Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 1612 ggr
teamedward
0

Twilight-relaterat i vardagen

VARNING! Kan komma att innehålla spoilers från samtliga böcker/filmer.

En kul tråd, där vi lägger upp saker i vardagen som har någon form av anknytning till Twilight eller vad man ska säga ;)

Själv märkte jag idag att min hårfön heter Twilight 1600 ;)

Och en på min skola heter tydligen Jacob Back, hahaha, trodde det stod Black i katalogen först, höll på att dö xD

Och just det, i onsdags såg jag filmen 'Baksmällan'. I slutet så sa en kille, till sin tjej, typ: "As long as we are married, I promise to never put you through anything like this ever again." Hhaha, fattades bara ett "This is the last time you'll ever see me." :D

hhannaz
0

Rolig tråd!

#0 Haha! Kul sammanträffande! :)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Duracells-Gerbiler
0

I skolan så skulle vi typ läsa för en klass treor, och två av dom hette Edward & Bella. Då sa jag typ till min kompis "Det skulle ju vara roligt om dom blev ihop, haha", så svarade hon "Eh…ok?" och jag bah "Meh, hallå!? Edward o Bella?" *Tittar Konstigt På Mig* "Twilight!!"
Haha, typ ingen av mina kompisar här nere i Skåne tycker om Twilight. Tur att man har sina Sthlm vänner, dom är ju i alla fall normala =P No offens to skåningar :)

Vixifyx
0

går på ett gymnasium där högstadiet är i samma gyggnad så liksom nu på höstenbörjade en liten pojke på 7an som heelt ser ut som jacob! långt svart hår och indian drag! det var lite kul :D

emeliekarlssoonn
0

Installerade ett engelska grammatikprogram på datorn idag. Min kompis satt inne på någon av uppgifterna som finns och så kom det upp något i stil med  "When Edward looks at me I feel..*ja nått sånt*"  Jag bah "ÅHÅÅHÅHÅH! EDWARD EDWARD EDWARD!!! :D :D :D"   våran engelska lärare stod typ precis bakom och hörde mitt lilla ryck och sa något i stil med. "Det är inte baserat på Twilight, tro mig"  Blev lite paff där faktiskt. Såg väl ut typ såhär --> O.O ?  xD

LaSadie
0

#4 hahahahahahaha

Maja
0

Åh, jag kommer inte ihåg vad jag såg på TV igår, men det var någonting på ett sjukhus när de sa något i stil med "Kan Dr. Carlisle komma till receptionen?"

[Wera]
0

Nje.. tänker inte på det men det finns en i min skola som påminner mig liite om Emmet. Haha :))

ThreeSenses
0

Jag älskar Demi Lovato. Och i hennes nya låt så sjunger hon "and in the Twilight its so hard to see…"

Vad tänker man på då liksom, om inte Twilight? ;)

JennyR
0

Hittade den här>> av en slump *s*

teamedward
0

#8 Hahha, jag vet, kan sitta och lyssna på den meningen typ om och om igen, bara för att hon sjunger "twilight". Resten av låten brukar jag inte bry mig så mkt om ;p

#9 Åh, den jackan vill jag ha!

[Kaninfluff]
0

#8 Nu kom jag att tänka på Can you feel the love tonight i Lejonkungen :)

"Ze sweet caress of twilight…"

Det tänker jag alltid på! :P

Lovizaa
0

#9 Vad är det för jacka? :o

Mitt tangentbord heter Eclipse! Men det märkte jag efter att jag läst alla böcker, haha.

JennyR
0

#12 Det är en kopia av jackan som Bella har på sig i scenen på ängen tror jag

Lovizaa
0

#13 åh jaha, coolt. ;)

Muzzy96
0

Jag och min kompis såg på Förtrollad och då hette prinsen Edward

Lovizaa
0

#14 Aaaaah, alla länder förutom till Sverige kan man skicka den där jackan! Skrikandes Den billigaste av dom alltså. :(

Duracells-Gerbiler
0

Ett avsnitt av NCIS heter ju Twilight :)

ThreeSenses
0

Jag tittade på The holiday i helgen och såg att både namnen Jasper, Edward och Emmett fanns med ;)

twilight4ever
0

Jag hittade en affär som hette Jacob Blacks piano xD Fast dt hade varit bättre om den hetat Edward Cullens piano eftersom att dt e han som spelar piano och nt Jacob.

AnnieLarsson
0

När jag var på Nova Lund såg jag att det fanns en affär som hette "Twilfit", fast dom sålde underkläder…

Peppe
0

När vi var i London i somras så gick vi på Carlisle street ;) en liten omväg men jag var tvungen! Tungan ute tror det fanns en Edward street eller liknande som vi också gick på =)

träffade ju dessutom på Jasper inne på Smith & Sons Umbrellas ;)

Finns en populär avelshingst nu som heter Twiligt (ja dom har missat ett H Förvånad)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Maliceangel
0

#22 träffade på Jasper?

teamedward
0

#22 Haha, fan vad fail att missa H:et xd

Peppe
0

#23 en som var väldigt lik som jobbade där. finns en tråd om det här nån stans =)

LindaKarlstrom
0

Varje gång en doktor ska vara med i en film eller något blir jag besviken då det inte är Peter Facinelli som syns i rutan Skäms

teamedward
0

#26 Haha, jag med! Men jag ska se om det här nya "Nurse Jackie" är bra, Peter spelar nämligen doktor i den :)

teamedward
0

En ny kille i min skola heter Edward Cellen! Omg, bara ett e byts mot ett u och han hade hetat Edward Cullen. Dessutom är han ganska blek och brunhårig, tyvärr inte det minsta snygg. Men det är nästan så man tänker satsa bara för hans namn, hahha xd

Maja
0

#28 - Glittrar han i solen? ;)

teamedward
0

#29 Har bara sett honom inomhus :/

Peppe
0

#30 släng upp han över axeln och bär ut honom då! =D

pigelina
0

Sitter och kollar i kartboken på SOn så får jah se Prince Edward öarna :D

Jah ba Sanna, Sanna, kolla! (Hon är den som måste stå ut med mitt Twilight prat hela dagarna;)

Sen så fick jah veta att vår svenska lärare oxå läser Twilight! :D (fast hon gillar inte mej:(

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

AnnieLarsson
0

Jag praoade på Maxi idag och fick massa små skärsår (12 st), då hoppades på att Jasper var och handlade. (A)

teamedward
0

#31 Hhaha, ja, jag får nog göra det :D

teamedward
0

Och så går det en tjej i typ 9:an, som påminner väldigt mycket om en vampyr. Hon är jätteblek, liksom… vit i ansiktet. Men det ser ändå naturligt ut, tror inte det är smink. Och så har hon nästan svarta ögon, och har dessutom rekordet i 100 m, längdhopp, höjdhopp och kula i skolan.. Haha, och så kollar hon alltid så konstigt på alla när de går förbi!

flikkan
0

#35 säker på att hon inte är en vampyr då? o: Skrattande