MovieZine-recension...
"Twilight känns som en riktigt dråplig fjortisfylla med all sin medföljande baksmälla. Med andra ord, tro inte hajpen."
Hmmm… Vad säger ni? 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Njae, jag måste ju erkänna att hela recensionen verkar lite B..
Jag kan förstå vad han menar, däremot tycker jag att han överreagerar ganska duktigt.
Kan förstå varför den uppfattas som en fjortisfilm av sådana som inte läst böckerna eller verkligen FÖRSTÅR budskapet, tycker själv det är trist att jättemånga tjejer tittar BARA för att Rob är med…
Tycker däremot det är onödigt av honom att "hoppa på" Stephenie, hon har ju skapat en fantastisk värld!
Precis det jag menar.. Inte direkt seriös, utan lite "nu ska jag prata dåligt om den bara för att alla andra säger att den är bra".

Han får väl egentligen tycka o tänka vad han vill, och jag har full förståelse för att andra inte gillar Twilight, men samtidigt så är det att såga filmen lite för djupt, och som han själv säger, han har inte läst böckerna och kan därför själv inte jämföra så jag fattar inte hur han kan säga att "det är en dålig andrahandsfilmatisering i detta fall från bok till film" (inte ordagrant det han sa men något sånt), han kan som sagt inte slänga ur sig ett sånt påstående om han inte sett både filmen och läst boken

Förstår hans synvinkel en aning… Alla små ungar och tjejer som tror sig kunna handlingen och böckerna bara för att för att dem sett filmen en gång och tyck att Robert är snygg. Skärpning på dem!
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

hmm vissa människor förstår jag mej inte på
haha men han är nog bara avundsjuk :p

#5 håller med!

HAHAHA jag tror jag garvar ihjäl mig!! xD
"Ska man kalla saker vid dess rätta namn är det här inget annat än tantsnusk för fjortisar. Där blodsugandet är en skrattretande metafor för kåthet tonåringar emellan. ”Twilight” bokstavligen osar av det och för att dra en egen gammal klyscha: ”Twilight” gör det vampyrer gör bäst – suger."
Tycker jag kan se en del avundsjuka i hans recension.. han kanske är lite sotis på Edward för att han är så het och mystisk? :P
Jag har läst denhär recensionen förut, och jag garvade lika mycket då som nu.. han skriver på ett roligt sätt, och som nån annan här nämnde känns det lite som en "bara-för-att-alla-älskar-denna-film-så-avskyr-jag-den-recension".
Jag kan förstå hans innebörd, visst är det lite så som han skriver, men han överdriver tusen gånger om. Som sagt, jag kan känna en viss avundsjuka (och bitterhet?) i hans recension. Kanske för att alla tjejer blivit så galna i Rob, och för att han själv kanske inte är så himla het o mystisk utan mer en vanlig enkel svensson kille? ^^

#9 hehe ellerhur… det är nog så. Har många killkompisar som blir sura så fort man nämner Robert Pattinson ;D
Har även en kompis tjej som dumpade honom för att hon ville vara singel om någon som Rob dök upp ;D störtlöjligt om man frågar mig

#9 Haha shit, det är ju helt absurt ;P
Tycker nästan synd om killarna i dessa tider
Tjejerna har bara ögonen för Rob xD
#8 Håller med.
Bara för att alla älskar filmen hatar jag den! 
HA HA, suck.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Haha, börjar bara garva när jag läser den! 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
Tycker att det var en riktigt dålig recension av en journalist som inte förstått sig på en otroligt bra film. Här kommer ett litet citat jag såg i recensionen som jag tycker är helt sjukt:
"Och när Edward med sin kåtaste röst säger "Säg vad jag är, säg det högt", vill jag bara sjunka genom golvet."
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#13 *Brister ut i skratt* 
Det är det som är så roligt.. att han skriver sådär.. helt.. jag vet inte vad! Men sjukt kul är det xD
Tycker man ska ta dendär recensionen med en nypa salt.. han är kille, det säger väl allt?
Kan inte vara lätt för killarna o "konkurrera" med Edward ju ^^ hihi.
Fler kommentarer på detta?