True Blood
Någon mer än jag som ska se på True Blood ikväll? Jag har inte sett det ännu, så nu när dom ska köra första avsnittet ikväll så måste man ju kolla!
/Moonchild89 👻

Va äre? :O en serie? ;'o Berätta lite x)

True Blood handlar främst om Sookie Stackhouse och vampyren Bill som kommer till hålan Sookie bor i. Den är väldigt bra och underhållande, blir mer spännande i säsong två som går nu i USA :D

Glömde: Börjar på SVT 1 ikväll =)
Jupp jag ska oxå se den tänkte jag!

True blood rockar!!!! 
själv har jag juh sett hela säsong 1 o kikar på säsong 2… dan efter det visas i USA så kollar jag 
ÅÅÅ det är så bra! Visst, vissa avsnitt suger…rejält! men de andra väger över 
Me love True Blood! (ska se om ja kan få tag i boken/böckerna)

Vilken tid? :O

22 i kanal 1
Härligt att det är fler som ska se det :D hoppas att det är bra. Men jag älskar du vampyrer så den serien är nog något för mig!
/Moonchild89 👻

Jag ska se reprisen på fredag :3 Det är alltid ingenting på TV på fredagar och lördagar, så jag ska passa på att se den då istället för att ha någonting att göra på fredagskväll ^^
Jag har sett hela säsong 1 redan och den är grymt bra! Se den!

jag hörde något om det när jag borstade tänderna och tv stod på . jag trode det kanske var något överdrivet pogram … men det kanske är bra ?
Jag är lite deppig eftersom jag hört talas om det och vill se dte men jag hinner inte. :(
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Jag ser säsong 2… Men det var rätt länge sen jag kollade på första säsongen, så jag ska följa igen
.
Asså jag vill inte riktigt kolla på det när mina föräldrar ser… Det handlar ju rätt mkt om sex…
Alexander Skarsgård <3 är ju med i True Blood, det är rätt coolt :)
#14 Det kan jag förstå, tycker själv att det är pinsamt ;P
/Moonchild89 👻

Tittar varje vecka, från internet
Charlaine Harris böcker finns att köpa på
adlibris.com
Alla nio böcker, finns bara på engelska men det var inga problem att läsa.
Jag började läsa första boken och när jag var på s. 179 var jag tvungen att lämna tbx boken 
Haha, några rätt så roliga grejer med serien är:
1. Sookie Stackhouse (servitrisen) kan höra folks tankar, precis som Edward.
2. Skådespelaren som spelar Bill Compton heter i verkligheten Stephen Moyer och det påminner rätt så mycket om Stephenie Meyer, eller hur? ;)

#18 åh, det där tänkte jag oxå på, med tankeläsningen. Dessutom så kan hon inte läsa Bills tankar, precis som Edward inte kunde läsa Bellas tankar… Sammanträffande? :P
Kollade nyss på första avsnittet, det verkar vara en bra serie, lite mycket ehm…snusk bara :P fattar inte vad det är för mening med det. Det påverkar ju inte direkt handlingen. Men sex sells, det är ju så tyvärr.
/Moonchild89 👻

#20…det blir bättre…o ibland mer
men man lixom "ser förbi det"
Jag kollade på det, men eftersom jag vill att alla vampyrer ska vara otroligt vackra, ha guldbruna ögon och glittra i solen, så klarade jag inte av att se det, haha!
Nej, men jag tyckte det var ganska tråkigt… 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
Följer också serien från USA och är inne på säsong 2.

Såg det igår :) Det var väl sådär, men jag har hört att första avsnitten är lite tråkiga men att det blir mycket bättre sen. Så jag ska fortsätta kolla iaf :)
jag tyckte de första avsnitten var lite sjuka, och jag måste väl säga att serien är inte den bästa, men nu har jag sett så många avsnitt att jag av ren nyfikenhet vill se hur det går för dem.
Personligen så tycker jag det är onödigt mycket sex i serien som hade kunnat fyllts ut av annan handling. Man hade ju fattat att de hade haft sex endå, utan att det i princip blir en close-up på *hrmm* ja…. ;)

Första avsnittet (och lite säsongen) är segt, men andra säsongen är bättre. Då händer det verkligen grejer och om några avsnitt kommer Skarsgård ;) Då kan man höra han prata svenska (ngt slarvig sådan men iallafall)

Det avr helt ok tyckte jag. Ser framemot de andra avsnitten :)
bra!!

