Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 2210 ggr
Anna
0

Roligaste scenen?

Vilken scen från filmen tycker du är roligast och varför?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

När Charlie sitter med sitt gevär och Bella säger att Edward står utanför och Charlie smäller ihop geväret och säger "Bring him in!".
Otoligt rolig scen, oslagbar!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

sotgurkan
0

1# aa den är rolig . men vet inte just nu vilken favvosen är. finns många bra :D

Anna
0

#1 Den är en favorit!

Jag återkommer med min favorit när jag orkat kika igenom filmen ;)

annaattlid.se

Marija
0

#1 Klockren favorit =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Emelie-G
0

Samma som #1 samt när Bella och Edward är på restaurangen och Edward berättar vad alla tänker på "money, sex, money, sex, cats" :p

Mysterious
0

samma som #1 ;)

hhannaz
0

Jag tycker det är ganska roligt i Baseboll-scenen när Jasper står och "viftar" med baseboll-träet, när man ser Rosalie bakom som försöker göra likadant! Skrattande

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

sotgurkan
0

7# det har inte jag tänkt på måste kolla ^^

Metinia
0

Jag kan inte säga vad som är roligast, det finns så många roliga småställen i otroligt många scener. Gillarden som #1 nämner, gillar också #5. Sedan tycker jag att det är lite roligt när Rosalie blir sur när de spelar baseball och Emmett säger något i den här stilen "Come on baby, it's just a game".

Kimmie
0

Samma som #1!

LaBandita
0

E: "Bella won't be out to late tonight she's just going to play baseball with my family"
C: "Baseball?" 
E: "Yes sir that's the plan" 
C: "Bella is going to play baseball? Well good luck with that"

<3

EmmelieV
0

jag tycker oxå som #1 !

och när dom ska på balen x)

Edward : I´we take care of her cheef swan

Charlie : Aha, I heard that before…

hehe :)

MrsCullen
0

haha jag gillar alla ni nyss sagt ^^

Men jag äälskar Mike Newton, haha efter krocken och han kommer fram och säger "Your alive" (sry min eng suger)

eller när dom kommer in i biologisalen och han säger "Hi arisona! liking the rain girl?"

haha.

TrisseCRX
0

#12  haha, den tycker jag också!

stellitza
0

Haha, Mike Newton är rolig !

pebb
0

Många scener med charlie tycker jag e kul, dels när han smäller ihop geväret och visar glorian runt huvudet, å så på sjukhuset när bella nästan blev påkörd och han drar för draperiet mellan och hans min när han talar om för bella att han har ringt rene.

Anna
0

En annan scen jag minns att jag fnissade åt i biosalongen var när Bella bjuder med Edward till La-Push.

- Is there something wrong with that beach? - It's just a little crowded.

Sekunden efter filmar de stranden, 100% ödslig! Haha, riktigt bra klippt.

annaattlid.se

MrsCullen
0

haha ja den e bra ^^

Livzson
0

Jag har dålig humor, men jag får fnissattackar när jag ser scenen då Edward och Billy passerar varann i bilarna.

Sen gillar jag scenen då de är i växthuset också. Hah, älskar Edwards reaktion när Bella råkar snubbla till!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Anna
0

#19 HAHAHAHAH! Billys min/blick i bilen… *asgarvar*

annaattlid.se

Kimmie
0

Jag gillar också när Mike snackar med Bella om Edward och säger

"He looks at you like you´re something to eat" :p

oblivionocean
0

lätt exakt samma som #13 ;) båda dom är mina absoluta favoriter.

endast för att jag ÄLSKAR hur mike säger dom meningarna :P

Marija
0

#21 Haha ja det är roligt =)

MrsCullen
0

haha ja eller hur? XD

han gör meningarna så roliga.

oblivionocean
0

helst den "how you likin' the rain girl" eller vad han nu säger. det är… det slår allt :D

MrsCullen
0

haha ja! xD så jävla skön!

