BD: Jacobs prägling på Renesmee?
SPOILERVARNING BD!
Har tänkt på en sak… I Breaking Dawn så präglas ju Jacob på Renesmee.
Varulvarna präglas ju på den individ som bäst kan föra stammen vidare. Och eftersom vampyrer och varulvar är naturliga fiender så präglas han ju inte på en vampyr. Men, hur kan han då präglas på Renesmee som är hälften människa och hälften vampyr?

Han präglades av de 50% som är människa helt enkelt
#1 Ja så är det nog :)
#1 Mja, jag tänkte också så först, men ändå, jag köper det inte riktigt. De är ju till 50% fiender också? Hahha, nejmen, jag får nog nöja mig med den förklaringen om inte någon annan har en bättre teori? ^^

De va ju typ.. Bills elller någon av de andra äldstas teori att man präglas med den som bäst för stammen vidare, men den teorin kanske inte är sann? Eller jag vet inte ^^
#4 Jo, men de är ju fortfarande fiender till 50 % ;p

#5 Hm.. Ödet bestämmer? (aa)
#6 Hahha, typ ^^ Nejmen, tror inte det finns ngn förklaring egentligen.. undrade mest. Fast om ni har fler teorier så ;D

eller så präglas han pga att det är störst genetisk chans och störst "risk" för gemensam ras… dvs allians? om nån begriper va ja tänker?

#8 Ja tror ja fattar :o
#8 Jag tror jag fattar ;) Fast liksom.. då kommer vi ju till det här igen.. att de är fiender. Till hälften.

#10 jo men…… tack vare präglingen, den stora fajten då de står enade… borde de vara starkare? eller? att fientligheten krymper… att den SKA krympa? typ….det som är poängen med jacobs prägling?
#11 Hm, det var faktiskt en rätt intressant teori ^^

eller så präglas han på Renesme pga att hon är en del av Bella, vilket han redan älskar men inte kan få…
samma var det juh för Sam. Han älskade ju Leah….. men präglades på hennes kusin…
så det kanske har med släktskapet o göra?
Generna handlar det juh om….. det vet vi juh….att det ska va så för att skapa större o starkare vargar…..men det kanske inte är de enda gener som drar?
Fast ja tror mer på min förra teori 
men så kan man ju tänka sej att Stephenie inte tänkte på fiendeskapet alls…utan tyckte det va ett bra sätt att lösa Jacobs kärleks sorg på….knyta alla lösa ändar innan hon avslutade serien?
Ingen aning men det är ju värt att fundera på 

Jag tror inte präglingen har ngt med att göra vem man gillar innan. Jag o min kusin är tex totalt olika om man tänker Emily och Leah.
Oh well… Jag tror att Jacobs prägling har med att göra att hon kan föra genen vidare om de skulle få barn. Tänk vilken kick ass unge det skulle bli :D 25% vampyr resten människa men skepnadsskiftar genen. En kombi man ska passa sig för :D
Antagligen är präglingen till för att de ska stå enade sedan mot Volturi och att det inte ska bli bråk mellan flocken och Cullens. För när Bella blir vampyr ska de ju anfalla… för när han blir präglad så gör flocken allt för att skydda just den präglingen.
#14 Haha, ja jävlar xD En människa/vampyr/varulv, inget att leka med ;D

nej precis,skulle inte vilja möta den i en gränd om jag hade muckat med den innan

jag tror stenhårt på #14 !

#14 Damn! Tror också stenhårt på din teori ^^
Hm.. En halv halvvampyr (en fjärdedel vampyr.. Vad får den för egenskaper då? Nästan lika varm som en människa, men stark och kan förvandla en människa till vampyr- om det blir en kille-, kan bli anfodd men är ändå snabb.. Typ så kanske?) som kan byta skiftnad till en varulv när den blir arg… Shit :o Akta er..
Men typ Bella säger ju ungefär "Familjen känns inte komplett när du inte här" Jacob: "jag kommer aldrig att tillhöra din familj"
Nått sånt iallafall. Så då präglades Jacob på Reneesme så att dom blir samma familj, han blir ju en i deras familj då.

Nu ska jag klaga lite… Förlåt! Tänk på när ni skriver rubriker att det kan avslöja något (som nu t.ex.)! Jag blev galen när jag inte hade läst ut böckerna och fick veta något i förväg. Så skriv helst inte så avslöjande, bara att det är spoilervarning i BD och sen kan ni skriva vad det handlar om. Tänker bara på de som inte har läst alla böcker :)

#20 men det är ju nya spoiler-regler. står det t.ex T = Twilight, NM = New Moon, E = Eclipse och BD = Breaking Dawn i rubriken betyder ju det att det är spoilervarning på dom böckerna. eller är jag helt ute och cyklar?

Men det är titeln som avslöjar en del… Det är Nessies prägling med Jacob som avslöjar det men BD är rätt :D

aha, jo, det är det ju! kan man inte döpa om den till nått annat isf…?
Tänkte inte på att rubriken var så avslöjande, sorry.