Ny vampyrserie - Vampire Diaries
En ny vampyrserie i highschoolmiljö har kommit ut som pilotavsnitt och LÄR ju bli en succé med tanke på den vampyrhysteri som råder. 
Bakom tv-serien ligger The CW Television Network som bland annat producerat America's next top model, Smallville och Gossip Girl.
Inspirationen till serien kommer från och HÖR NU - En bokserie om Elena Gilbert, en gymnasieelev som dras mellan två vampyrbröder.
Bokserien heter Night World av L. J. Smith (Lisa Jane) och är värld där vampyrer, häxor, varulvar och annat som lever i människans värld utan dess vetskap. Triologin The Vampire Diaries som inspirerade tv-serien utkom första gången 1991, men efter press från fans så utkom en fjärde volym 1992 Dark Reunion.
Det finns nu också en spinoff på fyrtetten - The Vampire Diaries: The Return, där första delen utkom i februari i år och de andra två delarna kommer ut april 2010 och samma månad 2011.
Bokserien i ordning
Orginaltriologin:
1. The Awakening (1991)
2. The Struggle (1991)
3. The Fury (1991)
Fjärde boken:
4. Dark Reunion (1992)
Den nya spinoff triologin, The Vampire Diaries: The Return:
5. Nightfall (February 2009)
6. Shadow Souls (February 9, 2010)
7. Midnight (ej släppt)
Sådär nu har jag hittat en sida som sänder hela avsnittet.
http://www.wisevid.com/view_video.php?viewkey=8zvbk895kv8211b36363#
Precis sett klart på avsnittet
Gud, vad den var bra!! Själv tycker jag den var hundra gånger bättre än True Blood, den här var mer i min smak :) Men Twilight är fortfarande bättre :)
Undrar om den kommer till Sverige, någon som vet?
Såg också precis första avsnittet, och håller med, den var bra! Tack för tipset!

Den ska jag se när det finns möjlighet =D Jag har väntat på den när jag såg den på CWTV's hemsida, skulle kolla in topmodels sida men såg då att den skulle komma ut! Längtat fram tills idag…

jag ska kolla in det sen när jag har tid :) Verkar väldigt bra

åh gud vad bra! när det kommer fler måste någon lägga upp dom här! Eller om dom kommer till sverige! Då SKA jag de den! ;)

Nu har jag sett den! Jag tyckte han var lite Edward ibland =) Men annars okej, tyckte hon spelade lite dåligt men det kanske tar sig =)

#16 eller tvärt om?

men….. vampire diaries….. är väl en spin off? eller va? ja fattar ingenting….som vanligt! 
Jag tror ja börjar bli gammal eller nåt….mina celler hänger inte me längre 

Alltså, den är baserat på bäckerna av L. J Smith
Ah.. läste om det här för ett bra tag sedan. Och som sagt, den är ju baserad på L.J Smiths böcker som släpptes mycket tidigare än Twilight ..
Dock fick The TW television network modet att göra den till en serie, pågrund av att Twilight gått så bra.
En tjej som dras mellan den goda brodern och den onda brodern.. mystiskt värre :P Ska kolla avsnittet när jag får lust.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#21 ja har juh kollat…o blir juh bara förvirrad…
men nu har ja kollat första hela avsnittet….o det är lovande
men de kunde ju valt en snyggare stephan… (eller va han heter)….
men nog är det Twilight o true blood i en mix ;) undrar när denna serien ska balla ut då?
för det gör de ju alla så småningom…. alla bra i alla fall

Den är baserad på fyra böcker så den borde inte balla ur :D Men man vet aldrig om dom frångår boken…
tyckte den var helt ok.

true blood är oxå baserad på böcker…men balanserar på gränsen till urballning hela tiden….