MarHai
0

Min favorit är när Bella kommer in i biologiklassrummet för första gången, när hon står framför fläkten ser det ut som Edward blir illamående. Lätt bästa scenen! Skrattande

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MarHai
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här scenen menar jag :)

Solbackens kaniner

Hausswolff
0

Jag skrattar åt Edward när han sitter vid sitt bord, blänger på Bella och sedan "kastar" ner maten på tallriken och gör en skitskum grimasch. Han ser skitbäng ut! Dessutom sitter Emmet bredvid och TUGGAR på nåt…? Förvånad

Livzson
0

#29. Mja, dom måste ju låtsas.
Edward äter ju en pizzabit i Twilightboken ;)

// Lisa, medarbetare på Twilight

LaSadie
0

Instämmer med #28 =) Den scenen gillar jag enormt mycket.

twilight4ever
0

#Älskar oxå det

Jag tycker oxå om att Charlie ger henne pepparsprej hela tiden

emms
0

#30 Men man kan ju läsa om den delen i Midnight Sun. Då tänker han att han måste komma på något sätt att få upp det igen ^^. Har jag för mig i alla fall ;)

Emma

MrsJasperHale
0

Jag tycker det är extremt kul i baseboll-scenen när Laurent James och Victoria har kommit, och hon bara "I'm the one with the wicked curveball." och Jasper "Oh, well, I think we can handle that" och ser askaxig ut *swoon*, och Laurent bara asgarvar xD

Och sen gillar jag när Edward säger åt bella och sluppa ner håret och Rose kommentar "Like that'll help I could smell her from across the field."

Animalen
0

Jag gillar när dom är i växthuset :P

Bella; Why should i talk to you? You even don´t say hi to me!

Edward; Hi..

Eller något sånt, HAHA :P

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

twilight4ever
0

#35 HAHA asg när jag ser den scenen.

HannaDahl
0

Tittar just igenom filmen och upptäkte att det är lite små kul när Charlie kommenterar Bellas hår i början, lite smp fniss kommer från då :)

Matilda97
0

#37 ja jag håller me dig den scenen är ju rolig.

#35 den är oxå en av mina bästa och roligaste.

Byseke
0

Gillar scenera som #1 och #5 sa :)

ille
0

En sak som är rolig i boken Twilight, fat på svenska, är när Bella sitter i Edwards knä i gungstolen och han säger typ "Dags för frukost" och hon hoppar till och blir jätterädd x) Haha (Alltså att hon skulle vara frukosten)

Och när Rosalie säger i filmen att alla dras in i något dåligt om det skulle gå illa med Bellas och Edwards förhållade, så säger Bella någonting som "Som att jag blir maten", och några  skrattar nervöst ;P

Ursäkta, jag är ganska dålig på att förklara, hoppas ni förstår ändå :)

Animalen
0

#40 Jag måste läsa böckerna! :P

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Nellius
0

Jag börjar alltid gapskratta när Edward ska presentera sig för Bella.

Och så som Jasper gör med basebollträet på planen, så kan jag också göra. :D

emms
0

#42 Haha när jag skulle göra så med baseballträet så slog jag i min armbåge xD har inte gjort det sen dess ^^

Emma

MarHai
0

Jag med! Jag tycker han låter såå fånig.

Solbackens kaniner

EbbaB
0

En av mina är när Bella och Jessica sitter i cafeterian och Edward kommer in, och "flinar" när Jessica säger att Bella inte ska slösa bort sin tid på honom..

Byseke
0

#45 Ja den är oxå bra :)

Nellius
0

#45 jag brukar också slå i, eller jag får jätteont i händerna … Men det är kul. :)

Nellius
0

Menader #43. X)

AnnieLarsson
0

När jag såg Twilight för första ggn tyckte jag det var jätteroligt när Bella gick in vid fläkten och Edward höll för näsan det var roligt när jag inte visste vrf han gjorde så. Det är likadant när mina kompisar kollade på den första ggn. Men en av mina kompisar skrattade jättemkt när Charlie och Bella satt i bilen när hon precis kommit dit och Charlie frågar om hon har fått längre hår (kmr inte ihåg exakt) och Bella säger att hon hade klippt sig senast dom sågs och Charlie säger att då har de väl växt ut igen. Hon skrattade jättemkt åt det…

Animalen
0

#40 När jag läste boken så stod det att Bella satt i Edards knä i sängen så "myser" dom så säger han Dags för frukost =)

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

karinlindberg
0

Jag måste säga att barnslig som jag är började jag gapskratta när Bellas klass är på något slags växthus. Då, precis när hon går ut ur "växthuset" mot bussarna, så har Eric (eller vad heter den asiatiska killen?) en mask på en pinne framför sig, och viftar med den mot Bella, "Look. It's a worm.." vänder sig om och börjar flabba, "It's a worm!".

