Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 1181 ggr
Anna
0

Saknade du någon scen?

Var det någon scen från boken (Twilight/Om jag kunde drömma) som du saknade i filmen?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CoolaCola
0

Inte vad jag kan komma på nu… Fast det var ett tag sen jag läste Twilight så kommer ju inte ihåg allt jättebra. Har tänkt att läsa om den snart så kanske hittar något då :)

Anna
0

#1 Samma här, måste nog läsa om boken innan jag kan yttra mig i denna fråga ;)

annaattlid.se

Livzson
0

Skulle vart kul med en scen om hur Carlisle blev vampyr och hur hans resa började. Sen kunde kanske blod-prov's scenen vart med. Men det är ju trorts allt bara smådetaljer.
Jag tror att jag saknar mer korta citat än hela scener!

// Lisa, medarbetare på Twilight

emwa
0

Blodprovet på biologilektionen och en tillbakablick om hur och när Carlisle blev vampyr, som ovanstående säger. Sen saknar jag även på flygplatsen när hon rymmer iväg, det gick alldeles för snabbt i filmen.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Metinia
0

Håller helt med ovanstående.

Sen så "saknar" jag scenen när de är på Edwards rum och Bella säger att hon inte är rädd för honom. Det jag menar är att den är med och så, men jag skulle hellre vilja se att de kastar sig mot soffan och att Alice och Jasper kommer in och frågar om de ska dela på Bella. Älskar den scenen i boken så tycker att det är synd att de bytt ut den i filmen. Saknar den på så sätt.

Bella-R
0

Jag saknar scenen med blodprovet på biologilektionen och när Bella svimmade och Edward bar henne till skolsköterskan. Det var något jag la märke till direkt när jag satt i biosalongen o såg den första gången. Saknade den scenen som tusan eftersom jag anser att den var viktig till filmen/böckernas historia Obestämd

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

CoolaCola
0

#5 Ja nu när du säger det, det saknade jag också!
Även blodprovscenen.. Som #6 sa, jag tycker den är ganska viktig till historian.

[Caroline92]
0

Håller med #3, sen saknade jag också lite scenen/rna där Edward å Bella sitter tillsammans i cafeterian :)

AidaHakimi
0

Jag saknar - som dem flesta redan har sagt - biologi/svimmning scenen.

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Jojsan
0

Jag saknar blodprovscenen och även den som #5 skrev då de är på Edwards rum. Sen tyckte jag att filmen förkortade så mycket, det kändes som att filmen var jättekort, men man får ju inte med alla detaljer i filmen som var i boken tyvärr.

tinaLY
0

något jag blev helt förtvivlad med att dom inte tog med som skulle varit en liten scen var när hon låg på sjukhuset bella efter hon blivit attackerad av James och i boken kysser edward bella och maskinen som håller koll på hennes puls/hjärtslag blir tyst och han säger något med "oj. får nog bli försiktigare" jätte gulligt!!<3 sen tycker jag inte James attack var på sånt blodigt allvar som boken beskrev detta men håller med om biologilektionen saknas.

Jojsan
0

#11 Just det, det tänkte jag på också när jag såg filmen, jag bara väntade på att maskinen skulle börja låta eller något liknande, tyckte det kunde varit med.

Livzson
0

Kom på en scen till jag hade viljat ha med.

Den scenen då Edward och Bella är påväg till baseballen, och han måste först övertyga henne, och sen när hon råkar ramla av hans rygg och han får ett skrattanfall!

Marija
0

Håller med alla om blodprovs/biologiscenen.

I baseballscenen. När vampyrerna kommer och Edward ber Bella släppa ner håret och Rosalie säger "Som om det skulle hjälpa, jag kunde känna hennes lukt från andra sidan planen".

I boken är det ju faktiskt Alice som säger det, men det är väl för att förstärka Rosalies hat.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kimmie
0

Håller som andra också med om blodprovsscenen, men sen skulle jag också vilja se den biten när Edward äter pizza ;D fast… inte så viktig del dock, men lite smårolig :)

altrheio
0

Säger ungefär som ni andra. Jag hade gärna velat att dom skulle ha med blodprovscenen och carlisles berättelse. Synd att dom inte tog med när James berättade om Alice och hur hon kom undan Honom i balletstudioscenen,Skulle vilja ha med när som frågar ut varandra i bilen påväg till skolan me… #15, #5 och #11  det skulle jag också vilja ha med, saknar dom scenerna mycket.Tungan ute

pebb
0

Läste precis klart boken för andra gången i morse och såg nyss filmen igen, är otroligt synd att man inte kan göra filmen exakt som boken, men det funkar ju tyvärr inte så. är så mycket jag saknar och som är "fel" i filmen. Biologiscenen, carlisles historia, när edward ställer sin bil framför bellas så  taylor (heter han väl) kan fråga om hon vill gå på balen och sen påstår att de ska gå på den stora balen :P Å så hela biten med hur hennes hjärta slår, både på sjukhuset och alltid annars, det är ju deras interna skämt senare. Dessutom e jag lite besviken på deras morrande, föreställer mig det ungefär som en hund låter. Även i bellas rum när hon får veta att edward brukar titta på henne och hon förskräckt undrar om hon har sagt nåt i sömnen, särskilt hur många gånger hon har sagt hans namn och han frågar hur mycket många är :P Dessutom konfronterar hon ju inte honom i skogen om han e vampyr. Huset ser dessutom inte ut som det borde och inte edwards rum heller, var är hans skinnsoffa? och då när alice undrar om de ska dela på bella. Oj det blev mycket, men det e så när man precis har läst boken och kommer ihåg det! =)

evangeline
0

De kanske tar med lite mer såna scener om det blir en Extended version av filmen sen? *hoppas*

I boken känns det som att de är mer fysiska med varandra än i filmen. Det saknar jag lite.

