Twilight-hysterin?
Har funderat på en sak ett tag nu… Hur kommer det sig att The Twilight Saga blivit så stort? Varför just Twilight, liksom?
Visst, böckerna är fantastiska och filmen är jävligt bra, men varför har alla upptäckt just Twilight och blivit så hysteriskt förälskade? Jag menar, Stephenie Meyer är ju inte en jättekänd författare eller så, duktigt är hon, men ingen man har hört talas om jättemycket innan?
Har inte sett några andra böcker/filmer som det blivit sådan här hysteri över? Harry Potter är ju jättestort, men det är inte på samma sätt som Twilight. Inte samma hysteri. För hysteri är det ju runt Twilight ^^ Finns ju många jättebra böcker och filmer, som inte är i närheten av denna hysteri - varför?
Så, vad tror ni? Varför går folk fram till Robert och frågar om han kan bita dem? Varför räknar vi dagarna till premiären? Varför nördar vi denna sidan totalt? Varför ser vi NM-trailern om och om igen? Helt enkelt, varför just Twilight?
FÖR ATT Twilight ÄR BÄST!
Och nej, det är väl klart att man inte hört om Stepheine för, hon var ju inte ens en författare innan xD
Haha, jag har faktiskt tänkt på det jag med! Men jag har aldrig kommit på något vettigt svar… :)
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
Vampyrfilmer verkar alltid vara populärt, men jag kan bara tala för mig själv och det är för att jag avgudar så gott som alla vampyrfilmer och sen just det att det är en twist på historien "hjälper" inte. Alltså att den är lite annorlunda jämfört med andra vampyrfilmer. och den är det lite det där "förbjudna".

Sagan om Ringen blev ju väldigt populära när filmen kom ut och böckerna gavs ut igen och en del skuttade omkring med alvöron.
Visst är Twilight bra och så, den tilltalar en massor med historien med kärlek i första ögonkastet, den omöjliga kärleken som de kämpar för osv. sen är det alltid populär med historier som handlar om vampyrer. Det fascinerar människor. Jag har läst böcker som är bättre skrivna än Twilight men det är mycket av kompotten av alla tonårsklyshor som smälts samman i böckerna som gör de populära tror jag.
För att böckerna är bäst (och Robert Pattinson är SNYYYYGG!) 
#5 Visst, Sagan om Ringen blev väldigt stort… men samma hysteri som Twilight kan jag inte minnas?

I mina kretsar var det hysteri ^^
Jag tror inte att det hade varit en lika stor hysteri om filmen inte hade gjorts. Jag hade i alla fall inte varit riiiktigt lika galen om det inte hade varit för filmen. Det hela blir mycket mer verkligt och ja, en riktig Edward liksom :))
Håller med Cassie, #9.
Svårt… haha det blir ju större hysteri eftersom alla är så snygga ;)
Kärleken kanske och att det är så hemskt spännande.
Ja, jag vet inte riktigt men om jag ska gissa…
Antagligen har det mycket att göra med filmen och att alla är så snygga, precis som #10 skriver. Dessutom är det en ganska originell historia som verkligen trollbinder en och det är väldigt lätt att sätta sig själv i rollen som Bella. Jag tro att det också är en av anledningarna, många drömmer sig in i rollen och vill leva i Bellas värld (det är nog en dröm många hade långt innan Twilight kom… kanske inte exakt men något liknande med en gudomlig, beskyddande och perfekt pojkvän…), när man läser böckerna hamnar man liksom där utan att ens behöva anstränga sig och det gör nog stor inverkan på folk (det gjorde det på mig i alla fall…). :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
#11 Att leva i Bellas värld, inte för mig med tanke på allt som händer men att ha en sådan pojkvän det skulle man vilja ha ur hennes liv, och en sådan vän som Jacob. :))