Ska göra nåt häftigt - Twilighttatuering!
Jag har nu bestämt mig för att göra nåt jag gått och längtat efter länge. Jag älskar tatueringar och har två stycken som det är nu.
Jag har funderat och spekulerat kring huruvida motivet blir bra eller inte, men det blir det! :D
Jag ska tatuera mitt favoritcitat genom tiden, från flertal böcker och inte minst Twilight,
**_So the lion fell in love with the lamb
_**i svanken :) Texten kommer skrivas med gammeltida "snirklig" skrivstil, och runt själva texten kommer det att ringla sig tunna tribaler med några enstaka fjärilar som sitter på vissa av bokstäverna (detta för att tatueringen ska passa ihop med den jag har mellan skulderbladen, en fjäril med tribaler runt vingarna). Tatueringen kommer att sträcka sig från ena sidan till andra, alltså ingen liten :)
Jag har tid bokad 20.7.2009 kl 15.00, den kommer göras på en sittning på ungefär 5 timmar, endast i svart.
Spännande! Ville bara dela med mig då jag tog det slutgiltiga beslutet idag :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Häftigt! Låter riktigt ballt :)
Lycka till, blir nog kanonbra tror jag :D

glöm inte att visa bilder sedan :)
Hihi jag var lite rädd för vad ni skulle tycka :p vet att det inte är så pop när fans tatuerar in saker som har med filmen att göra, men det här citatet betyder så mycket mer för mig.
När jag var yngre drogs jag lätt till "bad guysen".. det slutade med att jag hamnade i ett förhållande där psykisk och senare även fysisk misshandel tog över allt annat.
Jag har många gånger kännt mig som lammet, som blivit kär i lejonet, trots att jag vet precis hur farligt det är och hur illa det kommer sluta, varje gång.
Citatet finns även med i flera andra böcker som jag växt upp med, och att det råkade vara i Twilight gjorde bara saken ännu bättre, eftersom jag älskar hela serien!
Hela grejjen känns väl genomtänkt (till skillnad från mina andra tatueringar), och det ska vara kul att ha en tatuering som faktiskt betyder nåt :)
Jag ska lägga upp bilder på skissen så fort jag får den av min syster som ritar på den, och får den inscannad. Så att ni får se :D
Wow vad häftigt, lycka till och vi vill se bilder såfort den är klar! 
Ingenting jag skulle göra själv, dvs just det citatet, men det blir säkert jättesnyggt!
Härligt att du har en tanke bakom också.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag döpte förresten om inlägget, det var inte OT tycker jag :)
Åh vad kul att ni gillar idén (nog för att jag hade gjort det i vilket fall som helst men det är ju mycket roligare om andra tycker det e skoj)!
#4 vilket citat tycker du personligen bäst om? :) frågar bara av nyfikenhet :)
Och tack för att du ändrade rubriken, visste inte riktigt vad jag skulle döpa det till, ifall det är ot eller nej :p
Jag håller verkligen med Anna (#4), vad fint att du har en tanke bakom!
Hoppas det blir bra, vilket det säkerligen blir :) Är nyfiken på resultatet sedan!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#7 åh jag blir så glad när ni alla tycker det är en bra idé! :D
Jag vet inte hur jag ska kunna vänta tills 20:e, är också nyfiken på hur det blir :p
#6 Hmmm… Citat och citat… Har nog inget jag skulle vilja tatuera in faktiskt. Inte än iallafall.
"If I could dream at all, it would be about you" på något annat språk kanske!
Annars gillar jag titlarna väldigt mycket, så Breaking Dawn på arabiska (??? ?????) eller latin kanske.
Ja, det där med titlarna på annat språk var ju heller inte så dumt! :)
Även om det känns lite weird att tatuera in nåt som har med en film/bok att göra så känns det bra att för en gångs skull ha en tanke bakom det jag tänker göra. Och tatueringen kommer vara där som en påminnelse om hur dumdristig jag varit, och att aldrig falla i samma grop igen, på samma gång som den är en belöning för att jag klarade av att ta mig upp på egen hand.
Ditt syfte med tatueringen är beundransvärt. Starkt jobbat! Det kommer bli skitsnyggt tror jag :)
#11 dina ord värmer verkligen :)
Låter som om det kommer bli riktigt snyggt! 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

visa gärna bild :) Låter som det blir super fint

Åh, det låter som att det kommer bli jättefint! Vi väntar på bilder ;)