Bra Bim
Avsnitten blir bara bättre.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#32 Sån som har 18 års gräns =) Det skulle kunna vara en idé men kanske svår att genomföra :/

Ooooo, har vi en Medarbetare över 18?
#35 - *vissel, vissel*

#36 Yaaaaay :D
#37 - Det kostar. ;)

#38 - du kan få en korv o en pucko av mig på pressbyrån
#39 - Åh, snällt! ;)
Har precis sett det första avsnittet, riktigt bra faktiskt! Även om Twilight har mycket snyggare vampyrer! =P

Vänta lite här nu.. Kom just på att ja missade -.- När kommer nästa avsnitt?

#42 - Du kan se reprisen ikväll klockan 21:00 tror jag det var på SVT :D
Har äntligen kollat på den, tyckte den va helt okej å jag måste säga att vampyren Bill was hot!! fast inte som Edward så klart ;)

#43 Åh va bra! :D
ee hon har sex med en vampyr ?? :DDD

Den var jättebra tyckte jag :D Dock förstog jag inte det grova sexet, vad var det för mening att ha med egentligen? Men jag ska fortsätta kolla tror jag :)
Bill är så snygg :D

#48 - Han är so hot 8D Mörk, mystisk och lång, vad fattas? ;) Eric är inte alls dum han heller, men hans hår. HANS HÅR! Det är så … fult .__.

Näe, Bill var inte så snygg. Han kollade så konstigt, typ ner med huvudet och så tittade han upp och såg konstig ut. Ni fattar säkert inte men aja ^^
Jag kan trösta er med att Eric blir lite snyggare i håret, och jag tror det skedde i 1:a säsongen :)
Varning för en liten spolier nu, men jag tror till och med att karaktären Eric nämner att han har gjort slingor vid något tillfälle ;)
Jaha, var det så det var :)
Jaja, har avskaffar sig den fula page frisyren iallafall :)

#54 - Bra, jag gillar honom mer och mer :D
#51 - Hm, sant. Men jag gillar att han är så allvarlig hela tiden ^^
Ja, Bill verkar inte ha någon humor. Har inte sett i ett enda avsnitt att han varken skrattat eller dragit ett skämt.
#57 Mycket snyggare vampyrer! 
Tyckte inte alls Bill var snygg, ne Eric tycker jag bättre om :)

HAH! Titta vad jag hittade på google! En bild där Bill ler! Titta vad snygg han är när han ler, mmmmm <3
Jag fattar inte hur ni kan föredra Eric (dock är han också snygg) :D
*Bild borttagen pga brott mot upphovsrättslagen*
#59 Kan inte alls hålla med om att han är snygg men jag tycker i och för sig inte att någon av dem är det. :P
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Okej, Eric ÄR väldigt snygg :3

usch jag gillar inte alls skådespelarna i true blood… men ska se nåt avsnitt till iaf
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Twilightvampyrerna är sååå mycket hetare!

aah, har nu sett hela säsong 1 av true blood :D sååååå braa! har börjat se tvåan nu… allt på typ 3 dagar :O (okej, jag har varit sjuk, men ändå!) vilken bra serie ^^

Jag kan inte sluta gilla Bill. Han_är_så_snygg O_____O och kolla vilken gentleman liksom. I avsnitt 2, första säsongen när han skrämmer Sookie på trappan till hennes hus, han ba: i'm sorry, are you upset with me?
True blood är sååååå bra :D
Hehhe, det e väl tur att Twilight-vampyrerna inte har samma regler som de i True Blood, tänker på att Bill inte kan gå in i en dödligs hem utan att bli inbjuden, det skulle bli lite problem när Edward smyger sig in och tittar på Bella när hon sover innan hon vet om det :P

#68 Hahaha, kolla genom fönstret :D
#68 Så är det i "Låt den rätte komma in", en svensk vampyrfilm som jag kan rekommendera!! Filmen äger och boken äger ännu mer ;D
Bara för det kom jag på att jag borde skapa en separat tråd om den filmen :)
/Moonchild89 👻

Meen, ingen som gillar Jason Stackhouse? Han är så söt, han är helt blåst men så jäkla söt!
Annars gillar jag Eric bäst, Bill ser väldigt surmulen ut och är rynkig! ^^,

#71 Jag gillar Jason!
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
#68 Haha ja det hade varit ett problem! ;)
#71 Team Eric! :P(om man tänker på lag i True blood annars är det Team Edward all the way!)

