Skådespelarna - Karaktärerna
Hur väl tycker ni att skådespelarna i filmen porträtterar karaktärerna? Alla hade säkert en uppfattning om hur de såg ut när de först läste böckerna, och ja. Ni fattar.
Nu läste jag böckerna efter jag såg filmen då, men jag tycker att alla passar väldigt bra. Speciellt Kellan - Emmett. För mig är Kellan Emmett. Den enda som skulle kunna vara bättre är Nikki - Rosalie. Nikki spelar Rosalie väldigt bra till personligheten och sättet att vara, men rent utseendemässigt är hon inte riktigt vad man tänker sig. I boken beskrivs Rosalie som underskön. Inte så att Nikki är ful, absolut inte, men hon är inte perfekt och det är vad Rosalie ska vara. Fast annars tycker jag ändå Nikki spelar Rosalie bra, så det gör inte så mycket.
Men ja, vad tycker ni? :)

gillar inte Kirstens sk "agerande"…. hon är en usel skådis…o förstör Bella….
#1 Hm, hur tänker du då? Jag tycker nämligen tvärtom att Kristen är en jättebra skådespelerska.

#2 e hon säkert…men inte i twilight…. tycker det känns så plastigt o tillgjort alltihop….som om hon läser innantill hela tiden…. samma ansiktsuttryck hela filmen igenom…hon är platt så att säga….. och är kass med att spela känslor…… de syns juh inte….
Och jag hoppas verkligen att hon blivit bättre i New Moon…… för annars kommer jag reta ihjäl mej på det…. 
Utseende mässigt så är hon som jag tänkt mej…. kunde dock önskat mer klumpighet ;)
Asså jag tkr nästan alla passar bra som sina karaktärer. Håller med #0 om att Nikki inte passar perfekt för rollen som Rosalie men hon är ju inte helt fel för den iaf.
Asså jag tkr Rob passar perfekt som Edward! Asså han ser ut som Edward ska se ut, han är ödmjuk och han passar bara helt perfekt! :D
Jag håller med #0 om att Nikki inte är helt hundra rätt, tänkte inte på det första gången eftersom jag inte hade läst boken då, men andra gången, men det funkar. Tycker inte hon är så himla snygg i Twilight nämligen, har sett andra filmer däremot där hon e skitsnygg, har nog med håret och sminket att göra..
Kan hålla med om att det saknas en del med Bella, klumpighet och att hon skrattar hela tiden i boken, men jag vet inte om det är Kristens fel eller regissörens..
Rob passar utmärkt och Alice likaså.. Hmm, resten av dem passar väldigt bra faktiskt, sen såg jag ju filmen först så jag hade ingen egen uppfattning om hur de skulle se ut på gott och ont. Jag va lite besviken på hur Laurent såg ut, lr var sminkad rättare sagt eftersom han inte va det minsta blek i Twilight.

#6, jag tror det kan vara lite svårt att få en såpass mörkhyad person att bli blek utan att det ser konsigt ut. men jag önskar också att han hade varit liiiiiiiiiiite blekare.

Håller med er andra om Rosalie, tycker inte att hon blev tillräckligt snygg
.
#7 Jätte blek ska han ju inte vara heller, olivfärgad har jag för mig att han beskrivs som i boken, men det är som du säger liiite blekare iaf ;)

#9 - ja precis, olivfärgad. och det är han ju lixom inte, :D