E: långfingret
HAHA, visste inte vad jag skulle döpa inlägget till eftersom den innehåller spoilers från Eclipse!
men iaf, i slutet på Eclipse när bella och edward är på ängen (the meadow) så sätter han på hennes ring igen. och då står det; "He once again slid my ring into place on the third finger of my left hand".
det är på sida 550 i den engelska boken. men jag tror ni hittar det i svenskans med, för det är näst sista raden i kapitel 27. (det är väl samma kapitel i svenskans?)
okej, men nu undrar jag en sak. är jag helt retard och oallmänbildad eller sitter förlovningsringen på vänster långfinger? stephanie måste ju mena det för när jag räknar blir tredje fingret alltid långfingret.
hahaha, fyfan vad jag skäms om det är på långfingret! :D
Nej ringen ska ju sitta på ringfingret, inte långfingret! :P
Det har jag inte tänkt på. De kanske inte räknar tummen? ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 aa kanske, eftersom det är ju typ skillnad mellan finger och tumme xD hehe

kanske satte det på långfingret så hon inte skulle flippa =)?
Hm, vad intressant och märkligt. :)
Har aldrig tänkt på det, bara antagit att det är ringfingret.
Hm, antingen är det väl tryckfel. Eller så räknade de inte med tummen som ett finger xd Eller så är det som LaSadie säger, att Edward satte ringen på långfingret för att Bella inte skulle flippa ur.

men jag tycker det är konstigt om hon skulle flippa ur eftersom hon gjorde det första gången han satte på ringen, när de var ensamma. denna scenen är ju den sista i boken, och då är det ju typ bella som vill gifta sig? hon säger ju emot han när han säger att dom ställer inte bröllopet och skit :)
#6 Jo, iofs. Så, då har hon skrivit fel eller så räknade hon inte med tummen som finger ^^,

så är inte tummen ett finger enligt Myers =)?! Oh well, men jag tror det är mest troligt att hon inte räknade med tummen.

haha, jag tycker att tummen är ett finger annars har jag bara 4 fingrar och en tumme ! :D
Haha, ja, jag räknar också tummen som finger.. men uppenbarligen så kanske alla inte gör det xD

#9, oj, nu ska jag rätta mig, isf har jag 8 fingrar och 2 tummar :)