Jag gillar inte Jason, för han gillar inte Bill ;) Dessutom är han för playig, blåst och självisk för att jag ska fatta tycke för honom xD Men han är en sån där som man kan lära sig och gilla tycker jag :D

Jag ser Jason som en förvirrad själ som VILL göra rätt, men det blir så fel. =)

Lafayette då? ;) Ingen som tycker att han är störtskön?
Har blivit beroende av den här serien… Har sett hela säsong 1 + 3 avsnitt på säsong 2 på kanske en vecka
Ångrar mig lite nu, hade gärna haft några avsnitt kvar…

#71 Jag gillar Jason jag också! Håller med dig! Jag tycker lte synd om honom.. :P
#76 Jo han är så rooolig! :P Haha

#76 haha , du är iaf inte värre än jag … såg HELA säsong 1 och 2 avsnitt på säsong två i helgen :$ xD
har sett hela säsong 1

Ikväll klockan 21:00 på SVT är det repris på onsdagens program för dom som inte hann se i onsdags ?
jag har både sesong 1 och 2 väntar på trean:D älskar den serien
Haha, jag tycker bara att True Blood är extremt löjligt. Kan inte ta det seriöst, satt och garvade under ett helt avsnitt. Speciellt huggtänderna som fälls in och ut, what's that about? Stephenie må ha hämtat mycket inspiration därifrån men hon gjorde det 100 gånger bättre.
#82: Haha där tog du orden ur munnen på mig! Känns mer som att man tittar på en slags parodi av Twilight eller scary movie. Näe fy true blood är absolut ingenting för mig :]
Har också försökt mig på att följa True Blood… men det går helt enkelt inte. Jag tvingade mig själv att se de 10 första avsnitten och när det tionde var slut visste jag fortfarande inte om jag skulle skratta eller gråta :P Skådespelarna är verkligen usla (ursäkta ordvalet) och nä, jag lockas inte av serien.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Förstår faktiskt inte vad ni pratar om. Jag tycker om True Blood nästan lika mycket som Twilight, även om de är väldigt olika. Känns som Twilight är så barnvänligt ibland så då kan man se True Blood istället, hehe
Och ang. tänderna så tycker jag att det är bra att de har tänder (fast de skulle ha suttit lite längre ut på sidorna), saknar vampyrtänderna i Twilight!
Men smaken är som baken!
#86 Håller med! Gillar true blood också och det blir spännande mer lite mer våld osv 
#86 Ja, som du säger, smaken är som baken. Själv är jag glad över att man har skrotat vampyrtänderna i Twilight ;)
Men visst, det är inte själva tänderna i TB som jag stör mig på. Utan att de är in- och utfällbara. Ja, ni ser ju själva hur det låter xd
Jag älskar serien, främst för att jag läst böckerna ^^ Men jag tycker verkligen om spinnen att vampyrer är "lägre medborgare" i likhet med den svarta frihetsrörelsen i USA "god hates fangs" det e ju bara för underbar referens.
Tänker speciellt på en skylt jag sett i verkligheten där det stod
"I don't hate homosexuals, jesus does" Hahaha, Amerikaner…

#88 men så har ju vampyrtänder vart i alla tider! eller? det är de i alla fall i alla andra vampyrfilmer ja sett…o böcker ja läst…. det är juh bara twilightvampyrerna som e "tandlösa" de har juh rakblad istället ;)

#90 I Anne Rices böcker så har vampyrerna alltid huggtänder, in och utfällbara har jag inte stött på tidigare, i böckerna där Dracula är med så har väl även han alltid huggtänder?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Älskar true blood, och tycker att de in- och utfällbara huggtänderna är ett intressant inslag. Jag tycker det ser lite dumt ut om de skulle vara ute hela tiden.
Andra säsongen är mycket bättre än första.

#92 Håller med, andra säsongen är bättre än första :) Och man måste ge det ett par avsnitt, i avsnitt 3-4 (i säsong 1) börjar det bli intressant tyckte jag. Första avsnitterna var väl sådär :P
#84 Måste fråga, vilka skådespelare tyckte du inte om?
#93 Inga av huvudkaraktärerna… Skarsgård är duktig men resten fångar mig inte direkt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#91 ja du det vet ja inte….. men det jag har läst så far de fram o tbx…. (inte så många böcker) o i samtliga filmer så far de fram o tillbaks…även i tv-serierna 
däremot så sitter tänderna fel på true blood vampyrerna…. vilket bara gör att det ser otroligt löjligt ut

Håller med #86 fullt ut!
#14 samma här, men ja kollar när ja e själv hemma, på svt play xD

ett tips är watchxonline.com
där finns båda säsongerna, lagligt och gratis :)

#99 Jag riktar mig lite politiskt korrekt till de som bara tittar och inte streamar :D haha
Kollar på avsnitt 11 nu :P

#102 Grymt, streaming är ju så svårt att veta hur det är med. Om man inte orkar vänta på svt, så är det ju bara att köra på.
Jag blev trött på det så kollade båda säsongerna på den veckan jag fick vänta :)