Twilight iFokus

Twilight

Etikett: karaktärerna
Läst 918 ggr
discosadness
0

Hur föreställde du dig karaktärerna?

Som rubriken lyder, om du hann läsa en eller flera böcker innan filmen, hur föreställde du dig karaktärerna i huvudet?

Anna
0

Det var så längesedan jag läste första boken så jag minns inte riktigt… Jag föreställde mig nog Bella ungefär som hon blev i filmen, tycker Kristen passar rollen utmärkt.

Edward minns jag inte, tror jag föreställde mig honom lite mer "vanlig", men Rob som Edward blev ju riktigt bra!

De andra minns jag inte alls, är som sagt väldigt längesedan och jag visste inte ens att det skulle bli film av boken när jag läste den ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kimmie
0

Det var ganska läskigt när jag såg Alice (Ashley Greene) i filmen, hon såg ut nästintill exakt som jag föreställt mig.. de andra kommer jag inte ihåg riktigt :)

Jojsan
0

Jag föreställde mig Bella nästan exakt som i filmen, och Alice var ungefär som jag hade föreställt mig henne. De andra var helt annorlunda, höll på och skratta ihjäl mig när jag såg Jasper första gången x) Jag trodde Carlisle skulle se äldre ut, visste att han skulle se ung ut men trodde han skulle se äldre ut än han gjorde… Jacob trodde jag inte skulle se ut som han gjorde men Billy var lite lik i alla fall… Edward tänkte jag mig helt annorlunda, men jag vet inte riktigt hur jag har tänkt mig honom, i alla fall inte som han såg ut.

James och Laurent var också helt annorlunda, hade föreställt mig James som korthårig och Laurent som ljushyad (i och med att det står att han är det i boken…). Victoria var ganska lik.

Haha, jag kanske inte ska räkna upp alla personerna i böckerna/filmen nu så det får räcka nu.

neonrosa
0

Om någon här ser på heroes (stort fan..) så finns det iaf en tjej där som heter Daphne, exakt så tänkte jag mig Alice fast lite kortare och med mörkt hår, men hon är rätt lik Alice i filmen också ;)

Liichaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tycker alla passar som deras roller förutom Rob som Edward! jag tyckte edward skulle vara mycket snyggae och mer "muskelös". men det är ju mn smak men jag tycker inte rob är snygg alls men arnas tycker jag att Steven strait hade passat som antingen Edward eller Emmet… men det är ju min åsikt :P

Steven strait hade passat som jacob tor jag med när hn hade "blivigt" varulv för han är ändå rätt lik Talyor (hur det nu stavas XD)

här e en bild på steven vad tycker ni? :P

Anna
0

#5 Jo, hade nog funkat som Jacob men verkligen inte som Edward enligt mig!

annaattlid.se

Metinia
0

#5: Nej, håller inte med dig. Tycker att Steven skulle passa som någon, ser för mesig ut, i alla fall på den bilden. 

Jag vet inte riktigt hur jag har föreställt mig karaktärerna, svårt att säga, men jag tycker att de flesta är riktigt bra faktiskt. Charlie hade jag iten föreställt mig så som han är, man inser att det är så han borde vara faktiskt, hade nog inget bestämt utseende på honom innan i mina tankar.

Tycker att Rob utseendemässigt passar som Edward, men tycker att han är för "sur" i filmen, inte så glad. Jag minns honom inte som så allvarlig och torr utan mer glad och humoristisk (fast inte i närheten utav Jacob i och för sig). Men att hans personlighet inte riktigt är perfekt i filmen är nog till stor del inte bara Roberts fel, manusförfattare och regissör har nog haft stor del i det. Synd bara att han inte var lite "gladare", hade blivit ännu bättre då tror jag.

hhannaz
0

Jag läste boken efter att jag hade sett filmen, så det blir som om man ser skådespelarna, som spelar i Twilight-filmen, framför sig när jag läser… Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

mbwj
0

Håller med #8 =)

Emelie-G
0

Håller också med #8, detta är första gången jag ser filmen innan jag läser böckerna, men det blev faktiskt väldigt bra i den ordningen också =)

Anna
0

Puttar upp, intressant tråd!

annaattlid.se

Liss
0

Jag håller också med #8, läste böckerna efter och nu är skådisarna i mitt huvud medans jag läser. Så dem passar underbart bra.

De är dem som kommer senare i voulturi som inte riktigt passar sig i mitt huvud nu dock.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

TerriZue
0

Jag hade också föreställt mig Alice nästan exakt som hon såg ut… det passade verkligen in perfekt! :) Visserligen såg jag filmen innan jag läste men jag får ändå alltid egna ansikten på karaktärerna när jag läser boken men med alice behövdes inte det, hon såg redan ut som jag ändå skulle ha föreställt mig. :) 

Edward var också väldigt bra, honom föreställde jag mig nästan som i filmen. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

isafisa
0

Jag såg filmen först vilket påverkat de största rollerna som edwars, bella, charlie m.fl.

Dock blir Emmet inte alls som i filmen när jag läser! Vet inte varför men föreställer mig honom helt annorlunda, samma med Jessica, Jacob och Jasper.

Liss
0

#13 Jo de är iof sant. Charlie till exempel tänker jag mig nog lite annorlunda egentligen, men se är så smått :) Men visst lägger man till sina egna ansikten lite mer också.

fast som jag skrev innan så har många ansikten etsat sig fast på näthinnan medan jag läser :)

LaSadie
0

Jag läste böckerna efter sett filmen. Tycker boken beskriver pojkarna Cullens lite annorlunda än vad dom ser ut i filmen men castingen av dom är jättebra!

Sen dom nya karaktärerna har jag en bild i huvudet om Volturi så blir intressant hur dom kommer se ut i filmen!

Liss
0

Dem som inte stämmer i förklaringen i böckerna, är ju också James och laruent och vicktoria. Men tycker dem passar förbenat bra iaf. :)