Spider-monkey repliken
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
MTV rapporterar idag att Catherine Hardwicke (Twilights regissör) hade väldigt stor beslutsångest gällande vilken replik Robert Pattinson skulle säga i den berömde scenen då Kristen är på hans rygg och de klättrar upp i träden för första gången.
Valet föll tillslut på "You'd better hold on tight, spider-monkey", följt av Bellas fnitter.
Scenen var först tänkt att vara repliklös, dvs utan några ord alls, men i sista stund kom Catherine på några förslag på repliker. Här är några av dem:
Option 1
Edward: You're not scared of heights, are you?
Bella: Not that I know of …
Option 2:
Edward: Hold on tight …
Bella: Don't worry …
Option 3:
Edward: Wrap your legs around me like a spider monkey.
Bella: Done.
Option 4:
Edward: Got a good grip? Don't let go.
Bella: No chance of that, buddy.
Option 5
Edward: Prepare for liftoff …
Senare har Catherine sagt att hon blev glad när Robert valde spider-monkey repliken, som på senare tid blivit väldigt populär på t-hirts och liknande.
Vad tycker ni, valde Rob rätt replik?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Själv minns jag att jag blev väldigt förvånad över att Edward sa det han sa i den scenen. Repliken bröt av så starkt mot spänningen i luften, speciellt när Bella fnittrade efteråt.
Jag tycker att denna replik hade passat lika bra men varit lite mer diskret, faktiskt!
Edward: You're not scared of heights, are you?
Bella: Not that I know of …
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Haha, hade det blivit:
Edward: Wrap your legs around me like a spider monkey. Bella: Done.
..så hade jag nog dött av garv. Vilken dålig replik!
Men jag tycker faktiskt att den är passande.. :)

Tycker repliken går an, men inte Bellas fnitter..
// Lisa, medarbetare på Twilight
Tycker alternativ 1 eller 2 hade passat bättre..
Jag tycker inte om den scenen, repliken och Bellas fnitter känns bara så fel. Håller med #1 om att den hade passat bra!
#2 hahah ja den var verkligen värdelös tycker jag!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#4 jag håller med dig, det hade passat stämningen mkt bättre… men repliken som är nu duger ;)
#2, samma här! Hade det blivit alternativ nummer 3 skulle jag skratta tills jag fick andnöd, den var riktigt B!
Haha, ja jag vart faktiskt me lite förvånad över den kommentaren. Den bröt väldigt mycket mot de andra.. men tycker de är kul att de bryter lite också, så jag tycker de passar utmärkt.
Annars gilla jag , not scared of heights, are you kommentaren.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Den dt blev va bäst :)
Jag hatar den repliken och tycker in scenen alls (antagligen för att de bytt ut min favoritscen i boken mot den (den när de kastas mot soffan och Alice och Jasper kommer in)). Repliken tycker jag känns jättefel, bara konstig. Men håller med om att den som #1 nämner skulle ha kunnat passa bättre. Men som sagt, hade inte velat ha scenen över huvud taget…
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#11 Jag håller med om att det hade varit bättre att de behöll den scenen som var i boken! Men det är väl för att man ska få se honom klättra runt eller nåt…
Option 1 hade varit mer passande, lite mer diskret sådär. Å andra sidan gillar jag "You'd better hold on tight, spidermonkey.", det ger lite humor åt själva scenen. Så jag är änåd nöjd med den som är.
Haha, men Option 3 är ju bara sämst ^^
Jag måste nog säga att jag inte gillar den så mkt, den bryter så himla mycket och passar inte alls in. Blir nästan lite pinsamt!

Jag tycker den repliken är så… sööööt :D Jag gillar verkligen den! Och Bellas fnitter, bryter av allvaret liksom =)
Jag har alltid hatat den repliken.. Den är för löjlig i det hela liksom! Och vad faaan! En Spidermonkey måste ju vara SKITLÄSKIG!
Tkr den passade :)
Håller med #1
3. Var ganka dålig, tur att dom inte valde den :) Och jag håller med #1, Spider-monkey? Eh va? Passar inte :S
Håller med #1