Jag börjar alltid skratta som galen vid det stället, vet inte varför riktigt. Det är igentligen inte roligt? Hm. Det kanske är något fel på mig :)

karinlindberg
0

Den #25 nämner är också sjukt rolig!

Kom på en till nu: när Bella äter lunch med sina nya kompisar för första gången och "Asiaten" eller Mike typ säger till den andra "oh, so you've met my girl Bella?" så kommer Taylor (tror jag han heter?), ger Bella en snabb puss på kindern och säger "MY girl!", drar sedan ut Mike's stol så han sätter sig på golvet och sedan springer de båda iväg. As-rolig ;)

hhannaz
0

#51 Jag börjar också skratta! Men det är mest för Eric's roliga skratt efter!

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

karinlindberg
0

#53 Ja så måste det vara! Roligt är det i alla fall :)

Marija
0

#51 Hahaha fulaste scenen :D

Hallonet
0

#52 Gillar den med (Y) :)

SSAA
0

jag gillar baseball scenen när emmett kallar edward för p*ssy och edward gör f-u :)

sen är det ju kommentaren; "here comes the human".

'

#51, det roligaste är ju Erics skratt efteråt XD

Link-
0

När Bella & Edward kommer till skolan tillsammans.

Bella: You know everybody's staring?

Edward: Not that guy…. Oh.., he just looked.

När Bella fått sin bil.

Billy Black: I told you she'd love it. I'm down with the kids.

Charlie: Oh yeah dude. You're the bomb.

Animalen
0

#58   Just det! Den är jättesööt!  HAHA Bäst när Edward säger "Not that guy…. Oh.., he just looked"  Haha <3

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

EmmelieV
0

haha,jag tycker att det är ganska kul att charlie undrar hela tiden om hon har peppar sprayen x)) hihi

Peppe
0

Ååh jag älskar ALLA ni har nämnt!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ThreeSenses
0

Jag listar upp mina favoriter här:

* Mike Newton! Han är skitrolig vid speciellt två scener/småsnuttar. "How ya' lik'in the rain girl?" är ju klockrent haha! Och "YOU'RE ALIVE!!!"

* Eric's "Its a worm, its a worm, hahahaha".

* Att Charlie hela tiden undrar om hon har pepparsprayen med.

* Edward och Charlie. "I'll take care of her, chef Swan", och Charlie svarar: "Ah, i've heard that before"

* Den här har blivit ett internt skämt mellan mig och min bästa kompis, men jag skriver upp den här ändå trots att det inte är så kul kanske :P

Victoria: I'm the one with the wicked curveball.

Jasper: Oh well i think we can handle that.

Laurent: Oooooh!

Sen att Laurent ser så himla glad ut hela tiden med det där leendet xD Haha.

Clariiz
0

jag älskar första gången Bella kliver in i klassrummet och sätter sig bredvid Edward.

En bit in i kippet när han sitter och stirrar på henne som att hon är det värsta i hela världen :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

kkrekulan
0

Haha, älskar typ allt ni sagt. Min favoritscen i hela filmen är nog ändå när dom visar sig offentligt för första gången, den scenen är så söt! :-)

Mike Newtons "YOU'RE ALIVE!" är också riktigt rolig. ;)

Bonjoour
0

Jag gillar scenen när Bella får skjust av Edward till skolan och Bellas kompisar står och pratar om balens tema. Och Angela säger "Oh My God!"

Sen tittar alla på Bella&Edward.

Bella: "Alla glor."

Edward: "Inte han där. Nej, han bara tittade."

