BD: Renesmees kroppstemperatur?
Spoilervarning Breaking Dawn!
Kom att tänka på en sak när jag läste Breaking Dawn nyss..
Hur kommer det sig att Renesmees kroppstemperatur är lite varmare än en människas? Jag menar, Edward är ju vampyr och är kallare än en människa, och Bella var människa när hon var gravid med Nessie. Borde inte Renesmees kroppstemperatur då vara lite lägre än en människas; varmare än en vampyr men kallare än en människa? Varifrån kommer värmen? Det relaterar ju mer till en varulv…
Det är väl då det där med kromosomerna spelar in? Vampyrer har ju två extra, varulvar har en extra. Renesmee fick en extra, alltså är hon lite varmare då hennes DNA är mest likt en varulvs.
#1 Jo, jag tänkte på det. Men varför är hennes DNA likt en varulvs då? Det har ju inget med henne att göra egentligen?
Eftersom hon har lika många kromosomer som en.
Det är därför hon växer så snabbt också.

jag gissar bara nu :D men när bella var gravid med renesmee var hon ju människa, och människor har ju ingen extra kromosom och edward hade 2. om man tänker på antalet nu så ligger ju 1 mellan 0 extra och 2 extra och så jämna dom ut det med 1. och 1 extra komosom har ju varulvar och så blev det så..
som sagt, gissar bara :D
#5 - Det var det jag menade :)
Ah, nu är jag med. Smart tänkt av er! Det som #5 skrev, med att 1 ligger mellan 0 och 2 och det :) Har jag aldrig tänkt på. Och att det är därför hon växer så snabbt också.
#7 - Hihi, ja, det var ju det jag skrev i #1. ;)
#1 Jag tror det iaf
#8 Jo, men min hjärna kopplade liksom inte, så just då var det du skrev typ obegripligt xD
#10 - Hihi. :P

vi är så smarta :D