Ditt favoritögonblick
Vilket är ditt favoritögonblick i filmen och i boken "Om jag kunde drömma" ? Alltså, om du fick välja just DET ögonblicket i filmen eller just DEN meningen/sidan/ögonblicket i boken som du bara avgudar och älskar. Bifoga gärna bild på favorit ögonblicket i filmen :)
Jag kan tyvärr inte ge någon bild ifrån filmen som jag tycker om men om jag får förklara så får det bli… Hmm… Edwards blick när han ska prata med Bella första gången, helt borta och nervös ser han ut att vara :P
I boken är det helt klart när han ska hjälpa Bella att bli av med sin "rädsla" för att sitta på hans rygg när han springer så snabbt ^^
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

"here comes the human"

#1 När säger dom det? :P

I filmen när Bella kommer till Cullens hus för första gången och dom står ochlagar mat till henne. Vet inte när eller om i boken då jag inte läst så långt i orginalspråket

Nej det står inte i boken.. "/

Synd, hade sett fram emot det att läsa det i den engelska versionen.
Det är nog bara i filmen skulle jag tro…
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Men det står kanske i den engelska? Det står väl mera på orginalspråk än på "dubbad" Svenska? 

Nopp, kollade i det kapitlet, den är inte med. Men vet inte vilket ögonblick som är min favorit i boken. Kanske när Bella flyr från Jasper på flygplatsen
I filmen älskar jag hela scenen i balettstudion, speciellt när James precis lurat dit Bella och hon inser att hennes mamma inte är där. Ryser bara jag tänker på det, så sjukt snyggt filmat och bra skådespel :D
Boken minns jag inte, inte läst den på 2 år.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Gillar typ 'bildspelet' när Bella typ dör i balettstudion. :) Rob's sång passar så sjukt bra där! <3
I boken vet jag inget speciellt som jag gillar mer än ngt annat…

I scenen på skolparkeringen då edward och bella kommer tillsammans till skolan för första gången. Helt obetalbar.
#11 Jaaaa! Hur kunde jag glömma!
Since I'm going to hell! *lägger armen runt Bella*
Ome jag dör när jag ser det, så sjukt snyggt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

min absoluta favorutscen är baseballmatchen, helt outstanding med musiken och det. speciellt när Jasper säger "oh I think we can handle that". sen bellas lullaby ger ju rysningar…
#1 och #11 är också klara favoriter, hela dom scenerna. Edwards miner när dom är hemma hos honom är bara så klockrena!
sen överallt där Edward kör sin blick, då är jag som en liten geléklump i soffan 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Varenda gång jag sett filmen, efter jag läst böckerna, har jag försökt koncentrera mig på nya saker. För förra gången så var jag jätte kritisk och såg allt som var fel, alla misstag etc. Så då vart filmen rätt skum.
Men nu sista gången, så la jag märke till all musik mycket mer. Så jag satt och super grina till scenen inne på restaurangen, då bella och edwrad "äter" tillsammans. Eftersom man hör Roberts egna låt i bakgrunden vart jag helt tagen! :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Håller med #11, helt oslagbar scen, förmodligen den bästa i hela filmen!
I boken.. hmm.. svårt, inte läst den på länge, återkommer med det! :P
Jag älskar scenen som #11 nämner.
Men i boken så vet jag faktiskt inte jag gillar allt väldigt mycket…Kanske när James ringer Bella. Jag får riktiga rysningar då.
När Edward ska visa Bella hur hans hud glittrar i solen där i skogen, då bella säger något i stil med "du är så vacker" och han snäser och säger att han inte är det. Minns dock inte riktigt vad han säger exakt men strunt samma, den delen gillar jag! Och när Bella springer i balett studion för att komma till sin mamma men inser att hon inte är där. Jag får gåshud varje gång! ;)
#14 Är det hans låt när de har varit i balettstudion och hon kommer till sjukhuset när man får se massa bilder?
#13 Håller med deeeeej! Han är sååååå snygg och avslappnad då :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
I filmen älskar jag baseball scenen (A)<3 och i boken så älskar jag när dem är i skogen :)<3
Emma
#19 Nej, det är precis efter Bella nästan blivit attackerad av dem där männen, och Edward och Bella äter middag. Då kan man höra Roberts andra låt i bakgrunden. Han har gjort fler än "Lets sign".
#22 Låten heter "Let me sign"
Jo jag vet, var jag som var snabb och skriva :)