Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmmusik
Läst 910 ggr
Peppe
0

spela Bellas lullaby

Nån här inne som kan spela Bellas lullaby på piano?

jag har lyckats få tag i noterna och första biten går bra - tills ett accord på vänsterhanden blir way too långt för mig, fattas minst 2 cm för att jag ska nå! tyckte det var illa första biten av låten men lyckades sträcka, men på det stället tog det stopp, inte ens chans! =(

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

emms
0

Jag kan suuperlite ;D

Emma

Peppe
0

#1 har du problem att nå tangenterna?

AnnieLarsson
0

Jag kan spela en början och en lien bit till mefd båda händerna. :)

emms
0

#2 Kan bara början med ena handen ;D

Emma

mbwj
0

Jag har kunat lite av den! ;)

linhof
0

nope…men hade gärna lagt beslag på noterna Skrattande

Anna
0

#0 Du vill inte posta noterna? :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Peppe
0

jag snodde dom av Juve tror jag härifrån forumet Foten i munnen haha

hhannaz
0

Jag kan den också litegrann! Och jag håller med digg, ett ackord är verkligen jättesvårt att nå med fingrarna på tangenterna! Skrattande

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

bea28
0

jag har noterna hemma , men har inte riktigt spelat så  mkt på den.. hehe :P däremot har jag spelat "the river flows in you", som typ innan filmen kallades för bellas lullaby. tror jag ;)

Lovizaa
0

skulle du vilja dela med dig av noterna? :)

bea28
0

#11 de finns på scribd.com :)

sök; "Bellas lullaby scribd.com" på google så hittar ni säkert noterna :P

linhof
0

den e borttagen där Obestämd

Lill-sass
0

Samma sak med mig. Men har för mig att det fins ett fuskackord lr ngt ;)

Jag har ingen som hellst erfarenhet av att spela piano, har bara lärt mig Bellas vaggvisa för att jag är galen i Twilight.. Haha xD

Men, man ska ju hålla inne tre tangenter, right? Har för mig att det går lika bra med bara de två högra.. Visst, de låter inte lika fantastiskt, men det går. ^^

Lill-sass
0

#13 Kolla här.. Vet inte om de är dem men.. aja xD

bea28
0

#15, jo det är dom, men det är en mkt mer komplicerad version…

Peppe
0

#15 Andra raden där, 4e nedslaget. där är det kört! man måste sträcka sig 10 tangenter liksom!? VEM har så stora händer eller ett så litet piano?? 9 är knappt, men vid 10 är det verkligen kört för min del iaf… *muttrar* Flört

bea28
0

#17 här kommer då ett llitet tips från mig! :) om du har ett piano eller en keyboard med pedal, så kan du dra nytta av det när du kommer till såna omöjliga ackord… Om du trycker ner den mörkaste tonen med lillfingret, och samtidigt trycker ner pedalen, då kan du lyfta fingret och trycka ner de andra tangenterna..

eehm, vänta, det här var svårt att förklarra ;) hm. ska försöka formulera det bättre..

Med hjälp av pedalen kan du spela sk brutna ackord. alltså, man spelar tonerna var för sig, men med pedalen nere så klingar fortfarande tonerna, trots att man släppt tangenten :) då får du ett "helt" ackord, trots att du inte sätter ner alla tangenter samtidigt :) har man däremot ingen pedal får man nöja sig med att ta bort den mörkaste tonen… trots att det inte alltid låter bättrre :P

Peppe
0

#18 har testat brutet ackord men det låter så fel, det är ju så bestämda basackord i den låten :/ sen blev jag så frustrerad att jag helt skippade den biten och gick vidare hehe ;)