Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 1121 ggr
Anna
0

När blev du ett Twilightfan?

Som rubriken säger - när blev DU ett fan av Twilight och hur, var, varför?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Jag läste första boken när jag gick i 7an, så det är minst 2 år sedan.

Då hade jag ingen aning om The Twilight Saga utan tyckte bara det var en riktigt bra bok ;)

Tänkte inte mer på det… Gick och såg filmen i november i Stockholm utan att veta om att den var baserad på den boken jag läst, blev glatt överraskad och gillade storyn och skådespeleriet.

Det var den 10 mars 2009 som jag var hemma sjuk och hade tråkigt, laddade ner filmen och såg den 6 gånger på samma dag Oskyldig

Fem dagar senare låg den här sajten uppe! Sedan dess har jag läst alla böckerna och sett filmen alldeles för många gånger och jag vet alldeles för mycket om… allting ;) Men jag ångrar ingenting!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Liss
0

Jag gillade Twilight, andra gången jag sett filmen.
Men ett twilightfan blev jag efter första boken. Efter andra boken vart jag twilightbesatt, eller det kanske jag med blev efter första boken.

Hur- genom att läsa böckerna, bli fast och aldrig vilja lämna den världen igen.
Var- hemma i mitt sovrum.
Varför- Ja, hur kan man inte bli ett fan när man läst böckerna? Dem är allt och lite till för mig just nu.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hamzter95
0

Jag tror det var då efter att min syrra sett den på bio och hon sa att den var jättebra så jag laddade ner denOskyldig och kolla på den och blev helt förälskad i Twilight och sen dess har jag blivit beroende av alla Twilight sidor och blivit värsta insatt i Twilight världen och sen läste jag den första boken och den var sååå fantastiskt bra och då började jag läsa den andra boken också och ja.. Man kan säga att jag är för beroende så det är helt sjukt xD

LaSadie
0

Jag hade sett inslag om Twilight och trott det var en radom film som alla andra och visste inte att det var baserat på en bok ^^
Sambon fixade så vi kunde se den, minns inte datumet exakt men jag blev väldigt positivt överraskad. La upp en bild på bilddagboken och så sa en vän till mig där att jag borde läsa böckerna för de var "såååå bra".
Tänkte att jag skulle göra det när jag hade mer tid över… Köpte första boken några veckor senare samtidigt som tentaplugg, ingen bra idé eftersom jag var totalt FAST efter första boken. Sträckläste och köpte de sista böckerna strax innan jag läste ut första men fick vänta en hel helg på böckerna ;_; Grät lite i New Moon, Eclipse var helt okej, väntade bara på fajten och BD snyftade jag i slutet för jag visste att denna underbara saga skulle ta slut.
Har nu läst alla böckerna, köpt de även på engelska och sett filmen tre ggr.

Hur: Genom att ha sett filmen och sen läst böckerna
Var: Hemma i vardagsrummet och i sovrummet 
Varför: Jag är en sucker för denna typen av kärlek och lite förkärlek till det övernaturliga och vampyrer =) Sen himla bra skrivet med.

Hamzter95
0

#4 jag grät också i new moon

[Caaassie]
0

Tredje april 2009, dvs dagen jag började läsa Twilight och dagen jag läste ut den.

Varför? För att jag blev kär i boken! Typ ;) Jag gillar verkligen handlingen & karaktärerna. Det enda jag gick runt och tänkte på de första veckorna efter jag hade läst den var Twilight. Jag blev besatt med en gång :)

Michiis
0

Då jag såg Twilight filmen första gången :DD

// Michis

[belewiien]
0

Jag blev ett fan direkt när jag klev ut från biografen! :D

emms
0

Fick boken i julklapp. Men eftersom jag aldrig har gillat fantasy och vampyrböcker och sånt så läste jag den inte på direkten.

Sen åkte vi till Trysil den 3 januari 2009. Och den 5 eller något började jag läsa boken eftersom jag mådde dåligt och stannade hemma. Hade ingenting att göra så jag började läsa. Läste ut hela boken på samma dag och var sedan dess helt fast. Köpte dem andra 2 böckerna någon vecka efter att jag kom hem och läste ut dem innan jag såg på filmen. Skulle egentligen vänta tills jag hade läst den fjärde boken med men kunde int hålla mig.

