Twilight iFokus

Twilight

Etikettskådespelarna
Läst 1085 ggr
Anna
0

True Blood vs Twilight

I en artikel på Aftonbladet tycker vampyrstjärnan Stephen Moyer i True Blood att Robert Pattinson är en mes!

Någon här inne som följer True Blood/har sett serien? Tycker ni att Rob är en mes? Flört

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Liss
0

Hehe jaa, hur sanningsenligt är det där då.

Men jag ser True blood, eller har sett dem 10 första avsnitten hittills iaf. Och tycker om att se serien, men tycker egentligen den är väldigt dålig. Man fastnar och jag själv kan inte sluta titta, men handligen är rätt larvig. Och egentligen är de enda det handlar om sex och blod! :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Marija
0

Hahah Rob är iaf snyggare xD

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

linhof
0

jupp…Edward e en mes…. MEN! han har åtminstonde inte löjliga huggtänder som sitter på fel plats Flört

sminket i true blood är bättre med…. men….twilight är ju romantiskare… så…det står lika

AnnieLarsson
0

Jag började kolla på första avsnittet av True Blood men det var lite… så jag slutade titta efter typ 10 min.

linhof
0

det blir bättre ju mer man tittar Glad

AnnieLarsson
0

OK men allt handlade om sex tyckte jag.

linhof
0

klart! han dazzle henne juh! eller glimmer som det heter i true blood…

det är ju en attraktion som e oemotståndlig dem emellan…. precis som med Bella o Edward… fast Edward håller på sej…. han e ju trots allt "bara" 17 år…. medans bill o sookie är vuxna

Endroppeihavet
0

Böckerna som ligger till grund för serien True Blood är skrivna av Charlaine Harris - Det är en serie som hittils kommit ut i nio delar, nu senast i maj - Dead and Gone.

Personligen tycker jag böckerna är bättre än serien, men jag gillar att Alan Ball som står bakom serien (Som också gjort Six Feet Under) har skruvat det lite och lagt till hela rasismtemat emot vampyrerna. "God hate fangs". Genialiskt!

Men det är mycket sex, i böckerna såväl som i serien och lämpar sig nog bäst för vuxna! Men serien är snyggt filmad, introlåten är fantastisk och jag tycker den visar både människors och vampyrers innersta, mest brutala, djuriska sida. Jag gillar verkligen att de hållt sig trogna böckerna och låtit vampyrerna inte bara vara vackra utan precis som de varit när de skapades, precis som de beskrivs i böckerna.

Och vem kan inte motstå hunk- och vikingavampyren - Eric spelad av vår egen Alexander Skarsgård^^ Lägg märke till att han pratar på svenska med Pam vid flera tilfällen. (Vampyr han skapat som jobbar på hans nattklubb).

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

AnnieLarsson
0

Asså jag menar att i varje scen var det ngt om sex. T ex i början så kör dom och ja… Sen det där på baren och sen nästa scen och nästa scen och nästa scen. Du fattar. Om jag ser en vampyrserie vill jag inte se så mkt om sex. Nu är det 10% vampyrer och 90 % sex!

Endroppeihavet
0

Jag kan inte säga vilket som är bäst. True Blood eller Twilight.. De är alldeles för olika. Twilight lämpar sig bäst för den yngre tjejpubliken och True Blood lämpar sig bra till lite äldre personer av båda könen. (Även om jag tror tjejerna är största delen av fanbasen för True Blood också).

Twilight är mer fantasi än vad True Blood är. Ifall vampyrer skulle finnas, så kan jag tänka mig att de skulle behandlas precis som i True Blood allvarligt talat. Och med tanke på hur hemska människor kan vara, så borde ju vampyrer vara ännu värre.

Twilight har totalt fångat mig och jag är en junkie utan dess like. Men True Blood tilltalar mig på flera olika nivåer.. Subtil humor, som jag sa ovan snyggt foto, extremt bra introlåt, bra skådespelare, verklighetstrogen, mörk, snuskig, het och rå.

De är två vääääldigt olika skildringar av vampyrer och de hör absolut inte till samma värld.. Därför är det svåra att jämföra.

Liss
0

Ja musiken är riktigt bra, och skådisarna är duktiga. Vissa av dem iaf! Jag såg inte att det var Alexander förän han sa en svensk mening till Pam i första avsnittet han var med i. Lite kul!

Men tänderna är störtlarviga och vissa saker är helt överspelade och känns skrattretande. De känns inte ett dug realistiskt någonstans. De som är tufft är väl att dem är erkända och kämpar för sin sak i världen.

Men som sagt, på något sätt så fångar serien mig iaf. Så man måste fortsätta kolla.

Endroppeihavet
0

#11 Ja shit va jag störde mig på tänderna i början! Fel tänder! Men tro mig, böckerna är bättre.

Liss
0

Böcker brukar oftast vara det :) Men ska se klart på första säsongen först.

AnnieLarsson
0

Okej jag laddade ner första avsnittet igen och tittade på hela så nu är jag fast. Första ggn jag såg den tyckte jag det var för mkt om sex så jag slutade titta men när jag fortsatte titta var handlingen riktigt bra!

AnnieLarsson
0

Har kollat lite på Moonlight nu. Väldigt bra serie! Glad Mick säger också "I'm on a special diet." när han äter middag med en tjej. Men hon säger inte "You gotta give me some answers." efter det iaf! Flört

bea28
0

hmm. nu blir jag faktiskt lite nyfiken på true blood! är det någon som vet ifall man kan se den online? :)

#15 vad är moonlight för serie? går den oxå att se online? :D

AnnieLarsson
0

Ehm jag laddade hem säsong 1 av True Blood och Moonlight. Moonlight är typ en vampyrserie med lite polisstyle. Mkt bra serie!

bea28
0

#17 okej, jo så mkt hade jag förstått oxå :P men var hade du laddat hem serierna? :) går de att se online? Eller måste man gå ut på p***e bay?

LaSadie
0

Jag såg de fyra första med sambon inatt, vi gillade den verkligen =) Inte "bubbelgum vampyrer" som min bf döpte Twilight till.

Annorlunda men väldigt bra, hatar dock intron =P

AnnieLarsson
0

Jag kmr inte riktigt ihåg var jag laddade hem det. Kanske www.tankafett.com för True blood, men ngn amerikansk sida för Moonlight. Hade ingen text på den dock.

LaSadie
0

Jag vet att man inte får prata om nedladdning på helgon.se forum, men får man prata om det här?

Brownie
0

har inte sett True Blood men är näst intill säker på att om ja bah sett lite på den hade ja ändå tyckt Twilight var mkt bättre.

SPOILERVARNING:

Twilight har ju en handling, en längtan,en romantisk känsla,en pirrande o spännadne känsla,vampyrer,varulvar o så mkt mer!  :)

bea28
0

#21 jag frågade inte om att ladda ner något , då jga oxå vet att man inte får främja ngn olaglig handling. Jag undrade om man kunde se serierna online på nätet (jag KAN inte ladda ner ngt :P ).

[Caaassie]
0

Går den på tv nu? vilken kanal, tid?