Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 481 ggr
Matilda97
0

New moon recension

Hej nu gör jag en till recension

Titel: När jag hör din röst

Orginal titel: New moon

Huvudpersioner: Bella, Edward och Jacob

Handling: Bella fyller 18 hon är alltså ett år äldre än Edward. Nu vill hon inget annat än att bli som han. Bellas födelsedag frias hos Cullens. Bella skär sig på presentpappret, och Jasper den nyaste "vegetarianen" klarar inte av att hålla sig. Allt det gick så fort, Edward flygger över Bella, Jasper dunsade emot Edward i ett försök att komma åt Bella. Emmett får tag i Jasper och håller i han i ett järngrepp. Emmett och Rosalie måste få ut Jasper ur huset.                                         Bella och Edward går ut i skogen bakom Charlies hus, Dom går långt in skogen och Edward berättar att han måste lämna henne, för han är för farlig för henne, sp hon blir lämmnad mitt i skogen och är vilse. Hon går i sirklar och tillslut snubblar hon och blir liggandes på marken. Det blir mörkt och hon hör nån ropa hennes namn. Sam Uley lyckas hitta henne och bär henne tills Charlie tar över och bär henne in till vardagsrummet där doktor Gerander väntar. Bella säger att hon inte är skadad, men hon ljuger. Flera månader går och hon är utan Edward, men efter ett tag blir hon mycket bra kompis med Jacob. Och han visar sig vara en varulv = en stor varg. Varulvar och vampyrer är värsta fiender. Bella och jacobs flock märker att Victoria, James tjej, vill döda Bella för att Edward dödade James. En dag när jacob och hans flock är ute och söker Victoria, så vill Bella prova på klipphoppning. Hon hoppar från klippan och hör Edwards röst i huvudet. Alice ser det och berättar det för Edward och han vill jhu inte leva om inte Bella gör det. Så han far till Volturi, för att be dom att döda han men dom vill inte det så han bestämmer sig för att bryta mot reglerna och gå ut i solen. Kommer Bella hinna stoppa honom eller är han borta för alltid??

Jag tycker att det är en mycket bra bok, sorlig jag grät när han lämnade henne. Jag tyckte inte att det var nåt som var speciellt dåligt.

//matilda

LaSadie
0

Den var ok, tycker den är lite för lång. Kan kanske skala ner den?

Anna
0

Du är på god väg, men det är viktigt att inte beskriva handligen så pass noga som du gör! Många anser nog att det du skrivit är spoilers eftersom du beskriver så ingående - man får veta nästan allting i förväg, och det vill man ju inte.

Mindre text om handlingen och mer om vad du tycker själv =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se