Twilight iFokus

Twilight

Etikettspoilers
Läst 1132 ggr
Anna
0

Spoilers: New Moon

Här diskuteras allting om boken och den framtida filmen New Moon och inga spoilervarningar behövs.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Jag läste ut New Moon för ett par veckor sedan och måste säga att jag älskade slutet!

Vad tyckte ni om den? Några scener ni gillade/inte gillade?

Jag kan tycka att stycket utan Edward är lite långt och segt emellanåt, men det ska bli kul att få se Taylor/Jacob få spela en lite viktigare roll i denna film än i Twilight.

annaattlid.se

hhannaz
0

#1 Jag håller med dig om att boken kan kännas lite segt i stycket där Edward inte är med…

Men annars gillar jag verkligen New Moon, för det händer så mycket i den som är viktigt… Tillexempel att Jacob blir en varulv, det älskar jag! Haha! Skrattande

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Anna
0

Precis!

Och stycket där Edward och Bella återförenas i Volterra ska bli såååå kul att se på filmduken sedan!

annaattlid.se

AidaHakimi
0

#3 Längtar också den scenen Skrattande

Och Aro… undrar hur han ser ut!

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

typagnes
0

Jag tycker inte att det borde vara 15 års gräns på New Moon eftersom det inte är med någon våldsam scen. Vad tycker ni?

hhannaz
0

Jag har läst i flera olika intervjuer att det kommer bli några "otäcka" scener, speciellt volterra-scenerna! Men detta kanske bara är rykten? Tungan ute

Anna
0

#6 Jag kan tänka mig att scenerna där Janes förmåga visas i Volterra kommer bli obehagliga och otäcka, så risken är väl stor att 15-års gränsen behålls.

annaattlid.se

hhannaz
0

#7 Precis!

bea28
0

hur tror ni att filmen kommer att bli då? lika bra som boken? :)

bea28
0

#7 jag tycker att det där med 15 årsgräns verkar lite konstigt egentligen. harry-potter filmerna har en hel del otäcka scener (t.ex. på kyrkogården i den flammande bägaren), men där har man bara en 11årsgräns..

Anna
0

#10 Jag minns dock att när jag var mindre blev jag JÄTTERÄDD för både Harry Potter-filmerna och Sagan om Ringen-triologin. Tycke de var jätteobehagliga. Fast jag är ju ganska lättskrämd av mig :P

annaattlid.se

bea28
0

#11 precis. man blir juh räddare för dom ?  (enligt mig är de filmerna betydligt otäckare än twilight). Just därför tkr jag att det borde ha varit en 11årsgräns på Twilight ;)

typagnes
0

#7 Aa, ifs men jag vill så gärna se dom och jag fyller inte 15 förens nästa år ;P

Papaya
0

Jag tror att 15-års gränsen har bättre underlag nu i New Moon är för Twilight. Tom Rob har sagt att den kommer bli betydligt läskigare än Twilight. Jag tycker det ska blir väldigt kul att se resultatet! Och jag gillar faktiskt när det skiljer sig lite från böckerna, då blir det inte samma grejjer som tjatas om och om igen. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Matilda97
0

Jag tror inte att jag kan se den på bio är bara 12Skrattande

Liss
0

Kan tänka mig att scenerna med volturi, när dem ska dricka medans bella, edward och alice går därifrån kanske är lite makabra också :)

Jag förväntar mig en hel del iaf, kanske är dumt.. kanske blir jätte besviken:P Men neeh, de känns som om Chris är en riktigt bra produccent och han verkar fatta de viktiga. Visst kan man inte få allt precis som i boken, men han verkar hålla sig till de så mycket som möjligt iaf:)

Annars tyckte jag boken var riktigt bra, håller med om att de var lite segt ibland. De händer inte lika mycket som de händer i alla andra böcker, man kanske är bortskämd på de viset. Men den är ändå ruggigt bra :)

Kommer ihåg att jag satt och hade lyckorus när Alice kom tillbaka till Bella .. åh så glad jag var! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Selinas
0

Jag förstår inte riktigt det där med 15-årsgränsen. Jag är 14 och jag har sett Twilight, mer än en gång. Och jag tycker inte den är det minsta läskig?

Hamzter95
0

Nej alltså Twilight kanske var lite blodig och så i balett scenen men kommer New Moon vara sååå blodig så att en 14 åring inte får se den ? Alltså.. Tycker inte att de borde ha 15 års gräns på New Moon :(

AnnieLarsson
0

Jag blev lite sur när jag läste att dom hade sagt att Breaking Dawn skulle ha 13-årsgräns eftersom om New Moon har 15-årsgräns (jag är 14 då) och Eclipse har 15-årsgräns (fortfarande 14) men sen när jag äntligen blivit 15 så kmr Breaking Dawn som har 13-årsgräns när jag äntligen är 15 år. Det är såklart mkt bättre för dom som är yngre än 15 år när Breaking Dawn släpps men jag blir ändå lite sur.

Anna
0

#19 Var har du läst att BD kommer ha 13-års gräns? Tror inte det stämmer, låter konstigt.

annaattlid.se

Hamzter95
0

Nej BD borde ha 15 årsgräns om de andra filmerna har det :S

bea28
0

spoiler BD

dessutom är juh BD ganska blodig den med… i mitten där. (ni som läst den vet :P). Har svårt o tro att dom kan göra den scenen oblodig och hyfsat lik boken… Och dessutom innehåller juh boken lite mer "intima"antydningar än de tidigare böckerna ;) så jag tror nog att 15årsgränsen blir kvar, iaf här i sverige

AnnieLarsson
0

And Rosenberg says you also can't have a Twilight movie with anything more adult than a PG-13 rating. She has yet to be hired to write the script for the fourth, Breaking Dawn, but she thinks it's safe to assume the book's more graphic violent scenes will be tailored to keep it accessible for Twilight's teen moviegoing audience.

"Our fans are in the PG age range, and I don't feel a big necessity to see violence, and to see gore," Rosenberg said. "I don't need to see that. This whole series is more about their relationship. It's not about the gore. I mean, there are some scary and special elements to it, but the series is really about relationships and coming of age and owning one's power."

Det här är ur en intervju som Melissa Rosenberg har gjort med E! Online.

http://uk.eonline.com/uberblog/marc_malkin/b120702_twilight_screenwriter_bring_on_channing.html

LaSadie
0

Tror det USA hysteriska pryda sätt att se på sex, våld osv. som gör att de vill ha en 13 års gräns på filmen. Boken är redan censurerad typ så det behövs inte riktigt =P