BD Bellas utveckling
Inatt läste jag avsnittet från både Jacobs och Bellas bok när Reneesme föds och Bella förvandlas. Men jag funderade på en sak… När man blir vampyr så fryser man i det tillstånd man är i som människa.
Bella borde ju då ha en massa bristningar på magen eftersom Nessie växer så snabbt och dessutom ett ganska slarvigt ärr efter Rosalies försök att göra akut kejsarsnitt för att få ut Nessie.
Tänker jag fel och kan någon då förklara för mig 

Men har inte giftet en läkande effekt först? Bristningar är ju en typ av skada i huden, giftet kanske åtgärdar det med? :) Samma sak med ärret.
//Mickan
Med förvandlingen så typ blir det ju födda på nytt, eller något…
Då verkar allt förändras och man blir perfekt ;)
Ja, hon blir ju "prefekt" igen helt utan minsta lilla fel. Alltså syns inga skador eller något sådant!

Tyckte det var lite fel när min uppfattning var att de bara frös i det tillstånd de var. Men då borde ju iofs Esme vara helt skadad med… Och Emmett…
Ja precis, alla var ju typ sjuka och skadade då det blev nyfödda….

True =) Utom Carlisle :D
Jao han var hel och läckerbit från början :p

Indeed 
Hur kan det se så bra ut hahah 

Så om Sams flickvän blev vampyr skulle hon då har ärr?
Antagligen inte då alla blir perfekta jäklar 

så himla orättvist… Jag vill bli vampyr…
Jag har så knasiga tankar ibland, blir lite för insatt i hur det skulle vara om jag var vampyr =/
Typ om jag kliver av bussen på kvällen och ser nån kliva av med mig, kan jag tänka på hur man kan lura iväg den personen och kalasa på den OMG LOL…..

#13 oh my gush :S du e riktigt riktigt weird xD :P
Hah interessant tråd :)
Hehe me too! ;)
Jag vet, ibland funderar jag själv….
Dock skulle jag ju såklart aldrig göra något sådant ofc. Det finns bara i mina knasiga tankar 

jag skulle vara vegitarian vempyr =P Eller kalasa på dumma människor…
Vet inte om jag skulle klara att äta små söta rådjur ^^ I och för sig äter jag ju andra djur så det ska väll inte vara några problem. Men att få bort dumma männsikor är ju en bra idé tycker jag ;)
#15 Vad menr du med "Hehe me too! ;)" 
#18 Jag glömde skriva att jag svarade på #12
Haha ibland när man tänker på hur det skulle vara att vara vampyr känns ju livet helt jävla meningslöst när man är människa xd

#0 förlåt att jag påpekar detta… men är inte rubriken i tråden lite väl spoilande..? jag menar, det finns juh dom som inte läst sista boken här inne, och läser man "bellas förvandling" kopplar man ihop det direkt med att hon blir vampyr… Jag skulle inte uppskatta att få det berättat för mig innan jag läst boken.. :P
#21 Håller med fruktansvärt mycket.. Orkade inte kommentera det innan dock. Haha, ligger här och halvsover… Men som sagt; JÄTTE spoilande är det hela, verkligen. Kan ingen fixa?
Är "utveckling" ett bättre ord tycker ni?
Eller har ni andra förslag?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
För det första kanske "spoiler BD" eller liknande ska stå med? :O Och sen inte mer än Bella? Och att lägga till vad författaren faktiskt vill ha sagt (då Bellas förvandling eller liknande) i texten i stället - kanske?

#23 utveckling är bra :) kanske man bara skulle kunna ha Bella? eller är det lite för ospecifierat?

Utveckling var bättre. Visste inte hur jag skulle döpa rubriken =) Hade en massa andra rubriken i huvudet som var mer spoilande.
#24 Det ska står BD när det är spoilvarning för Breaking Dawn
Hehehe ok ^^
Fast, så måste jag ju påpeka. Att när Bella blir vampyr så ser hon Jaspers alla ärr … så helt perfekta lär dem väl inte bli. Men som alla vampyrer, brukar dem ju läka väldigt snabbt.. kanske något med det.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dom skapades efter han blivit vampyr… Av annan vampyr… sånt försvinner inte som jag har förstått eftersom bara andra vampyrer kan skada vampyrer.
Jojo, och Edward bet Bella lite överallt också för att få in så mycket som möjligt. Och Reneesme är halvvampyr som i princip tog sönder henne innifrån och bet henne också.

Men dom bitmärkena skapades innan hon blev vampyr, dom borde ju försvinna som hennes kejsarsnitt och resten av hennes kraschade kropp.
Håller med #31
Allt som fanns innan det blev nyfödda försvinner. Och som sagt, Jasper har ju märken av andra vampyrer men då var han redan var vampyr och där av att dem är kvar, han hängde ju med en hel hög galna nyfödda ;)
Sen ser ju Bella hans märken tydligare då hon blir nyfödd, väll?

Ingen som svarade på min fråga
Så om Sams flickvän blev vampyr skulle hon då har ärr?

#34 antagligen inte. även ärr läks ju under förvandlingen :)

alla här inne är så himla smarta ! 

0# jag tänkte lika dant först :D !
Hehe, ja jag argumenterar inte. Jag bara skriver vad jag tänker på :) Det där är nog efter ens egen uppfattning också. Hon lämnar det rätt öppet, eftersom hon inte ens nämner något om några ärr på Bellas kropp efteråt.