Anna
0

#17 Det med hjärtat håller jag verkligen med om, hade varit så snyggt om de haft med det!

Morrningarna tycker jag däremot är perfekta. Hade de gjort dem mer "hund/varg-aktiga" så hade det bara blivit löjligt enligt mig. När morrningarna är sådär svaga och dova tycker jag det är skitsnyggt.

Är även tacksam för att de inte tog med Alice's replik där hon undrar om de ska "dela på Bella". Tycker inte det låter som något Alice skulle säga faktiskt.

annaattlid.se

pebb
0

#19 Jo men tänk dig hur en hund låter när den morrar väldigt djupt nere i halsen, det är så jag vill ha det! Tyvärr tycker jag att det låter som en bil när edward morrar när han räddar bella från killarna.

#18 Vi kan ju alltid hoppas!!! ;)

Anna
0

#20 I just den scenen vid bilen hade de kunnat öka på morr-ljudet lite kanske, men i basebollscenen när nomaderna upptäcker att Bella är mänsklig tycker jag det är perfekt :)

annaattlid.se

pebb
0

#21 Hehe, håller med om att i den scenen låter det helt okej. Däremot låter han fånig när han trycker upp James mot väggen, men då e det inte ett "fejk-morr" utan Rob själv som låter… Obestämd

Livzson
0

Älskar den dova morrningen, och fler lär det väl bli i New Moon. :)

Den scenen då Billy's och Edward's blickar möts är också riktigt snygg, gillar den svaga känslan av slow motion.. Oskyldig

Kimmie
0

#22 haha jag håller med, skrattar alltid till lite där när jag ser filmen ;D

twilight4ever
0

Tja, alla har väll redan sagt allt men Edwards rum med Alices replik och biologi scenen saknar jag mest !

Liss
0

De jag saknar allra mest är nog väldigt många diskussioner som är mellan Bella och Edward. Så man får en starkare bild av hur mycket dem faktiskt älskar varandra. I filmen tycker jag dem snabbar sig väldigt mycket igenom deras relation till varandra. Så man får inte riktigt bilden av att de är väldigt allvarligt mellan dem.

Diskussionen om att han är vampyr tycker jag dem förstört lite i filmen. I boken sitter dem i hans bil och snackar och hon pratar på om att de inte spelar någon roll som om de vore vad som helst. För visso är de snyggare att fixa de i skogen, än i en bil. Men de är ändå så mycket i deras dialoger som fattas.

Sen saknar jag också blodprovsscenen. Och när han blockar hennes bil så tayler kan fråga om balen. Och alice kommentarer och mer av dem andra också. Hela cullen familjen är väldigt mycket i bakgrunden i filmen.

Jag saknar en hel del. Men så kan man inte göra filmer precis som en bok, och vissa diskussioner hade säkert vart väldigt långdragna i filmen. Och dem har fixat ihop de bra för att få med dem väsentliga sakerna på en filmlängd. Hade dem gjort precis som boken hade filmen blivit en dag lång eller nåt:P

Måste tillägga att jag tycker James, Victorias och Laurents inblanding redan i början både är bra och dålig. Dem får ju med dem tidigt i filmen just för att få med vad de är för ena och hur dem är i personlighet. Men dem är inte med förän baseballscenen i boken.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nellius
0

Jag saknar också blodprovsscenen, tycker faktiskt det var en ganska viktig smådetalj.

LaSadie
0

Jag saknar flyplatsscenen. Det är nog den enda jag riktigt saknar. Blodprovsscenen är bra med men saknar det inte precis

Men som #26 säger och jag har sagt med så kan man inte ta med allt för att det ska bli en bra film. Det finns många småsaker som borde varit med för att man ska se kärleken mellan Edward och Bella men då skulle det inte bli en bra film, utan det skulle bli full med småklipp och längre så man skulle tappa intresset av att se den (då för de som inte läst boken innan man såg filmen)

Jag tycker som komprimerade ihop boken bra till filmen och de tog med de allra viktigaste delarna från boken.

Sweetienin
0

Jag saknar blodprovsscenen, när edward och bella är i edwards rum och hon säger att hon inte är rädd för honom och allt det där…och så saknar jag faktiskt den fina lilla ängen med alla vackra blommor och det där, gillade det jätte mycket i boken, och när han äter pizza skulle jag vilja se…fast just den scenen skulle nog vara lite svår att förstå om man inte hade läst boken…eller kanske inte…men jag tycker jätte mycket om scenen i filmen när edward spelar piano för bella, men jag saknar när han berättar att låten är till henne och hon börjar "gråta" och han smakar på hennes tårar!!!! Jag tycker den scenen är såå fin! =) Men jag är ändå extremt nöjd med filmen!

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Nellius
0

#29 ängen finnst tydligen med i filmen, det är när de ligger på marken och sedan lyser solen på Edward.

Sweetienin
0

#30 jaha, oj det har jag aldrig fattat xD Men det är inte alls samma sak!

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner