Twilight iFokus

Twilight

Etikettoff-topic
Läst 1014 ggr
Yaeko
0

Vad läser ni annars? (OT)

Helt enkelt: Vad läser ni när ni inte läser Twilight?

Vill ha lite boktips och eftersom ni läser världens bästa bokserie så har ni garanterat bra smak ;)

LaSadie
0

Kurslitteratur…

Annars bokserier/böcker jag kan rekomendera:
Philippa Gregory, skriver böcker kring Henrik den VIII tex. Den andra systern Boleyn.
Lian Hearn Sagan om klanen Otori. Den serie på fem böcker. Mycket spännande =).
Agnes von Krusenstjerna: Fröknarna von Pahlen. En äldre bokeserie men tillhör den svenska litterära kanon. Sju böcker. Väldigt bra böcker
Douglas Adams: Liftarens guide till galaxen. Fnissade konstant till den, eller främst första delarna till boken.

En liten lista på mina favoriter =)

[Caaassie]
0

Jag läser typ inget annat än Twilight, haha :)
Jag har en del katarina von bredow böcker hemma. De är inte hälften så bra som Twilight men de funkar att läsa.

LaSadie
0

#2 Jaaa Syskonkärlek har jag nog läst fem gånger och köpte den äntligen förra året då den gavs ut igen. Ääääälskar den boken.

Anna
0

Eeeh… Ingenting Oskyldig

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Katter3
0

Läser mycket olika böcker, men för tillfället läser jag Sagan om Ringen för andra gången.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Caaassie]
0

#3: jaså ;D Det är hennes bästa bok tycker jag :)

LaSadie
0

Det är det verkligen. Har läst några andra för att se om de var lika bra, men syskonkärlek är verkligen bäst

Endroppeihavet
0

Just nu läser jag

Garden Spells av Sarah Allen Addison Hemsida

Den handlar om en tjej som bor i North Carolina vars familj har en magisk trädgård som blommar året runt… Den är helt fantastisk!

Hon har också skrivit Sugar queen och båda böckerna är fruktansvärt bra! Det är en väldigt mysig känsla i båda böckerna. Dom är helt magiska.

Sugar queens huvudperson är också en tjej i North Carolina som hittar en kvinna i garderoben där hon annars gömt tonvis med godis, tidningar och romansromaner.

Dom rekommenderas starkt!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Endroppeihavet
0

Sen har man ju precis tuggat igenom 9 böcker om vampyrer ;) av Charlaine Harris Hemsida

Japanerna har för två år sen uppfunnit syntetiskt blod och vampyrerna kommer nu ut för samhället och hävdar att de inte längre är farliga för människor. Servitrisen Sookie Stackhouse kan läsa tankar och en dag kommer en man in i baren som hon inte kan höra. Barens första möte och Sookies första möte med en vampyr.

Böckerna är gaska råa och sexiga och är inget för barn men hur bra som helst ;)

Böckerna är bakgrunden till succéserien True Blood.

Yaeko
0

#9 Den lät bra! Ska nog låna den på biblioteket nångång :)

KitoBonito
0

Jag är ett fan av Arvtagarserien (Eragon, Eldest, Brisingr …), Tales of the Otori serien, vill gärna läsa vidare på Guldkompass-serien men kommer aldrig till skott..

Lite sånt. Vill gärna läsa Stolthet och fördom av Jane Austen nu också!

Meeed meeraaa

Metinia
0

Läser otroligt mycket annat. Kan inte nämna alla mina favoriter, det skulle blir för mycket. Men generellt sett läser jag mycket fantasy, ganska mycket deckare. Lite ungdomsromaner (ofta kärlek…) och lite "vanliga vuxenromarer".

Hedlundskan
0

Jusst nu läser jag en bok som heter Alkemisten av Paulo Coelho

Minetta
0

hästböcker ;)

emms
0

Typ inget (A)

Men om jag är utan dem och datorn så kan jag läsa lite annat ;D Igår och idag läste jag Gröna Milen böckerna :D 6 böcker med ca 100 sidor styck :D

Emma

Matilda97
0

Jag läser bara The Twilight saga Flört

Metinia
0

#16: Hum, vad läste du innan du började läsa The Twilight Saga?

