Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1023 ggr
Marija
0

Böcker som är bättre än Twilightböckerna

Nu är jag nyfiken…

Har ni läst någon bok/böcker som ni tycker är BÄTTRE än Twilight-serien?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

altrheio
0

jag vet inte riktigt… Twilight är ju så himla bra, det finns inte så mycket som slår de ;)

martinasvensson
0

nej det har jag inte å det är lite deppigt att veta att man inte kommer göra det heller ;)

Anna
0

Hittills har jag inte läst något som är bättre faktiskt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

mbwj
0

Jag har inte heller läst någon som är bättre, och allvarligt talat tror jag inte det finns/kommer finnas bättre :P

Metinia
0

Bättre är svårt att hitta, men i samma klass ligger, enligt mig i alla fall, böckerna i serien Arvtagaren av Chistopher Paolini. Fantasyfantast som jag är så älskar jag de här böckerna lika mycket som the Twilight Saga. Kan verkligen tipsa om dem! Serien är inte färdigskriven än, fjärde och sista boken har inte kommit ut än, men de tre första heter: Eragon, Den Äldste och Brisingr. För er som är fantasyälskar kan jag bara säga: Läs dem!

hhannaz
0

Jag har aldrig (och kommer nog aldrig) att läsa några bättre böcker än twilight-serien! Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

peaches
0

Jag har inte läst mycket mer i den genren, men jag tycker att Jeff Lindsays böcker om Dexter är bättre. Men jag är sådan att det jag läser för tillfället är det bästa :D

Marija
0

Jag har inte läst några böcker som fängslat mig lika mycket som Twilightböckerna gör.

Monday
0

En bok som är minst lika bra som Twilight serien (om inte bättre) är klassikern Jane Eyre som är skriven av Charlotte Brontë. Läs den!
Men läs den på engelska. Flört

http://www.regret-nothing.com

Lagerquist
0

Oja, jag har flera som är bättre än Twilight Glad

Cairs
0

Kom igen, det finns hundratals böcker som är bättre. Paulo Coehlo exempelvis eller Austen böckerna är ju fantastiska och har väldigt mycket med kärlek att göra.
Skälet till att man tycker så mycket om Twilight böckerna, tror jag, är att man kan relatera till dem. Men ärligt talat så lär man sig ingenting viktigt av dem. Det är bara en kärleks saga som alla vill vara med om!

Anna
0

#11 Håller med dig om första stycket, det finns verkligen böcker som är bättre.

annaattlid.se

Marija
0

#11 Klart det finns böcker som är bättre.

Men det är ju vad man själv tycker, JAG har inte läst böcker som jag gillat mer än Twilight. Men någon annan kanske har läst en bok som inte jag läst som kanske är helt otrolig och myycket bättre än Twilight - men det vet ju inte jag, för jag har inte läst den.

Cairs
0

#13 Vill du inte läsa några böcker som ger livet perspektiv då? Ofta kan såna böcker kännas mer givande än Twilight serien.

Anna
0

#14 Fast det är ju lite svårt att bara säga "Läs böcker som är bättre då", hur ska man veta vilka som är bättre? ;)

annaattlid.se

Cairs
0

#14  Det finns ett flertal förslag bara här på sidan, som har med omöjliga kärleks sagor att göra men som ger en annan vinkling. Såklart behöver man inte lyssna på mig, X), jag bara förslår … XD

emms
0

Nej har aldrig läst något som är bättre än Twilight böckerna :P

Emma

Marija
0

#14 Jag HAR läst böcker som ger mer perspektiv på livet, som får en att tänka till. Men tycker fortfarande att Twilight är sådär förtrollande som bara Twilight kan vara..

Anken
0

Jag har nog, hittills, inte läst någon bok som är mer fängslande än Så länge vi båda andas var för mig. Men jag tror absolut att jag kommer läsa många böcker i framtiden som kommer vara lika bra, om inte bättre, än den boken. Jag väntar på att jag ska bli klar med andra omgången av Twilight-serien så jag kan börja läsa Eragon. Jag hade Twilight-abstinens..heheh

Cairs
0

jag släpper detta nu, Marija. Du har din åsikt, alla har fattat det.

typagnes
0

Nej, kommer nog aldrig läsa någon heller :P

twilight4ever
0

Det finns inte nån bok som är bättre än Twilight och det kommer aldrig att finnas !

MrsJasperHale
0

Jag har två böcker som jag tycker är iallafall minst lika bra som Twilight. Det är Wuthering Heights av Emily Brontë och De Luxe av Anna Godbersen. Läs dom, verkligen! Men om man läser Wuthering Heights måste man läsa den på engelska, den är verkligen inte lika bra på svenska.

Just det, det är den som Bella läser i Twilight och Eclipse. xD

[Caaassie]
0

Nej. Jag har aldrig någonsin läst en bok som jag har fastnat för och gillat så mycket som Twilight.. hitills!

Liss
0

Bättre böcker finns de säkert, men Twilight saga har fullkomligt fängslat mig vid historien. Och just nu är den bäst för mig, och den kommer vara väldigt speciell i fortsättningen med tror jag. Men på ett väldigt unikt sätt.

Annars älskar jag Margit Sandemos serier, Sagan om Isfolket -48 böcker, häxmästaren, ljusets rike.

Och så tycker jag väldigt mycket om Jane Austens böcker också, tex. Pride and predjuce.

Men utöver de har jag nog inte läst något som verkligen fångat mig mer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MrsJasperHale
0

#25, tack för påminnelsen, jag älskar Pride and Prejudice också xD

LaSadie
0

Många är bättre, jag har läst en del (40 p litteraturvetenskap från LiU Flört) men de är bra. På rak arm skulle jag säga att Von Pahlen (Krusenstjerna) serien är väldigt bra, Sagan om klanen Otori (Lian Hearn) är bra med. Brott och Straff (Tolstoj)är väldigt bra med. Men dom är väldigt bra