Samma dag som BD kom ut på svenska så åkte jag och köpte den. Och samma dag som filmen kom ut på dvd så åkte jag och köpte den ;D

Hur: Läste boken :)
Var: I Trysil i "min" säng
Varför: Var uttråkad ;D

Emma

Animalen
0

Första gången jag såg filmen denna midsommar aftonen som var Oskyldig

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

annikamedstortA
0

Blev ett fan efter jag hade sett filmen (vilket jag gjorde väldigt sent, den gick inte ens på bio fortfarande :P), var inte så lockad av böckerna innan, kändes lite "B" med en vampyrromans, men oj vad jag hade fel!

pebb
0

Så fort jag hade sett filmen, ville bara gå in och se nästa föreställning också! Sprang och köpte böckerna direkt efter och läste ut dom väldigt fort! Å numer så är jag besatt!! :P

Mickis1994
0

Jag började läsa första boken en vecka innan sportlovet. Tyckte den var seg. Men alla andra hade ju läst den och dem andra bäckerna, så jag tvingade mig igenom sju kapitel, sedan var jag fast.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

AnnieLarsson
0

Jag laddade ner filmen den 30 januari och kollade på den. Jag tyckte (och tkr) att det är världens bästa film. Så jag tittade på den typ 5 ggr på en vecka och sen köpte jag första boken och började läsa. Alltså sen den 30 januari har jag varit besatt av Twilight. Jag har 6 månaders-jubileum imon! :D

hhannaz
0

19:e december 2008 var första gången jag såg filmen på bio. Efter det blev jag förälskad i Twilight. Då läste jag alla böcker, och jag blev bara mer och mer beroende! Oskyldig

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

SSAA
0

jag kollade på filmen och läste saden böckerna, serien tog slut på 3 dagar så man slutar ju knappt att läsa när man väl är inne i boken.

nu ser jag filmen typ 1-2 gånger om dagen. BESATT!

typagnes
0

I början av året. Alla böcker lästes ut lite för snabbt ;)

Brownie
0

Ja,min kompis sa att vi skulle se filmen. Tyckte den var bra och började läsa böckerna. ;)

Endroppeihavet
0

Hösten 2008 köper min sambo hela bokserien, men slänger undan boken till mig efter två kapitel och konstaterar att det här.. är en tjejbok.. Jag rycker på axlarna och börjar läsa Twilight… Detta resulterade i att min dåvarande kurs gick åt helvete… Jag kunde inte plugga.. Hallå, jag var ju tvungen att läsa ut alla böckerna?! Varför förstod inte professorn det och bokade om tentatillfället… eehh.. Ja.. Totalt Twilightkoma alltså..
Ungefär en vecka efter att jag läst ut The Twilight Saga så ser jag Twilighttrailern, kommer ihåg att jag sett den innan jag läst böckerna och goes bananas…

Min hjärna went bonkers och jag spenderade all min tid på youtube med att titta på 8 minutersklippet som läckt ut från filmfestivalen i Rom….

På premiären hade jag dragit med mig mina vänner och satt i total förundran över twilightgodiset.

Nu har jag läst böckerna… hm.. minst 20 ggr och sett filmen.. Jag har slutat räkna… En tweekie, fanpire, twilighter och tweerd av högsta rang som hänger på twilightforum och fortsätter youtuba twilight…

I REGRET NOTHING!!!!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Splachfotografen
0

Jag såg filmen i december nångång efter jul. Sen vart jag helt fast och beställde 1,2 och 3an (; sen har jag läst alla om och om igen xD

twilight4ever
0

Min mamma önskade sig dt i present så jag köpte den och tänkte nt mer på dt. Sen en dag i februari ligger jag och läser om en bok som jag har läst tusen ggr (Dt roliga e att dt var min favoritbok innan, men nu kmr jag nt ens ihåg vilken dt e). Så kmr min mamma och frågar om jag nt vill läsa boken. Och visst jag bestämmer mig för att göra ett försök. Sen var jag fast, härom dan skällde hon ut mig för att jag nt gör nåt annat än läser Twilight, tittar på filmen elr e inne här. Hon hotade till och md att bränna dem !