AnnieLarsson
0

Asså jag läste typ massa blandade böcker inga riktigt spc. Har bara läst Twilight-böckerna i typ 6 månader nu förutom när jag läst "Speak" två ggr för typ 1 månad sen.

Livzson
0

Har börjat på Tales of the Otori, Hungergames samt några romaner från Jane Austen och J.C Oates.

// Lisa, medarbetare på Twilight

AnnieLarsson
0

Ska nog snart läsa "Svindlande höjder" (Bellas favoritbok Flört) snart. :P

Yaeko
0

#20 Är också nyfiken på den! ;)

Endroppeihavet
0

#20 Läs den! Alla Brontës böcker är värda att läsas!

LaSadie
0

Brontë är väldigt bra, men jag tyckte Svindlande Höjder var lite jobbig att läsa… Om jag inte hade sett filmen Svindlande Höjder (den med Raplh Fiennes just lööööööööv han som Heathcliff) så hade jag nog ställt tillbaka boken i bokhyllan.

Annars är Jane Eyre av Charlotte Brontë väldans bra.

AnnieLarsson
0

Är det inte Ralph Fiennes som spelar Voldemort i Harry Potter? :P

LaSadie
0

Det vet jag inte =) Men i Svindlande Höjder så var hans blåa ögon sååå snyggt med det svarta håret som har gjort att jag blir tokkär varje gång jag ser det

KitoBonito
0

#24 It sure is :) Han är grym och har coolt utseende

KitoBonito
0

Åh är den filmen bra? Googlade just och han såg asgrym ut :')

emeliekarlssoonn
0

Inte någonting. Blir väll gamla nummer av Min Häst och StallMagasinet. Började läsa Från mina händer till dina av Monty Roberts i början av sommaren men efter jag läst ut det SM skrivit av Midnight Sun så jag jag inte läst ngn "skönlitteratur" xP

Loveofmylife
0

OskyldigInget annat

oblivionocean
0

äuhm…jag gillar jonas gardells böcker… och mest så läser jag väl självbiografier, därför är det lite konstigt att jag gillar Twilight serien så mycket..

hhannaz
0

Jag läser ingenting annat än Twilight-böckerna faktiskt… Hah, det känns så konstigt att börja på en ny bok, när man har läst samma böcker i snart ett år! Oskyldig

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Yakamoto
0

jag rekommenderar utan inbördes ordning

Diana Gabaldon historia om Jamie och Claire Börjar med Främlingen.

Ken Follett Svärdet och spiran

Charlaine Harris Southern Vampire Mysteries samt hennes böcker om Harper Connelly

Kan påpekas att Charlaine Harris kanske är aningen mer vuxna då de kan uppfattas som lite väl… racey.

Linda82
0

Läser Charlaine Harris  serie True blood, på engelska.

Har börjad på den 3 delen i dag.Glad

AnnieLarsson
0

#33 Jag har börjat läsa första delen :)

emwa
0

Gossip Girl-serien är det enda jag har läst förutom Twilight. Har försökt läsa hela serien 3 gånger men kommer alltid av mig. Samma sak med Harry Potter, men jag ska göra ett försök sen. Hinner ju inte läsa sen när skolan börjar så jag måste skynda mig :(

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Yakamoto
0

#33 och 34

Det är Southern Vampire Mysteries…

Bok fyra är helt… UNDERBAR! Jag har läst dem alla lika många gånger som Twilight böckerna LOL

pebb
0

Just nu håller jag på å läser Christian Jaqc's bäcker om Ramses (egyptiske faraon). Har inte kommit så långt, men har läst dom innan å tyckte dom va jätte bra! Är som med Twilight, jag dras in i den världen å vill leva där ;)

LaSadie
0

#37 Dom har jag läst/slukat. Underbara böcker!