Edward igen: "Vi bryter ändå mot alla regler nu. Jag ska ju ändå till helvetet."

Sen lägger Edward armen om Bella och alla fortsätter titta.

Detta är min favoritscen :):)

Brownie
0

Älskar alla nämnda!Kan bah inte välja,men tkr osså om Erics skratt där vid masken.Måste osså skratta då liksom :D

LaSadie
0

#65 om jag inte minns fel så har du kastat om ordningen lite men den scenen är bra =) Speciellt meningen med att killen bara tittar inte glor :D

sotgurkan
0

51# jag tycker han skrattar så otroligt roligt . haha xD

emeliekarlssoonn
0

Finns sjukt många klockrena scener, speciellt den som #1 (och säkert många fler har nämnt. har inte orkat läsa igenom hela tråden :P) När Charlie smäller ihop sitt gevär och säger "Bring him in.."

Sen kan jag inte låta bli att smågarva när Edward presenterar sig själv i biologisalen. Hahaha, låter så tafatt när han säger; "Hello.." ASG x'D så sjukt söt ^^

emms
0

Diggar scenen i Cullens hus.

Rosalie: Is she even Italian?
Emmett: Her name is Bella?!

Haha ;D

Emma

Anna
0

Mike's "YOU'RE ALIVE!" är också kul :D

annaattlid.se

Bonjoour
0

# 67 jag tror att de är rätt ordning, skrev av de när jag såg filmen ;) men skit samma :)

LaSadie
0

Ska dubbelkolla när jag är hemma igen =) Filmen är på datorn hemma och inte hemhemma som jag är nu =)

bea28
0

#65 jag älskar oxå den scenen :D

#73 det ÄR i rätt ordning, som bonjoour skrev ;) kolla på filmen idag :)

LaSadie
0

Sweet ^^ "slipper" jag se det igen och få crazy stämpel av sambon :D

Josefineeklid
0

håller med #51, Eric's skratt är bara så himla bäst! lätt roligaste scenen, tror jag. men dt är så mkt som är roligt. :') <3

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Animalen
0

Haha, nu kom jag till att tänka på Edwards 100%iga engelska uttal när han frågar Bella om hon vill ha mat xD;

- If you´d like.

Jag tycker dte låter såå göwlligt :P

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

idaidaa
0

när bella hälsar på hos cullens första gången och alla ska presentera sig och jasper ser ut att vilja äta bella och alice säger "it´s ok jasper, you won´t hurt her." edwards min efter det XD han ser typ ut att ba "omg vad är det för fel på dom…."

AnnieLarsson
0

Haha håller med! #78

Animalen
0

#78 Hahaha xD

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Josefineeklid
0

#78, hahah. håller med! xD

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Salladshataren
0

Kom på en rolig scen som alla har missat :D

Det är när Victoria och James började jaga Bella så delade alla upp sig. Så när Edward, Rosalie och Emmett skulle vilseleda dem så hade Rosalie Bellas jacka.

Så säger Edward till Rosalie att hon skulle märka trädet, gud vad jag och mamma asgarvade då xD Trodde hon skulle kissa på trädet, men med en sur min (som är förövrigt väldigt rolig) gnider hon med jackan emot trädet.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Animalen
0

Haha, nu kom jag på en oxå ^^  När Bella får veta att det är hennes pickup och det Charlie och Billy säger till varandra Tungan ute

- I´m down with the kids!

- Oh yeah, your the bomb                xD

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

Brownie
0

#83 haha ja :D

Belindaa
0

Jag och mina kompisar skrattade som sjutton åt det där i början med håret ;) Minns inte replikerna men..
Något med att Charlie säger att hon fått långt hår och bla bla bla. Det som #49 beskriver ;)

teamedward
0

Som #1, #78 och #83! Hahaha :D

Hahah, och där när Mike står och dansar och typ låter utan för stället där Bella och Charlie äter ^^

[Wera]
0

Jag skrattar inte på en enda scen.. men det finns vissa meningar och sånt som är lite rolig. :)

Peppe
0

#86 då asflabbar jag rakt ut, när han står i fönstret och fånar sig XD

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.