OT: Planer för sommaren?
Ja, har ni några planer för sommaren 2009? Vad ska ni göra?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Först ska jag gå ut nionde klass, kommer gråta ögonen ur mig på skolavslutningen!
Sedan ska sommarlovet ägnas i stallet, ska äntligen rida in Wilda som blir 3 år i juli! Ska bli sjukt kul. Som jag längtat!
Annars bada, sola, slappa, vara med vännerna… Ta farväl av allting.
I juli flyttar jag till Tenhult utanför Jönköping för att påbörja en treårig naturbrukslinje där, inriktning hästhållning. Ska bli jättekul, men kommer behöva lämna allting jag har byggt upp här och bosätta mig 12 mil bort. Blandade känslor. Ska bli jätteskönt att börja om på nytt men kommer sakna alla!
Jag har inte bokat in något speciellt med familjen. Men annars ska jag med Moa (mbwj) och hennes familj till skåne och hyra islandshästar i två veckor. Riktigt kul! Med familjen hade vi tänkt en liten resa till göteborg eller liknande och gå på liseberg eller något, Så jag vet inte exakt vad vi ska göra. 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Jag har inte fått något sommarjobb så det kommer bli en riktigt dålig sommar. Men förhoppningsvis så åker jag, familjen och min bästa kompis till Cypern i början av sommaren.
31 maj åker jag till Öland med klassen för att studera. Mindre kul.
I höst kommer kanske mina två bästa vänner i klassen hoppa av, så jag vet inte om jag ska gå kvar resterande 2 år eller börja en helt ny linje och gå 3 år istället,
:(
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Jag ska till Italien med konfermationen i Augusti, sen ska jag kanske till söderhamn med några kompisar.
Jag ska även med Hanna (hhannaz) till Skåne och hyra islandshästar som hon redan skrivit (#2)…
Det är väl den enda jag har planerat, men det blir nog mer planeringar snart anntar jag. 
Inom fotograferingen så blir det ju så klart tävlingar och evenemang. Men även mycket annan fotografering. Och en heeeeel del ridning :)
Fotbollscup i mitten av sommaren, längtar redan nu. 1 hel vecka med bara en massa underbar fotboll och världens grymmaste lagkamrater.
Urkult i augusti, festivalvecka med förhoppningsvis härligt väder och härliga människor.
Efter Urkult ska jag och min bästa kompis (och min syster och hennes kompis) åka till Kroatien till min moster och bara bada och slappa.
Men självklart ska resterande dagar fyllas av ändlösa tillfällen med bara glass, sol och trevligt sällskap :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag kommer att jobba större delen av sommaren (hoppas jag), men annars ska jag fortsätta träna hästen så att det kanske kan bli en tävling framåt hösten, vara med vänner och åka till Uppsala och Göteborg ett par dagar.
Det blir mycket djur för min del i sommar. ^^
Jag ska åka på 5-dagars ridläger, sedan ska jag vara "lägerledare" för 2 övernattningsläger med tema häst, bägge lägren är 5-dagars.
Jag ska förhoppningsvis hopptävla en del med en av kaninerna också, debut för honom (jag har inte tävlat på 3 år så det blir debut för mig med ^^) 16-17 Maj.
Vi ska få ardennerföl också och det ska blir såå kul! Hoppas att det blir ett sto! :D
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Jaadu, vi kommer iallafall inte åka utomlands :@. Mamma, hennes sambo och 2 syskon ska till tunisien utan mig och min bror och pappa och hans sambo ska också åka någonstans utan mig och min bror -.- det är massa orättvist tycker jag. Annars ska jag väl sola, bada, läsa, vara med kompisarna, tälta och vara med kaninen (snart kaninerna :D). Finns typ inget jag har planerat förutom att jag ska tälta samma dag som skolan slutar :D:D
Är såååå glad att det är sommar :)
Emma

