Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1112 ggr
sharoon
0

svenska/engelska

läser ni böckerna på svenska eller engelska (eller nått annat språk för den delen)?

själv läste jag först böckerna på svenska och sen engelska. och jag måste säga att det är värt att läsa dom på engelska. det får en sån annorlunda mening då. när jag läste ett litet stycke på svenska lät det jätte konstigt i mitt huvud!
min pappa säger att man alltid ska läsa boken på sitt originalspråk. och som sagt, jag tycker det är värt det!

berätta gärna

bea28
0

jag håller med dig! jag läste de två första böckerna på svenska, sen skulle jag läsa en engelsk bok på engelskan, då valde jag Eclipse. Sedan var jag fast! Böckerna är bra mycket bättre på engelska, så om man kan rekommendear jag verkligen att läsa dem på engelska ;)

LaSadie
0

Jag läste alla på svenska och nu läser jag den på engelska. Den har ett enkelt språk så det är inte svårt att förstå och så över man sig på sin engelska med =) Perfekt.

Jojsan
0

Jag har bara läst de på engelska och tänker inte läsa de på svenska. Det kommer bli helt fel då känns det som. Föredrar även engelskan framför svenskan. :)

sharoon
0

#3 ja, engelskan är bra mycket bättre (:

AnnieLarsson
0

Jag läste först alla böckerna 2 ggr på svenska men sen har jag gjort såhär: Jag läser den först på svenska, sen engelska, sen svenska och sen engelska. Sen går jag vidare till nästa bok. Jag är på Eclipse nu och läser den på engelska men sen när jag läst klart den ska jag börja läsa Breaking Dawn. :)

pebb
0

Jag har läst alla böckerna på svenska, den första typ 4 eller 5 ggr, nu håller jag däremot på med dom på engelska, har kommit halvvägs igenom New Moon =)

Livzson
0

Engelskan är helt klart bättre! Orginalspråket är alltid bäst.

// Lisa, medarbetare på Twilight

Anna
0

Läste första på svenska för 2 år sedan. Sedan blev det New Moon på engelska, Eclipse på svenska (hittade inte Eclipse på engelska vid köptillfället), och Breaking Dawn på engelska. Har nu läst även Eclipse på engelska, vill bara ha tag i första på engelska också :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

liinah
0

Har läst de tre första på svenska och är inne på fjärde, på svenska. Ska definitivt läsa dem på engelska sedan.

[Caaassie]
0

Jag har läst alla böcker på svenska eftersom jag inte skulle fatta ett smack annars. Men såfort jag har läst ut så länge vi båda andas igen nu så ska jag läsa serien igen på engelska. Tror att de är hundra gånger bättre på engelska :)

[Kamillah]
0

Jag har läst alla på engelska :)

sharoon
0

#10 dom är inte så svåra att förstå, utan som #2 sa, den har ett enkelt språk

teamedward
0

Har läst alla böcker på svenska och har läst Twilight, New Moon och Eclipse på engelska, har börjat på Breaking Dawn nu :)
Jag tycker de är bäst på engelska (p.g.a att det är orginalet helt enkelt, alla citat och så blir bättre) men helt klart läsvärda på svenska också om man inte vill läsa på engelska.

[Alexandra89]
0

Har läst alla på svenska, började läsa första boken engelska på idag.  Det går ganska bra, vissa ord som jag måste slå upp. Hehe…

[Wera]
0

Läser alla böcker på svenska, men ska precis börja läsa en annan bok på Engelska (Hary Potter 6) för Twilight är det kö på att låna :P

emwa
0

Först lyssnade jag på de engelska, ljudböckerna. Sen har jag läst de svenska 2 gånger :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]