Twilight iFokus

Twilight

Etikettoff-topic
Läst 641 ggr
Faidra
0

OT- Prao

Jag är i desperat behov av hjälp!

Jag går i 9an och ska snart ha prao, men har ingen praoplats! Jag har kollat hos Frida, men dom hade fullt, Elle och Chic tar inte emot praoelever.

Så nu är det alltså väldigt bråttom, förra året var jag på ett café, så helst något annat, men annars kan det vara i princip vad som helst. Helst inte mer än 1 timme från Stockholm, Solna, Sollentuna, Sundbyberg och så.

Snälla, någon som har några idéer?

Hamzter95
0

Jag ska också praoa men har ingen bra idee för något :/

Endroppeihavet
0

Varför provar ni inte på Ica eller dylikt, där ni kan ha chans att få extrajobb i framtiden? Posten brukar vara extremt villiga att ta emot praoelever och där fick jag jobb efter prao.. Detta var ju iofs. nästan tio år sen eftersom jag nu e 24 men tänk på det^^

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Yaeko
0

#2 Precis, om man praoar på någon restaurang också så har man chans att få jobb där sen. Och jobb är väldigt sällsynt nu så ta chansen!

AnnieLarsson
0

Jag började praoa på Maxi idag och ska göra det i en vecka :)

Hamzter95
0

Jag ska söka jobb på ica i sommar men då liksom om man praoar där nu, kanske man är jättedålig och då anställer de kanske inte en sen xD

Endroppeihavet
0

#5 Med den där inställningen kommer du inte få jobb där i sommar heller ;) Var uppmärksam, ta egna initiativ, gör uppgifterna ordentligt och ha ett bra humör. Då får du jobbet efter praon ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Hamzter95
0

#6 det var mest skämt, ja har bra inställning :D men det är så det är de går inte ändra på .

[Wera]
0

Man kompis i 9:an ska vara på FRIDA under sin prao som är snart tror jag :)

Jag själv har praktik nästa vecka och jag måste ha en internationell inriktning, och jag hittade ingen plats - allt var fullt! Så jag måste paroa på KOMVUX som är internationellt, med 2 andra från min klass. Går SP årskurs 1 i gymnasiumet.

Men ehm jag vet inte jag tycker det är kul att praoa på hotell och museum ;)