Cullen, Hale?
I familjen Cullen heter alla Cullen i efternamn. Men varför heter Roseline och Jasper Hale, i efternamn?
Roseline är ju "biten" av Dr. C. Men det är inte Jasper eller Alice. Då borde det vara mer troligt att Jasper och Alice heter Hale. Eftersom inte någon av dem är bitna av Någon i familjen Cullen.
Hoppas någon kan hjälpa mig med denna fråga.
Jag har läst alla böcker, man jag vet intr riktigt om det framkom, eller varför.

Jasper och Rosalie är blondiner så de ska "vara" syskon och med tanke på att de är tillsammans med Emmet och Alice så skulle det bli lite mysko om alla hette Cullens :D
Jasper & Rosalie ska vara "syskon" eftersom de båda är blonda & mest lika varandra. Cullens 'adopterade' ju dem efter att de blivit vampyrer och de vill få det att verka som om Jasper & Rosalie är släkt och därför heter Hale, medan Alice, Edward & Emmett kommer från andra familjer och därför fick deras namn - Cullen.
Om Jasper & Alice skulle heta Hale borde det verka konstigt - de är ju tillsammans.
Så har jag fattat det :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
tror som #1 att det bara är 'täckmantel'…

Så lite så =) Jag var också fundersam i början men efter lika funderingar kom fram till det :D

Och Attlids förklaring är en mer vettig förklaring med =)
#2 Precis.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
En täckmantel ja och så är Hale Rosalies riktiga namn som hon hette innan hon blev förvandlad!
Rosalie Hale
Edward Masen
Jasper Whitlock
Emmet McCarty
Esme Platt Evenson
Mary Alice Brandon
Carlisle Cullen (den alla är döpta efter)

Hette han inte Edward Anthony Masen innan han blev förvandlad, eller är jag helt fel ute? ;o
Jo, men jag tog bara med efternamnet! Nu heter han väl antagligen Edward Anthony Cullen 

Men åh! Jag har också alltid undrat samma sak..

Åh,det har jag heller aldrig fattat!
Ja! har aldrig fattat det jag heller! Men nu gör jag det :3 yeeeeah.