Twilight iFokus

Twilight

Etikettoff-topic
Läst 926 ggr
Haztparken
0

OT-Vampyrens Märke

Hej,

har nyss läst ut boken Vampyrens Märke, har ni läst den? Isåfall vad tyckte ni om den?

Jag tyckte att den var väldigt bra :) Rekommenderar den. Den handlar om vampyrer (dahh x)) men man kan inte riktigt jämnföra den med Twiligt m.m

Vampyrens Märke är den första bok som jag riktigt har kunnat leva mig in, den är inte särkilt speciell eller så så jag vet inte varför men det avr väldigt roligt =D

Har nu sagt åt min mamma och läsa den också ^^

[Caaassie]
0

Nej det har jag inte, men det låter ju bra. Skulle du kunna berätta om handlingen kort, om du har tid? =)

Lill-sass
0

År, nu blev jag intresserad. Som #1 sa, berätta lite ;)

Haztparken
0

Förlåt att jag inte svarat men kollat film men jag skriver av handligen på baksidan:

"Hostattackerna är det första tecknet på att Zoey håller på att bli något annat än en vanlig high school-tjej.

Det andra tecknet är att en död kille står och väntar vid hennes skåp i skolan. Hans uppgift är att spåra upp blivande vampyrer och märka dem med månskäran som är tecknet för alla, människor och vampyrer, att man är vampyr. När den finns i ens panna måste man genast lämna sitt vanliga liv, sina vänner och sin familj och ta sig till ett Nattens hus om man ska ha en chans att överleva förändringen."

Det var handlingen, lite längre ned står detta, citerar:

"Välkommen till Zoey Redbirds värld!

Den är väldigt lik vår egen - man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer. Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (ja, de är sjukt snygga), och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!

Det var allt på baksidan av boken :)

Författarna är P.C. Cast med sin dotter Kristin Cast.

Haztparken
0

Finns en tvåa också som jag tänker köpa ^^

Den heter Sveket. Läste också i slutet av boken att del 3 kommer ut i mars 2010 :(

Så böckerna är ändå ganska nya men typiskt att man måste vänta så länge på 3:an XD

Kan tillägga att 1:an har 343 sidor och nästan en till.

Uppdaterar här när jag köpt tvåan och läst den men det kommer gå snabbt ^^

Jojsan
0

Den verkar bra, kanske man ska läsa ^^

Lill-sass
0

Den verkar as bra! Ska genast leta upp den och läsa den. ;)

Haztparken
0

Ni som läst den eller tänker göra det, skriv gärna här sedan vad ni tycker :D

Lill-sass
0

#7 det ska jag göra ;)

Haztparken
0

#8 VAd kul att du tänker läsa den :)

Jag fastnade typ direkt. Det är nästan som om den trollbinder en. XD

Känns lite magiskt, inte kännt så med en annan bok innan, jag älskar fortfarande Twiligt å så Kyss men jag vet inte riktigt vad ;P

Lill-sass
0

#9 de kanske är en magisk bok? Förvånad Som gör alla läsare beroende, som får dem att vilja har meer :'o

Så har jag tänkt med Twilight XD Sämst fantasi har jag (n) Men skulle va as ballt om den va magisk :)

Ska defenitift läsa den nu ;)

Haztparken
0

#10 Ja haha :D

Jo den handlar ju om magi och sånt ^^

Kan bara varna lite att snusk kan förekomma i boken XD

Inte sånt jätteslibbigt men jaa man får vara förberedd ;D

Lill-sass
0

#11 Haha ännu bättre… typ xD Så vampyrerna är inte alls som i Twilight?

Haztparken
0

#12 Det beror på vad du menar.

Vet inte riktigt hur mkt du vill heller att jag ska berätta ^^

Lill-sass
0

#13 Haha, Jag vill iförsig inte veta xD Ska nog åka till biblioteket i morgon och låna den :D

Haztparken
0

#14 Haha det är nog bättre :D

Läser du snabbt?

Lill-sass
0

#15 Inte särskillt ^^ Väldigt seg faktist :) Ibland när jag är trött eller okoncentrerad kan jag tänka på annat och blint läsa vidare. När jag väl kommer på mig själv att jag inte läser på riktigt börjar jag läsa där jag minns att jag va, och så kan de upprepas ett antal gånger xD

Du då? ;)

Haztparken
0

#16 Hihi jo det kan också hända mig ibland ^^

Jo men annars läser jag snabbt :)

Finns ju snabbare än mig men vi kan säga såhär. Jag läste ut en 400 sidors (ungefär) på 2 dagar, alltså läste jag ungefär 200 sidor varje dag =)

Lill-sass
0

Åh :o Jag tror du är snabbare än mig ;)

Jag är inte säker på hur lång tid det tar för mig att läsa ut en bok :o Har aldrig riktigt tänkt på det xD Men för det mesta beror  det på hur beroende jag är ;)

Haztparken
0

Jo det gör ju också en stor del ^^

Men jag fastnade för denna boken så jag har läst den nästan hela tiden idag så jag läste ut den XD

Lill-sass
0

Haha, så du läste ut den idag då? :D

Haztparken
0

Jajamensan! :D

Lill-sass
0

Oj oj :D Haha xD Nu ska ja iaf sova ;) Natti natti!

Haztparken
0

Natti ;D

Puttar upp lite :)

AnnieLarsson
0

Jag måste köpa den om jag ska läsa den. :S Den finns inte att låa på bibloteket.

Haztparken
0

Jaha, den kanske är så pass ny?

Jag vet inte riktigt hur ny den är :S

Johanna519
0

Jag har läst den :) Tyckte den var bra faktiskt. Ska läsa andra boken idag.

Den är ganska så ny tror den kom ut runt 10 augusti.

Hamzter95
0

Åh den verkar bra! Jag ska läsa den :)

Haztparken
0

#26 Vad roligt :)

Ska också snart köpa tvåan så jag kan läsa den ^^ Men kan knappt vänta tills trean kommer ut å det är inte förrän 2010!

Johanna519
0

#28 Okej :) Ja ucsh, man får läsa andra böcker sålänge :P

Hamzter95
0

1:an & 2:an finns att låna på min syrras skola :P :D hon ska kanske göra det imorgon

JohannaCullenEnvall
0

Skulle nog vilja läsa den…

Micky
0

Ska läsa den:)

Bim
0

Åh, jag ska också läsa! Har bokbrist nu också, så tack!

Haztparken
0

Vad kul att så nånga blir intresserade! :D

Lill-sass
0

Hittade den inte i biblioteket heller ^^ Men ska köpa den istället ;) När jag får råd xD