karinlindberg
0

Haha jag vart jätteseg med hela twilight-grejen.. Kommer ihåg att bibliotikarien försökte tvinga på mig en bok om tonårs-vampyrer och jag sa överlägset "Va? Haha nä, vampyrer är väl inte riktigt min grej". Och när filmen kom ut och alla blev som galna sa jag bara "Äh men skaffa er ett liv. Ja, jag ska då i alla fall inte se på den töntiga filmen." Men när jag sedan var tvungen att läsa en bok på engelska till skojan (någon gång i mars) gick jag till pocket shop och min kompis sa åt mig att läsa Twilight. Så jag läste ungefär ett kapitel och kollade sedan på filmen och då var jag FAST.

stellitza
0

Jag blev ett fan kanske i Mars någon gång. När jag läst första boken. Och sen när jag såg filmen blev jag ett större fan, heh.

Jag visste kompisar som älskade (älskar) Twilight och när jag såg deras twilightbilder på internet, och att dom hette twilight-relaterade saker på msn osv, tyckte jag det var ganska konstigt och jag hade ingen aning om varken boken eller filmen. Men sen tipsade en kompis mig att läsa den och när jag hade gjort det var jag fast.

Nu har jag sett filmen jättemånga gånger och läser böckerna hela tiden.

Marija
0

Efter att jag sett filmen bestämde jag mej för att köpa böckerna och läsa dom! Filmen såg jag i januari någon gång tror jag :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

SweGizmo
0

jag såg filmen och tyckte den var skit bra, så jag köpte böckerna, och nu är jag såld;)

Min blogg: SweGizmo.se

Jojsan
0

Jag började läsa första boken kring augusti förra året. Tyckte den var jättebra och fick sedan 2:a och 3:e boken när jag fyllde år och sista boken i julklapp. Blev fast efter första boken. Såg filmen i början på detta år och ja.. Böckerna är så bra så man blir helt enkelt fast.. :)

DEMNJA
0

Jag började lästa första boken i slutet av maj i år. Nu ska jag strax bädda ner mig i soffan och dyka ner i fjärde och sista boken.

Min bästa kompis, som för övrigt är en riktig bokmal, till skillnad från mig berättade om serien och tyckte att jag skulle åtminstone prova läsa första boken. Jag var mycket skeptisk. Dels för att jag aldrig i hela mitt liv har tyckt om att läsa och dels för att det visst skulle handla om vampyrer och det var definitivt ingenting för mig - trodde jag då. Tog inte lång stund innan jag var fast! Direkt efter första boken var utläst såg jag filmen. Tyckte den var bra, men störde mig rätt mycket på allt som utlämnades som var så bra i boken. Nu i dag när jag väntande på att få hem fjärde boken tittade jag på filmen igen. Den här gången var den sååå mycket bättre. Visst har man ju alla detaljer i huvudet, men det störde inte på samma sätt som när jag såg den direkt efter att jag läst boken, tror till och med det var samma dag, bara nån timme efter att jag läst ut boken som jag såg den första gången.

Mot soffan och Så länge vi båda andas !!!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

emwa
0

När jag såg trailern för första gången :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

HannaDahl
0

Jag gillade den första boken väldigt mycket men det var inte förren jag läste tvåan som besattheten och beroendet kom xD

Själv läste jag böckerna innan jag såg filmen vilket jag är glad över, visst filmen är bra men ingenting emot böckernaFlört

Alla mina kompisar hade läst böckerna och sett filmen och tjatade att jag också skulle, hade faktist inte förväntat mig att den skulle vara så underbart bra som den är!

Clariiz
0

Jag blev tipsad av min kompis som då läst första boken om att den var riktigt bra.
Jag blev fäst redan efter kanske 3 sidor, och nu har jag läst alla böckerna samt sett fimen.
Måste säga att böckerna är betydligt bättre, men filmen är otroligt bra den med!
Kan knappt vänta på New Moon! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Maja
0

Hur?
Genom att se filmen.

Var?
I min säng.

Varför?
En gammal klasskamrat hade blivit ett fan av Twilight på Facebook, jag hade tråkigt och kikade på filmen samma kväll. Jag blev fast.