Tror det kommer blir jättebra :D
Låter häftigt. Även jag ser fram imot bild.
Jag skulle nog kunna göra ett citat som betydde mycket, även från Twilight. Men då ska det verkligen kännas - Åh! liksom. Och din mening med det är verkligen, ja meningsfull.
(du är välkommen att visa bild på bodyart också)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
ÅH! Jag längtar efter bild!
Började faktiskt själv fundera på om jag skulle tatuera in nånting litet diskret som en liten påminnelse till mig själv typ, mest för att det skulle vara roligt och för att Twilight har betytt så mycket för mig. Funderade på något som går att förknippa med Harry Potter också, för de böckerna höll mig helt klart ovanför ytan (om än inte i den verkliga världen..) i många år. Personligen tycker jag inte att det är något fel med såna tatueringar..
Eh, urspårat inlägg, ignore it!
Tror det kommer bli grymt!
Härligt coolt! :]
Vill se bild sen ;]
Blir nog hur bra som helst! Själv skulle jag däremot inte våga eftersom att jag skulle ha sån beslutsångest vad jag ska tatuera. Men syftet med din tatuering är väldigt klokt. 
Däremot skulle jag inte våga tatuera mig just vid svanken, då får man inte göra ryggmärgsbedövning sen, men det vet du antagligen? 
Vill precis som alla andra se bilder sen!
Kommer säkert bli skitsnyggt! :) Säger som de andra, visa bilder sen :)
#20 Angående ryggmärgsbedövning är det delade meningar. Olika läkare säger olika saker. Och efter tatueringsfärgen blivit så pass utvecklad nu mera borde det inte vara någon fara. Den innehåller inte gifterna den hade förr. :)
#23 Det har du rätt i att tatueringsfärgen kan mycket väl vara mer utvecklad nu än förr. Däremot tror jag inte att läkarna tar några risker vid dessa tillfällen.
#24 Nej, det är just det. Vissa anser det vara okej och andra inte - läkare då alltså :)
Så det vet man aldrig. Därför får man tänka på vart den placeras ändå om man vill tänka på sånt :)

Jag har hört att det är lite bluff o båg med det där om man inte kan ta bedövning om man har en tatuering där, men som sagt så råder det delade meningar om det. Men själv skulle jag inte tatuera mig där, vill inte chansa.
Ja, vi vill se bilder när det är klart! =) Kommer nog att bli snyggt! =)
Riktigt snyggt, jag gillar idén. Jag skulle också kunna tänka mig att tatuera in ett citat från boken, om jag hittade ett som jag verkligen föll för. :) Jättebra idé och tanken bakom är väldigt rörande.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
"Without the dark, we'd never see the stars" tycker jag är otroligt vackert, skulle kunna tänka mig att tatuera det men har ingen aning om var, eftersom jag vill ha armarna fria från tatueringar :o
Jättekul att ni gillar idén! :)
Jag är jättelångsam på att rita, så vi får hoppas att jag får den färdig till den 20:e :O :p

Kan tänka mig "here comes the human" 

#32 jag fick just världens idé till en tröja..haha!

kanske finns på cafepress?

Har du gjort tatueringen än?? Det är ju efter den 20e, då du skulle göra den va? Är grymt nyfiken på hur den blev :)

Jag är också nyfiken! =)
Jag är också jättenyfiken! 
Jag är också riktigt nyfiken, vill gärna se bilder. :)
En liten uppdatering..
Fick ett samtal 20:e på förmiddagen att bläckleveransen inte kommit i tid, och att han skulle meddela mig två timmar före min tid ifall den hade kommit då.
Såklart så kom inte bläcket förräns om tre dagar, och då åkte jag till sverige på semester :(
Killen lovade mig att jag går före i väntelistan eftersom min tid for åt helvete, men nu då jag ringde så sade han att han gärna inte gör så stor tatuering med rötmånad osv. Fattar inte varför han inte kunde säga det med rötmånaden då jag ringde? Vet ju själv om den, men har aldrig hänt nåt åt mig även om jag piercat, tatuerat mm under juli/augusti. Strulet med bläckleveransen kunde han ju inte göra något åt, men det suger endå :(
Nu har jag ringt runt till massa olika ställen o alla har långa väntetider, och tar mycke mer betalt än "min" Sami :/
Men håll tummarna för att jag hittar en studio, måste få, vill ha denna tatuering! :p
#39: Nej vad trist! :( Jag håller tummarna :)

#39 Aj då, men hoppas du får en tid snart, så vi också snart får se bilder. 
// Lisa, medarbetare på Twilight

#39 Nej vad tråkigt! Hoppas du kan göra den snart då och att allt löser sig :)
Hoppas det blir av snart ändå! Vi väntar med spänning :)

NOOOOOO ;O
Jag som ville se den "/, Men jag får väl hålla mig ^^
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Tycker det är en bra tatuerare som tänkar på att det är rötmånad osv.
Jo, men varför ens boka in någon under rötmånaden från första början då?

