victoria på balen
Jag har inte lagt märke till detta fören nu, men Victoria är ju faktiskt inne på själva balen först (bild nr 1) vet inte om ni vart uppmärksamande på det. men då började jag att tänka, hur kunde hon klara av att vara där inne bland alla människor? Jag menar Jasper som inte smakat mäniskoblod på väldigt länge har svårt att behärska sig bland oss och Victoria som bara lever på blod hur fixar hon det? var bara en sak som jag kom på, vad tycker ni?

Hon kanske hade druckit innan så att hon inte var törstig?
självklart tror jag också att hon hade druckit innan hon kom dit men är det så lätt att hålla sig sen dåra?

Hakade inte upp mig så mycket på det.. Men Jasper får ju väldigt lätt återfall eftersom han har ett blodig historia.
// Lisa, medarbetare på Twilight

Hon har ju ett större syfte med att vara på balen så tror nog att hon höll sig pga det =)
#4 Precis, hon var "koncentrerad" på något annat.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

precis som Edward var koncentrerad på bella och balen så han hörde inte victorias tankar :P
jag har också tänkt på det, asså det borde ju vara jättesvårt för henne med alla människor där även om hon har precis ätit eftersom dom är väl typ alltid törstiga typ…asså hon måste få väldigt "ont" i halsen. Och jag tycker Edward borde känna hennes lukt också, även om han lyckes missa hennes tankar.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Han hade ju annat att tänka på :D
Tycker det är dåligt att dom har med henne i slutet ;D Edward borde ha märkt något. Lukten och hennes tankar. Hon står ju lixom och tittar på dem ^^ Och han borde ju tänka på många saker samtidigt och märka det ;D
Emma
Håller med #9

Eller så är det pågrund av hennes förmåga. Jag skapade en tråd om det och det fanns många bra förslag.
http://twilight.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a3580cce-2e72-43a1-b7fb-eb459341ecdd
Att Edward inte märker av henne beror ju på hennes förmåga, som #11 säger. Hon har ju förmågan att undvika att hittas, liksom "gömma sig" för andra vampyrer.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
men det är väl klart hon klarar det? hur ska hon annars kunna gå omkring när hon reser och sånt? det är ju bara att stå emot, som edward gjorde med bella första gången. :)
Står det i böckerna att hon är på balen? I så fall har jag glömt det…

Nej det gör det inte (nu blir jag iofs osäker =P)

Jag tror inte heller att det stod det. Bara något de la till i filmen gissar jag?
Haha ^^
Så det har det bara lagt till i filmen eller? I så fall dåligt. Sluta lägga till saker som inte finns och sluta tabort saker som finns!

#17 "Here comes the human" är inte med i boken och det är något jag inte vill vara utan =)
Har läst böckerna på svenska. Nu ska vi se, vem och när sägs det? :p Känns som typ Emmet, eller är jag ute och cyklar?

Det är Esme som säger det i filmen när Bella kommer för första gången till dem. den meningen finns inte i boken (inte i någon version, bara filmen)
Aha, just ja ^^
En sak är klar. För lite intima scener haha ^^
Som exempelvis när hon inte vill skutta upp på Edwards rygg när det ska springa och spela baseballen, och han får "övertala" Bella lite. DET ville jag se och mkt annnat :D
#20 Det är faktiskt Rosalie som säger det ;D Lite svårt att tro ;D
Emma
Hehehe :p
Huh. Det har jag faktiskt aldrig sett förut! Haha, men man upptäcker nya saker varje gång man ser filmen :D Igår märkte jag till exempel att Bella håller i en kaktus där i början när hon säger/tänker: "I've never given much thought to how I would die. But to die in place of someone I love, seems like a good way to go. So I can't regret my desicion to leave home…" och det, och att hon håller i samma kaktus när hon är inne på sitt nya rum hemma hos Charlie i Forks. Haha ^^

#24 Haha, de har ja också lagt märke till x)
Och på scenen i Charlies favorit restaurang är Stephenie Meyer på besök. Hon sitter vid disken och gör något. Tror hon skriver, men kommer inte ihåg xD
#25 Ja det ska se ut som hon skriver på BD. :)

#26 Åh :O Omg ! :D
#25 jag har aldrig märkt att det var hon för en jag såg ett klipp om det, och då sa dom att hon satt och skrev om BD :)

#22 - ja, det är så konstigt, det låter som esme fast hon inte rör på munnen. fast det är rosalie är det lite lustigt just för att hon säger det så "glatt" och hon är ju allt annat än glad. känns mer som en sak emse skulle säga ;)