Vilken gåva vill ni INTE ha?
Spoilers från Eclipse och Breaking Dawn förekommer
Finns en tråd om vilken gåva ni skulle vilja ha - men vilken skulle ni inte vilja ha och varför?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Det finns nog ingen gåva jag inte skulle vilja ha. Vill nog ha alla mer eller mindre ^^

Hm… nu kanske jag får alla medlemmar på mig men jag skulle nog inte vilja se framtiden… jo visst, man har ju fördelar av det med att man vet vad som kommer o så… men hur kul hade det varit om man hade kunnat se hela sitt liv man har framför sig? Vad blir det för spänning med att leva då lixom…
Iofs så utgör Alice förmåga sig för att se inom den närmsta framtiden.. men ja, jag hade nog klarat mig utan den :)

Jag gillar ju alla unika gåvor..
Men om jag skulle ta bort någon, så vore det nog Janes plågande med blicken..
Tror inte jag lär behöva den gåvan i detta livet. 
// Lisa, medarbetare på Twilight
Måste säga att i den här tråden kan det väl förekomma spoilers från New Moon också.
NEW MOON-SPOILER
Jag håller med #4; jag skulle inte vilja ha Janes gåva att kunna plåga andra i sinnet. Visst, är säkert bra och användbart att tillämpa på någon man inte gillar, men ärligt talat, blir man en bättre människa för det? Mår man bättre av plåga någon man hatar? Nä, skulle inte tro det. Jag vill alltså inte ha gåvan för dett det är stor risk för att jag skulle missbruka den, inte trevligt.
Sedan undrar jag också om jag verkligen skulle vilja ha Aros gåva, att kunna se en persons alla tankar när "jag" vid den (för det är väl Aro som har den gåvan, blev lite osäker…). Jag tror faktiskt att jag inte vill veta allt som alla i min närhet har gjort i sina liv. Visst, det går ju att "skärma av" genom att låta bli att röra vid andra personer, men det skulle kännas väldigt konstigt, jobbigt och ensamt att inte kunna röra andra personer. Däremot tror jag inte att jag skulle ha något emot att ha Edwards tankeläsning, han lyckas ju ändå skärma av det han inte vill höra.
Finns säkert någon mer gåva som jag inte vill ha, men kommer inte på någon mer just nu.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag skulle faktiskt inte vilja höra andras tankar som Edward gör. Fatta jobbigt ^^. Nää, skulle inte vilja höra andras tankar :P
Emma
Jag kan hålla med #6. Samtidigt kan det vara användbart. Kanske vore lättare med Aros förmåga.
Jag avundas inte Alice sin huvudvärk till följd av sin imperfekta gåva, men även den till och från praktiskt. Minst sagt användbar i många situationer.
James gåva är inte hemskt attraherande, heller. Och Janes gåva är väl okej, däremot tycker jag att Alecs gåva är skitläskig.

Jag skulle inte vilja se in i framtiden, även om det skulle vara kul att vinna på lotto och så ^^ Men man vill ju inte veta vad som ska hända i framtiden ändå…
Edwards gåva är nog också väldigt jobbig, var mycket röster i huvudet man skulle ha!

jaspers…… för hans gåva slår emot honom oxå….

Jag vill inte ha Kate Denalis gåva. Typ inte kunna röra nån, skoj… NOOOOOOT
Den gåva jag minst av alla skulle vilja ha är nog Alice förmåga att se in i framtiden då jag är en människa som lever i nuet.

#5 Självklart förekommer NM-spoliers också, något vi valt att inte kalla extrema spoilers då 99% av medlemmarna här inne läst New Moon och det mesta har spridits ut i skvallertidningar, online, intervjuer osv. :)
Nja, jag skulle inte vilja ha Janes gåva, jag skulle ärligt talat aldrig kunna använda den…
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Jag skulle inte vilja ha Jaspers gåva
Kate's eller Jane's.
Vad har Kate för gåva? Har helt glömt bort haha :P
Janes gåva känns väl inte jätte nödvändig.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Elektrisk, ger smärtsamma stötar om jag minns rätt. Dom använde hennes krafter på Edward tex. för att öva styrkan i Bellas sköld
Läsa andras tankar. Uscha..

Jag skulle inte vilja ha Janes gåva, jag skulle nog se mig själv som en ganska ond och dålig människa då. Mer eller mindre :P Och jag tror nog inte jag skulle må så bra av det, hehehe …
Men jag skulle inte heller vilja ha Edwards gåva, jisses vad jobbigt.
#17 Just ja, så var det ju!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Om jag skulle fått lov att välja skulle jag inte vilja ha Jane's gåva..
Btw vilken gåva har Kate?
ärligt talat… så skulle jagi nte vilja ha jaspers. Men jag skulle vilja ha någon som jag känner har den förmågan
#21 Kate kan ge elstötar med handflatorna men har lärt sig att projektera det över hela kroppen
tanke läsare som edward , de skulle jag inte vilja kunna, det skulle bli så råddigt i huvudet :P
Men kan inte Kate typ kontrollera sin gåva? Typ om hon inte vill ge stötar så ger hon inte det, eller var det så hela tiden?
Den gåva jag minst skulle vilja ha är Jaspers.
Janes gåva skulle nog vara ganska bra om man typ blir överfallen i en mörk gränd eller nått :)
Vad har Alec för någon gåva?
Edwards. Men jag både vill och vill inte ha den! Haha. Eftersom jag vill kunna läsa tankar. Men det skulle bli så jobbigt på samma gång…
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
#26 Alec kan "stänga av" alla ens sinnen. Ingen smärta, känsel, hörsel, doft, smak.
Kom på nu att jag hellre skulle vilja ha Janes gåva än Victorias, förstår mig inte på den :)