Filmens slut
Vad tyckte ni om "the final scene" i filmen? Bra eller dålig? Motviera och berätta vad ni känner!
Jag gillade det där "lyckliga" slutet, det passar i en film där man VET att det kommer uppföljare. Hade det bara blivit en film, dvs. enbart Twilight, då hade jag inte uppskattat slutet lika mycket. I sådana filmer tycker jag det är bättre med lite mer drastiska slut där man inte riktigt vet vad som ska hända.
Men ett vackert slut och man längtar ju verkligen efter nästa film!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Allra sista scenen är väl med Victoria vilket gör att men undrar vad hon ska hitta på härnäst men också scenen med Jacob som man förstår att det kommer visas mer av och man undrar hur han och Edward "come around". Lyckligt men uppföljande slut, bra!
Bäst är ju när Edwrad äger Bella men att kyssa henne ist för att bita. ;)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#0 Jag kan inte annat än att hålla med. Tycker att slutet passar jättebra nu när man vet att det ska komma en fortsättning annars hade jag nog inte tyckt om det lika mycket.

Jag tycker att de lyckas matcha in ett riktigt bra slut, som verkligen berättar att det kommer en uppföljare.
Kommer ihåg min puls första gången Edward lutade sig mot hennes hals. Den scenen är så otroligt välgjord och snygg!
// Lisa, medarbetare på Twilight
#3 Håller med! Sådär lagom utdragen så man nästan håller andan…
Jag tycker faktiskt att det är ett riktigt bra slut för att det ska komma en fortsättning. Den slutar vackert. Och inte så där tvärt som vissa "fortsättning följer" filmer kan göra (även om Victoria är där).
Vad tycker ni andra? :)
Första gången jag såg Twilight så visste jag inget om böckerna, och inget om uppföljare. Vissa filmer görs ju öppna i slutet för att kunna ha uppföljare om den går bra. Men jag visste ändå inte.
Så jag slutade med att tycka jätte illa om filmen först faktiskt. Tyckte den var jätte platt, eftersom man inte får veta nog om allting. Om deras förhållande, om familjen cullen, jaa om allt! Så jag var skit besviken på filmen.
Men så har jag ju fått lite sanns och förnuft när jag tagit reda på att de kommer mer. Andra gången jag såg Twilight växte den massor. Tredje gången älskade jag den!
Nu har jag även läst andra och tredje boken, så då växer den än mer :D
Så ja, nu kan jag säga att slutet är mycket bra och som de ska vara. Fint och ljuvt, men med en liten spänning som hägrar.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Håller med Attlid :)

Jag tycker det var ett bra slut! Jag visste inte om böckerna när jag såg filmen och när slutet kom så var det verkligen "oooo det kommer en uppföljare". Om det inte kommit en uppföljare så skulle det vart en lite konstigt slut eller mer "det fortsätter även när filmen är slut"
Men tycker om slutscenen med Bella och Edward =)
Älskade slutet! :)