antar att den inte börjar på ett bestämt datum ^^ Jag såg första varningen för rötmånad förra veckan
#46 för att det har varit så jäkla dåligt väder i finland så gott som hela slutet på juni och halva juli. Jag pratade med tatueraren och han ansåg att eftersom det inte varit varmt veckorna innan slår knappast rötmånaden in just den 20:e.. Vilket den inte gjort heller, skitväder fortfarande här, inte en grad varmare än 19..
De andra tatueringssalongerna håller kanske lite hårdare på det, vad vet jag..
#48 Ok :)
Men som sagt, hoppas du får göra din tatuering snart o blir nöjd!
Ja det hoppas jag med för det kliar riktigt mycket i kroppen särskilt när jag har pengarna och motivet :p
Synd bara att det inte e så lätt att få tid till en så stor tatuering. Några vill göra det i två sittningar men det vill inte jag :p

Åh, hoppas att du får tid snart :D e jättenyfiken på hur det kommer att bli, tror attd et kommer bli jättebra :D
#32 & #33
Jag har beställt en tröja med "here comes the human " :P
hehe :P
dock hittade jag ingen på cafepress, så gjorde en egen text men beställde därifrån :P

#50 Kan du inte visa motivet? 
Om en halvtimme smäller det! :D
Klockan 16.00 ska jag ta min tatuering ^^
Mitt internet suger för tillfället (mobilt bredband -.-) men jag lovar att försöka göra mitt bästa med att ladda upp en bild då det är klart ^^ kommer ta ungefär 2 timmar, men killen kommer hem och gör den, så snart borde ni få se bild ! ^^
Usch vad jag är nervös .. :S
Waaaaaw!
Spännande, spännande, spännande! Jag ska tänka på dig! =)

jag vill seeeeeeee, HAHAH !!!!! :DDDD

#53, Men gud så kul, kan knappt vänta ju! hah
ÅÅÅH VAD KUL! :D
Du får visa resultatet sen! Är sjuukt nyfiken ^^
Åååååh, spännande!!

visa tattoon :P vi vill se så fort den är klar!!
Wow, underbart! Hoppas du är riktigt nöjd nu, det borde du vara!
Jag tyckte den blev jättebra! :)
#61 jo tack ^^ jag är riktigt nöjd, önskar bara jag hade haft pengarna att göra tribalerna runt den också. Fast det kan man göra senare, och vem vet, kanske det inte alls passar? :)
#62 Tack! :D
Ja det är ju aldrig omöjligt att lägga till saker! :)
Snyggt!
Hihi, får man fråga vad tatueraren sade om den? =) Jag vet inte om det är så vanligt att tatuera bokcitat. :P
Wow, den blev ju skitsnygg!
/Moonchild89 👻
#65 haha det var en ganska lustig situation :D Han satt och ritade av konturerna på papper, så frågade han vilken film det e ifrån. Jag bad honom gissa och han skrattar till och säger Lejonkungen :P Jag bad honom gissa igen och då svarade han, "mjaa, det är väl från Twilight tror jag" Jag bara Ô.o
Haha :p
#67 - Haha, Lejonkungen! ^^ Hahaha..
#67 Haha, han hade lite koll i alla fall ;D
/Moonchild89 👻

Åh, SNYGG!
#70 Tack ^^
OMG han gissade rätt ^^ Fast dock är det ju från en bok inte en film…Eller säger dem de aldrig i boken lol?

Det blev verkligen fin! Textsnittet var snyggt och passade bra :)

snyggt!

Snyggt det blev! ;D

Snygg,vad kostade den?
#72 Dom säger det nog i filmen också :) "And so the lion fell in love with the lamb. -What a sick masochistic lion"
#73-76 Tack så mycket, kul att ni gillar den ^^
#76 tack :) Den kostade 2200 spänn egentligen men betalade "bara" 1600 för den :) Service var det med, killen kom hem till mig och gjorde det, haha :D

#77 haha okej :)
Jo i filmen vet jag att det säger det, gillar just denna bit "What a sick masochistic lion"
Det jag vart fundersam över var om det säger det i boken ^^

snyyyyyyygg!

#77 i boken säger han det när dom sitter i the meadow. hehe, vet inte vad det heter på svenska :)
På ängen?

Åh! Jätte snyggt! Börjar också fundera på något sånt bara för de xD
Faaan vad snygg! :)

Vad fin den blev! Tycker fonten är sjukt snygg. =)
#83-85 Tack så mycket :D
Jag har själv designat en del av fonten, men originalet finns att ladda ner på internet. :)

Åh, riktigt snygg var den!

SKITSNYGG!!!!

omg va fin!
Gud va avundsjuk jag blir nu.
snyggt :D

jättefin!!! :D
Den var riktigt snygg, förstår att du är nöjd. :)

#82 - ehehe, ah, äng heter det :D

ÅH JUSTE ! grymt snygg tatuering!
Den blev sjuukt snygg :D

Jättesnygg ;D
Ååååh vad snyggt! *Vill ha* <3

SNYYYYYGG
jag har funderat länge på att skaffa ett citat från antingen Twilight eller the crow, eftersom dom böckerna / den filmen är mina favoriter.