Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 525 ggr
Anna
2009-07-23 00:23
0

Delade värderingar

Hur gör du om du stöter på någon som absolut hatar Twilight? Försöker du övertala personen om att ge böckerna ett försök (exempelvis om personen i fråga enbart sett filmen och hatar den) eller låter du dem bara vara?

Berätta!

Har ni någonsin varit i en sådan sitatuon att ni övertalat någon? Isåfall, hur gick det? Flört

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
2009-07-23 00:32
0

Jag tycker det är viktigt att alla får tycka som de vill och jag respekterar allas tankebanor.

Om jag märker att en person ändå verkar lite "öppen" till att få veta mer om Twilight så lägger jag in goda ord för böckerna och brukar ofta uttrycka mig med att böckerna är waaaay better än filmen! Då brukar de flesta lyssna.

Något jag inte har någon förståelse för är folk som lägger ut s.k "hatvideos" på t.ex Youtube, där de bara säger otroligt respektlösa och nedvärderande saker om något. Finns mycket sånt gällande Twilight och i sådana fall säger jag helt och hållet vad jag tycker - att man ska respektera alla, även de som är fans av något man inte själv gillar. Det finns ingen orsak att nedvärdera någon för att denne inte gillar samma sak som en själv. Så sådana där hatvideor har jag ingen förståelse för och kan bli riktigt pissed off på sådana som lägger ut såna…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Maja
2009-07-23 00:55
0

Nä, om folk inte gillar det så är det upp till dem. Då gör jag ingenting åt det.

Däremot så hade jag en kompis som inte hade sett filmen men inte visste om hon orkade, så jag sa att hon skulle ge den en chans och det gjorde hon och ja, hon gillade den! :)

twilight4ever
2009-07-23 01:10
0

Min kusin absolut hatar Twilight, och han vet nt ens vad dt e xD Han hatar dt bara för att jag hatar eminem. Så vi har kommit överens om att jag ska se en film om eninem och han ska se Twilight Flört Får se hur dt går

Marija
2009-07-23 01:42
0

Läs böckerna och kom tillbaka sen, haha!

Det är väl bara bra att alla inte gilla Twilight, jag vill ju ha Edward för mej själv!

Närå men det är ju bara bra att någon ifrågasätter för då lär vi oss att reflektera över saker och ting. Världen vore väl bra tråkig om vi alla tyckte lika :P

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Katter3
2009-07-23 11:33
0

Brukar inte prata så mycket om Twilight. Jag kan rekomendera böckerna, men det är i stort sett allt.

Har ett par kompisar i min klass som under en period bara snackade om Twilight. Men det var mest saker som "Åh, Edward är så himla snygg!". Inget vidare roligt att lyssna på direkt. :P

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

SSAA
2009-07-23 14:05
0

jag övertalade den personen att kolla på filmen, självklart utan tvång, om dom inte vill ge Twilight en chans kan man ju inte tvinga dom :P

i detta fall tyckte personen att Twilight var helt okej, dock vilade lite på gamla värderingar om att den var "dålig" en "tjejfilm" och sådana saker.

själv hade jag inga höga tankar om tilight inann jag hade sett filmen eller läst böckerna, tyckte att hela grejen var överreklamerad :P, men oj så fel jag hade :P kan föortfarande inte slita mig från varken filmerna eller böckerna!!!!Skrattande

Birke
2009-07-23 16:28
0

Det är upp till var o en vad dom gillar lr inte, o dom får skylla sig sj när dom inte ger ngt en chans. Man vet ju trots allt inte vad man går miste om om man inte ger det en chans ;)

bea28
2009-07-23 16:36
0

min kompis köpte boken redan 2006, men läste den aldrig (fråga mig inte varför). Hon sa till mig att hon antaligen inte skulle tycka om den eftersom att hon inte gillar Fantasyböcker (vilket hon trodde att det var). Jag sa till henne att böckerna faktiskt var bra, men hon trodde mig inte. Sedan såg hon filmen, och läste ut boken bara någon vecka efteråt… Nu är hon fast! Hehe! Skrattande

teamedward
2009-08-23 23:11
0

Jag själv blev faktiskt övertalad… Jag hatade inte Twilight, men tyckte bara att hela konceptet, vampyrgrejen, lät töntig och totalt överskattad. Men, jag blev övertalad att se filmen och sen var jag fast. Läste alla böcker och började knarka allt som har med Twilight att göra. Så, numera är jag en äkta Twilighter.