Peppe
0

Under midsommar i år (jag är alltid sist med allting). jag blev helt "dazzled" av Edward (och även Jasper). lånade hem filmen och såg den 4 ggr på en dag + tog favoritscenerna några extra gånger.  var helt fast så skulle beställa böckerna, vilket först inte gick av någon anledning. jag höll på att gå i taket så jag letade upp Midnight sun och allt som finns på nätet. lyckades få igenom en beställning i måndags men dom har ff inte kommit så jag håller på att gå i bitar här. har börjat läsa midnight sun igen så länge…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Maja
0

#32 - Jasper låter du bli! Han är redan bokad av mig.. Flört

hjollan
0

det började med att min stora systers (pillan) kompis så filmen och sa till pillan att den var jätte bra. då var ju pillan bara tvungen att se den, och blev förälskad i den typ. pillan bäretade om den till mig och då vill jag se den, så jag letade reda på lite fakta om den då hittade jag att det fans böker också. Pillan fick dom bökerna i julklapp och när vi var på väg på skidsemestar fick jag låna boken, och jag kunde inte sluta läsa, jag lästae hela nätterna xD sen så hittade jag filmen och såg den och ÄLSKADE den! så fick jaf den fjärde boken av pillan på min födelsedag.

jag älskar hur hon har skrivet bökerna, man lever sig in i dom :) och filmen är också väldigt bra :)

Bella-R
0

I september 08. Gick till bokhandeln o köpte mig en bok, helt omedveten om vilken bok jag köpte.. hade inte hört talas om Twilight innan, så det var bara en bok liksom. Minns dock att jag blev lite besviken, när jag stod där o läste baksidan, att dom redan där på baksidan avslöjade att killen var vampyr :'o Sånt ska man ju inte få veta förrän man kommit en bra bit in i handlingen ^^

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Jordgubbsylt
0

Det började med att jag läste första boken och tyckte den var grymt bra! Och sen läste jag andra boken och nu ligger jag på tredje, ska också köpa filmen =D

Rero
0

När jag såg filmen för första gången vart jag helt besatt :)

sen idag så köpte jag 1 och 2an av böckerna har redan läst 56 sidor :)

Hallonet
0

Såg filmen hos en kompis, och hon hade alla böckerna, så fick låna första direkt.. och va fast…

Belindaa
0

För…hm, två veckor sen kanske? Såg Twilight, sen var jag tvungen att läsa böckerna ;)

utekaninen
0

Det började i onsdags då jag köpte första boken. Sen nästa dag började jag läsa den och läste ut hela. Jag tykcte den var skit bra helt enkelt. Så samma dag såg jag filmen för första gången och efter det har jag sett den nåågra gånger till, Och i lördags så köpte jag dom andra tre bökerna. Tvåan läste jag ut på en dag och den var också så bra. Men nu har jag lovat mig att jag ska spara dom två sista tills vi ska åka på semester. Eftersom jag har väldigt svårt att lyckas med det så har jag bett mamma gömma dom :P

EmmelieV
0

jag och 3 till skulle gå på bio,och vi visste inte vad vi kulle se.och så såg vi Twilight,men då stod det  från 15-.- så då for vi hem,och dagen efter hade mina andra kompisar sett den hemma för att dom hade laddat ner den,och då berättade dom om den för oss,jag var inte alls speciellt intresserad,men dom var helt galna x)

men typ i november-deceber nån gång så hade jag och mina 3bästisar tjejkväll,och jag hade bett min pappa ladda ner filmenOskyldig för jag kände mej konstig när typ alla hade sett den förutom jag,och alla sa att den var såå bra! :D men då såg vi den hos min kompis,jag var jätte rädd för att den skulle vara läskig,jag var lite rädd att gå hem på kvällen x) jag var rädd att "brunisen" (laurent) skulle komma,vi visste inte vad han hette då xD

och nu älskar jag Twilight! <3

Twilight-Calle
0

jag blev ett Twilight fan för ett halvår sen när jag läste boken, min syrra sa att jag skulle läsa böckerna och nu har jag gjort de så nu är jag beroende av twilight<33