Twilight iFokus

Twilight

Etikettoff-topic
Läst 1138 ggr
Moonchild89
0

Vampyrfilmer.

Tanken med denna tråd är att lägga in trailers på filmer som handlar om vampyrer, eller om det inte finns någon trailer till filmen du vill lägga in, skriv gärna och berätta om vampyrfilmer du sett eller som du vet finns! Jag ÄLSKAR allt som har med vampyrer att göra ;D Ready, set, GO!

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då börjar väl jag och lägger in en svensk vampyr film jag älskar, Låt den rätte komma in heter den. Den är baserad på en bok med samma titel som är skriven av john ajvide lindqvist.

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

En till svensk vampyrfilm jag gillar, Frostbiten heter den. Men jag tycker att det är mer som en komedi, den är skitrolig! Men jag är ganska lättroad ;D Ganska spännande också emellanåt.

/Moonchild89 👻

emeliekarlssoonn
0

#2 Frostbiten är helcool. En speciell film. Jag garvade åt så gott som allt. Hahaha. Har sjuukt dålig humor Oskyldig xD

pebb
0

#2 Jag satt också och garvade åt frostbiten, såg en gratis visning av den, tack å lov för betala pengar för den hade jag inte velat, men kul va den! Fånig dock.

Ska se Låt den rätte komma in nån gång, har bara inte blivit.. Min mamma tyckte däremot inte att boken va särskilt bra å vi brukar ha rätt lika smak..

ThreeSenses
0

Underworld är väldigt bra filmer om en vampyr som blir förälskad i en varulv/vampyr-blandad sort :D

AnnieLarsson
0

Jag och en kompis skulle se på "Låt den rätte komma in" men hon tyckte den var för läskig så vi slutade se på den efter typ 30 min och började se på Bolt… Men jag vill defintivt se hela!

linhof
0

Lost boys! en gammal kult film… ett MÅSTE för vampyrälskare Skrattande

Endroppeihavet
0

Interview with a vampire klassiker numero uno ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Endroppeihavet
0

Och i samma Anne Rice veva  -  Queen of the damned

Endroppeihavet
0

Van helsing

Endroppeihavet
0

Och inte att glömma Blade I, Blade II och Blade:Trinity

Endroppeihavet
0

Dracula 2000 (Helt okej)

Endroppeihavet
0

Den nya svenska filmen - Vampyrer

"Systrarna Vanja och Vera ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och måste dricka mänskligt blod för att överleva. Men efter att Vera har dödat ledaren för ett MC-gäng så är det plötsligt de båda systrarna som är de jagade. Tillsammans måste de fly för sina liv genom Stockholmsnatten. Dessutom måste Vanja avslöja en hemlighet för sin syster - en hemlighet som kommer att förändra deras liv för alltid.."

Endroppeihavet
0

Det finns ju ett ANTAL vampyrfilmen där ute^^.. Från kultklassikern Nosferatu till blood and gore med from dusk til dawn och filmer som försöker hålla sig till orginalet i Bram stokers Dracula..Och sen komedier som Dracula död men lycklig och nittiotalsklassiker som En vampyr i Brooklyn…

Det är bara att välja och vraka.. De är inga Edward hursomhelst!

Moonchild89
0

Kul att få lite tips :) jag ska absolut kolla in filmerna!

/Moonchild89 👻

pebb
0

En vampyrs bekännelse är ju helt underbar! och som #14 nämnde Dracula död men lycklig / Det våras för Dracula är en av de roligaste filmer jag vet!