jag vet inte riktigt ;D typ vara med vänner,sola,bada,sån man gör under sommaren ;D
Men nu i maj-juni ska jag på turné med en teater som jag är med i :D Sjukt kul!
men jag ska börja 7:an så det är lite nervöst :P
Blir mest slappa och slöa. Sola, hänga med kompisar. :) Och stallet såklart! Ska antagligen vara ridlägerledare på barn lägrena som är i sommar. Ska till Liseberg med en kompis, och v.32 är det förhoppningsvis läger med kyrkans ungdomsgrupp 
Efter lovet börjar gymnasiet. Har prel. kommit in på John Bauers Bageri-Konditori linje. :]
Just nu vet jag ingenting. Kommer sitta på landet helt klart men kommer antagligen inte ha någon sommarhäst dethär året som de tre tidigare vilket, rent ut sagt, tar kol på mig. Hade verkligen längtat efter det och kände att i år kommer det verkligen hända saker! Men nä… Så jag vet inte vad jag ska syssla med. Försöka hitta nått sommarjobb kanske eller nått sånt. Buhu!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jag ska skaffa en hundvalp om 2 veckor, så jag kommer ha fullt upp med att uppfostra & vara med valpen hela sommaren ^^'
#11 Kom ner till mig så ska vi ha det askul!
#12 Vad mysigt det låter :)

#14 Vad blir det för valp då?

#15 Bichon Havanais . Inte "min" hund på bilden, men samma ras ;)

ha skol avslutning. fixa så bästisen får den bästa sommeren. (hon flyttar). läsa lite twiligt . sola bada och allt annat. resten är framtiden och ödet ;D
Sluta nian, dö av sorg för det, va med kompisar, cheerleada (fint ord xD), bada, tävla med kaninerna, läsa.. och flytta :D kommer inte på något mer nu
Vara hemma och chilla, sola, bada, festa… Och jobba 4 veckor i slutet av lovet ;)
Jag kommer att fara runt lite överallt i sommar förhoppningsvis. Allt beror dock på om jag kan fixa någon som vill ta hand om lilla hästen. Annars är det beslutat att åka till Kroatien och Gotland!
Resten av veckorna kommer jag jobba i princip varje helg = massa pengar yeey! Sen kommer jag bada, festa och umgås med vännerna 
#20 Jag vill väldigt gärna ta hand om din lilla häst! Det är bara att fråga om du vill ha hjälp, jag är ledig hela sommarn förutom dom två veckorna i juli! 
Ååh vad gullig du är! Självklart frågar jag alltid dig först 

Ta studenten, festa sjukt mycket, sova, sova lite till, jobba 2v, söka jobb, åka till göteborg och gå på liseberg + madonna..Tror det var allt jag planerat än så länge.

Jag ska ta studenten, åka till liseberg, bilträff i västerås och sen ska jag vara funktionär på falsterbo horse show en vecka som de andra åren :) Sen ska jag väl bara rida, jobba o ta de lugnt :)

Typ, inget, 10-dagars konfirmationsläger i slutet av Juni till början av Juli, BLÄ. Sen den fjärde Juli konfirmerar jag mig.. Sen i Augusti ska jag till Finland, det är den enda jag vet än så länge :) Sen ska vi nog ut med båten, och jag kommer att vara med kompisar och så kanske jag åker upp till mina kusiner i Norge :D <3
Nya planer! Då hästen inte gick vägen så tyckte mamma att jag skulle syssla med något vettigt och inte bara sitta hela sommaren. Så jag ska ner till Cannes i Frankrike i 4 veckor på språkresa! Ska bli så himla kul men jag är jättenervös och hoppas verkligen att jag utvecklas med min franska, det behövs!
Sen så blir det lite stallet hos faster och även en tripp ner till Anna! 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Lite nya planer för mig med! Förutom att jag ska till skåne vecka 29 och 30, så har jag hittat ett sommarjobb! Nämligen sälja jordgubbar. Haha, det är bättre än ingenting iallafall! 

Igår fick jag hem min 10 veckors valp, har knappt fått sova elr äta, elr gå på toa ordentligt själv så jag är helt UTPUMPAD o slut, trots att jag bara haft honom i en dag xD
Bild på min Benji iaf, när han smaskar godis. Visst är han väl sööt?

Jag snart till Göteborg med klassen och därefter är det skolavslutning. Sedan blir det att jobba nästintill hela sommarlovet. men precis i slutet av lovet ska jag till Linköping, där firar jag även min födelsedag. =)
// Lisa, medarbetare på Twilight

Jag ska väl läsa böckerna, har inte läst en enda av dem, hehe :)
Annars ska jag mest bara slappa. Ska eventuellt till Grekland också men det är inte förän i slutet av sommaren. Ska umgås med vänner, fota, vara med kaninerna och bara ta det lugnt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se