Är du över 25 och älskar Twilight?
Tänkte att vi som ibland känner oss lite töntiga i detta intresse kunde ha en egen tråd där vi uppmuntrar varandra! Finns ju faktiskt "Twilight-moms" i USA som är för såna som vi så vi kanske kan starta en egen? Iallafall ha en egen tråd! Här kan vi diskutera VARFÖR vi älskar Twilight, vår favoritkaraktär o.s.v. Så sätt igång och berätta om dig själv och omvärldens syns på din "besatthet"!

Well… Jag har just nyligen blivit besatt i Twilight efter att ha sett filmen för ca 2 månader sedan. Att vara 26 och blivit besatt känns lite… pubertalt =) Men det är la en del att man längtar efter att träffa en som man känner att man vill spendera resten av livet med med bara ett ögonkast. Sen är det lite det med att det är en fiktiv värld som lockar mig… sen är ju familjen Cullens en dröm familj för mig :D Sen är alla så vackra =D
Sambon tycker det är ganska skoj, han skrattade när jag köpte böckerna på engelska när jag redan har dom och har läst ut dom på svenska :D
Mina vänner vet inte om min "besatthet" riktigt. De flesta har inte sett den och vet inte vad det är. Sen är det inget jag pratar om riktigt… Vi pratar om våra egna pojkvänner istället :D
Kan börja med mig själv
Namn: Alex (andra)
Ålder: 27
Familj: Nyligen separerad efter 7 år och ÄLSKAR att vara singel! Insåg att jag inte hittat min Edward och tog mig i kragen!
Intressen: Hästar och andra djur, ha kul med kompisarna och Twilight såklart!
Varför älskar jag Twilight?
När jag läste boken första
gången så kunde jag verkligen minnas hur det var att träffa sin första kärlek och vilken blandning av lycka och smärta det var. Genom Stephenie kunde jag verkligen återuppleva det och kan inte slita mig än! Är nu dessutom RIKTIGT patetiskt förälskad i Rob och kan sitta och titta på bilder hela dagarna! Haha!
Vad tycker omgivningen?
Min syster (24 år snart) är lika besatt som jag så vi kan prata i timmar skillnaden är att hon är mer Team Emmett. Har "smittat" kollegor och klasskamrater så jag har fler allierade! Mina andra kompisar suckar mest och himlar med ögonen men låter mig hållas. Tack vare att jag har folk runt omkring som jag verkligen kan tråna med så kan jag skona mina "oinvigda" vänner lite.
Fortsätt nu alla andra så vi får en bild av hur många vi är!
Måste ju finnas fler!
Haha ja jag är väl inte medräknad heller. Men jag känner mig väldigt nördig ibland som 22 åring också kan jag tala om :)
Är väl på twilightbaserade sidor varje dag eller varenda gång jag är på internet åtminstone. Jag är förälskad i böckerna men upptäckte Twilight rätt nyligen ändå. Läste ut BD för en vecka sen kanske. Har nu börjat om med Twilight boken och jämför med Midnight sun! Jag älskar att hamna i den drömvärlden och är absolut besatt.
Mina vänner vet väl inte direkt om det, en antyden antagligen och de syns ju väl. Är kul dock när man pratar och kommer på att man faktiskt läser samma böcker. De verkar inte direkt vara något man pratar öppet om från början.
Ja så är det med det. Jag är nog värre än jag låter hän :P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag fyller 36….. är gift har 4 barn o haft samme man i 18 år (min egna edward)
och älskar böckerna! har läst de 2 ggr
o sett filmen 4 tror ja!
blir som en råk*t 17 åring igen…… o önskar att ja hade kunnat bli det… idag hade jag ju uppskattat mina tonår…då hade jag fullt upp med att bli "vuxen"
O ja ska nog skaffa de på engelska med….. fast snart är det dags att läsa igen…
måste ju tillägga att det är himla kul att snacka om Twilight me sonens tjejkompisar!
De uppskattar verkligen att jag som morsa fattar va det handlar om…
Haha, vi kanske ska ändra gränsen till 22, det verkar ju som det bara är accepterat om man är under 15… Konstigt det här med att man skäms så mycket, jag tyckte det var urpinsamt i början tills min klasskompis tröttnade ur på mitt tjatande och hyrde filmen bara för att kolla vad som var så fantastiskt. Hon är också 27 och numera nästan lika nördig som jag! Började nämna det på min facebook och upptäckte att flera av mina vänner som jag inte träffat på ett tag älskar både film och Rob! Såå kul att märka att man har allierade där man minst anar! Har nu "smittat" en kollega som är i samma ålder. Man är inte så pinsam faktiskt, när man sprider "budskapet" så inser man att ens reaktion är fullt normal, ingen kan undgå att bli påverkad!

