OT: Preliminärt antagen?
Med tanke på att det finns en hel del som går i 9an här, som sökt till gymnasium och så tänkte jag att jag skulle starta denna tråden..
**
Har du fått besked om preliminär antagning än?** Berätta gärna vilken skola och linje du kommit in på.

Jag fick hem ett brev idag som löd att jag har blivit preliminärt antagen till John Bauer (mitt första val) och då IT-Media.
Jag är jätteglad, men sedan får man inte glömma att det faktiskt är preliminärt. :P
Jag fick också hem från John Bauer idag, antagen även jagtill IT-Media.
Fast vill helst gå naturbruk så väntar otåligt på svar därifrån.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag har fått hem från Njudungskolan i Vetlanda.
Preliminärt intagen i första hand!
Väntar dock fortfarande på svar från 2 skolor.
// Lisa, medarbetare på Twilight

Har inte fått något besked än, tyvärr :/
Väntar med spänning!
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
Vill bara säga att då jag gick nian förra året så kan jag ju berätta att den preliminära som ni säkert redan vet har runt 10-20 poäng lägre än vad slutgiltiga intagningen har, bra att veta så man inte för för sig att det kan har räcker. Vissa fall gör det det men man vet aldrig.
Någon som bor i Stockholm eller i närheten som ska söka till Enskilda Gymnasiet, btw?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Vad roligt att ni verkar ha blivit preliminärt intagna på ert första val, mitt definitiva blev samma som mitt preliminära =)
Jag kom inte in på mitt förstahandsval på preliminära men efter hårt slit så fick jag upp mig till lagom med poäng och nu går jag på mitt förstahandsval! :D Jättekul var det att fått ha kommit in.
Medarbetare på Hästfoto.

Säger som maggan de preliminära kan skifta oerhört mycket! Min skolas preliminära låg på 275p. och slutade på 295! Men det är ovanligt att de skiftr så mycket, hoppas det går bra för er :D
#5 På papperet från John Bauer stod det "för att kunna bli slutligt antagen måste du ha de poäng som krävs (80) samt vara godkänd i engelska, matematik och svenska". Och 80p har man ju… ;)
JB var mitt 2a val, kom inte in på mitt 3e tror jag, har inte fått svar från mitt första…

#9 - samma här, fast lägsta poäng i karlshamn är 85.
men om man kollar här ser man vad preliminära antagningspoäng för iår är (gäller bara john bauer), http://www.johnbauer.nu/web/Preliminara_antagningspoang_2009.aspx, jag tror inte de kommer skifta såå mycket. Och eftersom jag vill gå i karlshman som har medel 171 poäng räcker det säkert om jag har minst 180 poäng, och det har jag (mer t.o.m).
Menmen.. man vet ju aldrig säkert.
#10 Precis! Jag har 240p just nu, sökte in på 230, och det borde ju räcka! Speciellt om jag höjer mig lite denna termin.
Jag hade såå dåliga betyg ifrån 9an när jag skulle söka. Sökte iaf till Media och kom in fast det var över 200 poäng man skulle ha..
Får ni veta redan nu och från varje skola? :o Vad fuskigt!
Vi får inte veta förrän 15 april och jag längtar tills beskedet kommer, det kommer då för alla skolor på samma gång på samma papper och på så vis är det ju bra. Men jag blev riktigt nervös när jag fick ett papper från västra götalandsregionen idag, dock var det bara om öppet hus D:

nej jag har inte fått :S
men jag valde Tullinge Omvårdnad som första valet :)

Har nu även fått ett preliminärt ja från Vimmerby.
Wowo! Idag fick jag mina intagningsbesked, en vecka för tidigt. Fine by me! Jag kom in på alla tre gymnasium jag sökte till, så till hösten blir det Forshaga Akademin och hundsport! :'D
#16 Grattis, vad skönt!
#17 Tack! Ja, jätteskönt! Nu kan jag börja övertalningen av mamma att skaffa hund på allvar! :)
Idag fick jag ÄNTLIGEN besked från mitt förstahandsval, Tenhult (naturbruk, hästhållning) OCH JAG KOM IN!
Är HELT överlycklig!
#19 Grattis igen :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag fick reda på igår att jag kommit in på Bageri-Konditori på John Bauer. Har gått hemma och väntat på att få hem brev med intagningen, men nejdå, vi fick våra lappar av syon ;s
Ojsan.. Grattis till er andra också som kommit in på önskade gymnasium! :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#19 GRATTIIIIIIS! JAG SA JU DET! :D
Medarbetare på Hästfoto.

varför har endel redan fått veta om dom är preliminärt antagna??
jag har inte fått veta nånting X]
#24 Beror nog på vart i landet man bor, olika kommuner gör antagligen olika ;)
Hur har det gått för alla, har ni kommit in på era val? :)

Intagen i Vetlanda och det lutar mot att jag också börjar just där i höst. :)
#19 oj så kul :D Hoppas deras utbildning är bra :D (vår skolas hästhållning är inget att jubla över, så hoppas din skola är bra!)

jag kom in på mitt förstahandsval, mp i luleå :p
jag känner mej ganska säker på att jag kommer in "påriktigt" sen oxå :D
#29 Härligt! 
Någon här som stod inför en stor nervositet innan intagningen? Jag låg på gränsen för att komma in på mitt förstahandsval och höll på att dö dagarna innan, särskilt när resultatet dröjde.
Men jag kom in, med lite konstiga omständigheter… Aldrig varit så nervös. Fråga bara Anna! Hon var med och lugna mig 
Medarbetare på Hästfoto.
#31 Jag minns det som igår… Du skrek och grät och skrattade samtidigt =D
#32 Jo, och nu gråtar jag mest…
Medarbetare på Hästfoto.

Det hade inte vart någon stor deal för mig om jag inte hade kommit in.
Hade så gärna tagit ett sabbatår istället..