Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 528 ggr
Anna
0

Det började med en dröm...

Tänk om Stephenie Meyer aldrig drömt om Edward och Bella över huvudtaget? Då hade The Twilight Saga aldrig ens blivit förevigad. Ganska sjukt att tänka så, speciellt nu när hysterin är större än någonsin.

Och tänk vad många fantastiska berättelser som finns där, undermedvetet, men som ingen kommit på/drömt om än…

Finns det andra berättelser som börjat med att författaren drömt? Någon som vet?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

hhannaz
0

Jag har faktiskt också tänkt på det här!

Det är helt otroligt att hon kan ha gjort fyra otroligt bra böcker inspirerad av en enda dröm dessutom! Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

LaSadie
0

Tolkein kanske? Sagan om Ringen liknande teman skulle lätt finnas i min fantasivärld eller dröm iallafall =)

mbwj
0

Jag tycker att det är underbart att hon valde just denna dröm… eller alltså man drömmar ju massor och att hon just bestämde sig för att skriva en bok (böcker) om just den drömmen… det måste dessutom varit en underbar dröm, hehe. Och som #1 skrev så är det coolt att hon har skapat The Twilight Saga utifrån en "liten" dröm!

Liss
0

Ja, Margit Sandemo berättar att historien om "sagan om Isfolket" kom till henne i en dröm ungefär. Att karaktärerna ville ha sin historia berättad som om dem funnits.

De är tur att dem drömmer så pass bra grejer och skriver ner det. Tur att dem också har bra människor runt sig som stöttar dem till att våga ge ut det :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

emms
0

Det är ganska coolt igentligen :)

Om jag skulle ha skrivit en bok om mina drömmar skulle det nog finnas med: skolor som blir invaderade av maffian, dr house som blir skjuten av dem, bensintävlingar, nyckelringar med typ chip i, magi och massa fler sjuka saker xD

Emma