Eller kanske över 20 O_o Majoriteten här är faktiskt under 16 år…
Jag är 19 år, fyller 20 i december.. Så jag är något mellanting. ;)

Jag är 23 år och upptäckte denna underbara värld för bara 2 veckor sedan! Hade inte ens hört talas om filmen eller böckerna tidigare, var av en ren slump… Sen var jag fast, kollade direkt om på filmen efter första gången som jag såg den! Nu har jag sett den 7 gånger. Jag började kolla runt på nätet, såg böckerna och köpte de 2 första. Läste ut båda på 3 dar, rusade direkt till bokhandeln och köpte de 2 andra. Nu, snart en vecka senare efter att jag började lästa första boken, så är jag inne på slutet av sista boken, men jag har hållt mig hela eftermiddagen och kvällen, vill inte att det ska ta slut!
Har hunnit smitta en kompis, hon är faktiskt över 30 ;) Och mamma vill se filmen ;)
OK! Alla över 20 år! Sätt igång och förklara varför denna så kallade tonårshistoria berör även er!

min ( o min grannes):
jag minns hur det var att vara i tonåren... Första STORA kärleken, första kyssen, första smekningen. Hur den kändes, hur kroppen reagerade, hur man längtade….
och jag trodde att jag mindes hur det var….tills jag såg filmen o läste böckerna! Då kom minnena tillbaka i full styrka.
Sen är jag en person som gillar det sensuella…. där man får använda sin fantasi…. man vet ju vad som händer men man får fantisera ihop sin egen variant…
Sen e jag en succer för vampyrer… kan inte hjälpa det…. har alltid gillat dem o kommer alltid att gilla dem….
Böckerna är "tantsnusk" för tonåringar helt enkelt 
Och även om det står 36 på papperet så blir jag nog aldrig äldre än 20…. är "barnslig" rent generellt… (ingen förolämpning!)
Igår träffade jag gamla arbetskollegor och upptäckte att jag inte var ens i närheten så pinsam och patetisk som som dom! Bilder på personaltoaletten, egentryckta t-shirts på personalfotot m.m… Haha, känns alltid så bra när man inser att det är OK att älska tonårshistorier! Vilka ska gå på premiären och ser det som årets händelse? Jag gör det iallafall!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
34 år med tre barn. Jag satt och kollade på tv1000 där de hade "Behind the scenes" om en film som hette Twilight och jag blev nyfiken. Jag har alltid gillat vampyrfilmer men jag är inte så glad för de blodigaste filmerna, inte för att jag skräms utan för att min bild av en vampyr är en figur som är snygg mystisk och som lockar med sitt utseende m,m som i En vampyrs bekännelse och Twilight t ex. Jag såg filmen först och läste sen böckerna. Efter filmen tänkte jag att det skulle bli kul att se New Moon. När jag läst böckerna blev jag ännu mer otålig efter nästa film. Jag är singel men en ofrivillig sådan så filmen och böckerna stärker bara min längtan efter att träffa någon. Tror att det är en del av förklaringen till varför jag är lite lätt besatt av storyn. Har sträckt mig till att ha en New Moon bild på skrivbordet och början av eyes on fire som ringsignal på mobilen, jag älskar den låten
.
Eftersom filmen inte är speciellt blodig så lät jag min 10 åriga dotter se den med mej en gång medan jag översatte vad de sa och förklarade om fantasifigurer som vampyrer m,m. Hon blev också helt förälskad.
Tror att jag kommer att läsa böckerna igen innan New Moon kommer ut
.