet säger han att det går göra affärer med rädsla :P
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#8 Nope, han vet inte det ;D
För i så fall skulle han nog inte vilja att Bella stannade och åt med honom när hon skulle få sina papper ;D
Emma
Och han är ju närvös för att Jasper tycker det blir bättre med lite rädsla i sina affärer ;D
Emma
Jag tror han inte vet att dom är vampyrer men fattar att det är ngt konstigt med dom. Han får ju sjukt mkt pengar (verkar det som) för att förfalska så jag förstår om han vill fortsätta med det och spekulerar inte så mkt.
#13 Ja, han vet ju att allt inte står rätt till ;D Men jag tror inte att han bryr sig om så mycket mer än pengar ;D
Emma
Men jag är såååå säker på att han vet om att de är vampyrer.. För det vore ju liiiite konstigt om Jasper har arbetat med gubben som var innan Jenks och inte förändrats ett dugg.. Och varför skulle han vara nervös om han inte visste om det..? :P Sedan så vet han ju nästan direkt att det är en Cullen när han får veta att hon är dö-snygg. Och han borde ju ha reagerat på att Bella är så kall.. Står ju till och med "I crossed to him and shook his hand quickly once. He cringed slightly at my cold skin but did not seem particurlarly surprised by it" Då känns det ju som att han borde veta att de är vampyrer..?

jag är väldigt säker på att han inte vet att dom är vampyrer
- han har ju jobbat så länge med Jasper att han vet att nåt är konstigt och därför inte reagerar helt hysteriskt på Bellas uppdykande och utseende/kalla hud
- han har ju sett foton på resten av familjen och sett hur perfekta dom ser ut, så självklart blir han inte förvånad att Bella också är det ;)
han vet ju helt klart att dom inte är normala men han vet inte att dom är just vampyrer. för som sagt, då skulle han inte tagit med Bella på middag
Han kan ju veta att de är vegetariska vampyrer. ;)

#17 det tror jag inte Jasper hade talat om ifall Jenkins visste att dom var vampyrer, som sagt, han tyckte ju det var bättre att använda rädsla när dom gjorde affärer ;)
Han kanske visste, men Jasper hade sagt att de inte skulle skada honom så länge han hjälpte the Cullens. ;)

Tror fortfarande inte Jasper skulle säga så, han verkar inte tycka synd om den stackars rädda mannen utan tvärt om att det är bra ;)
Ähh.. ;)
Men jag vill ändå veta hur de lärde känna varandra. :P
Att Jenks blir nervös kan ju dock vara Jasper som leker lite med honom *syftar på Jaspers förmåga* 
#22 - Men det kan han ju inte göra när Bella är där.. :P
Jasper can mess with my emotions any day.. ;)
Fast han har ju inte sett bilder på familjen Cullen. Jasper färdigställer alltid sina själva. Han lämnar aldrig några foton till J. Utan han gör det själv ;D
Han vet att något inte är rätt, men han vet ju inte vad det är ;)
Emma

#17 även fast han visste att dom va vegetariska (?) vampyrer skulle han väl inte bjuda på middag? dom äter ju fortfarande inte människo-mat.
Jag funderade också på det när jag läste ut BD! :)
Jag tror iaf. att han inte vet att de är vampyrer, om någon människa känner till att det finns vampyrer måste de ju dödas? Enligt Volturi.
#26 Jomen att en människa vet att det finns vampyrer, så måste de dödas… Det måste ju inte bli så? Jag menar, Bella, Jacob, Billy osv. har ju klarat sig utan att dö även fast de visste om att det fanns vampyrer? ;)
#27 Men Bella skulle dö om hon inte blev vampyr? Fast Jacob är varg så de sa ju att det inte spelade någon roll. Fast Charlie vet han verkligen om att dom är just vampyrer? Han vet väl bara att de är speciella?
#28 Men Jacob var ju inte varulv i Twilight? Iofs hade de inte så mycket att göra med Volturi då, men iallafall. Och Billy, som jag skrev - inte Charlie, har ju varit människa hela tiden och vetat om att Cullens är vampyrer, så…

men Jasper har ju sökt upp honnom :P

han vet inte att dom är vampyrer men han vet att det är något speciellt med dom :) och jasper använder sin förmåga för att göra J Jenks nervös när han är i närheten : har jag uppfattat det som i alla fall
#31 Åh har inte alls tänkt på det :P haha
#29 Jacob viste inte att Cullens var vampyrer förens han blev varulv,
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#34 Joooo… typ… de på reservatet pratade om Cullens så han "visste" men trodde inte på det, typ
#35 han viste men han trodde inte, det är ju igentligen som om vi vet att vampyrer "finns" men vi tror kankse inte på det?;) fast dom kanske finns
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#36 Han började tro på legenderna när han blev varulv, men han visste om legenderna om the cold ones innan han blev varg