Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 2659 ggr
senna
0

Svenska eller engelska?

Jag har inte läst twilight-böckerna ännu men tänkte att jag skulle börja. Jag undrar dock vilka versioner ni tycker är bäst, de engelska eller svenska? Kan inte bestämma mig.

Tacksam för svar.

Maja
0

Jag har inte heller läst dem, men ska beställa de engelska så fort jag får lönen. Det känns mer som att den engelska är den "riktiga" så dem kommer det att bli för mig. :P

Anna
0

Jag har bara läst på svenska eftersom jag inte fått tag i de engelska än… Så har ju ingenting att jämföra med, det är ju inget fel på de svenska, men jag brukar uppskatta böcker på engelska mer.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Livzson
0

Engelska, no doubt!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Zippa-
0

Säger som #3 ;)

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

senna
0

Okej tack för hjälpen allihop! Då blir det väl de engelska!

AidaHakimi
0

Jag gillar både svenska versionen och engelska. Lika bra säger jag!

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

hhannaz
0

Engelska! Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Jojsan
0

Helt klart de engelska böckerna tycker jag.

Otaku
0

Har läst både, men engelska är bättre ! :D

Mvh Vinetta

discosadness
0

Jag ska med sorg läsa ut fjärde boken ikväll. Sedan bär det av till bokhandeln för att köpa första boken på engelska!

Magster
0

Jag har bara läst de engelska men hört att de svenska är inte lika bra, så satsa på de engelska!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

gigytffyvbk
0

Jag har bara läst den engelska versionen av Twilight och jag tyckte den var jätte bra, föredrar att läsa engelska då jag oftast inte gillar hur dom översätter men det är ju förståss en smak sak.

Granatapple
0

Engelska!

altrheio
0

När man läser de engelska böckerna så ska man nog antingen ha läst de svenska böckerna eller vara ganska bra på engelska just för att inte missa vissa saker. Man stöter på många nya ord i de engelska böckerna så då är det bra att ha läst på svenska först  /så att man fattar mer. Men är man duktig på engelska så ska man klart läsa dom på Engelska. I de engelska böckerna är det ocskå många fler sidor t.ex i Breaking Dawn är det 752 sidor och i Så länge vi båda andas är det nått på 500 sidor :P (My opinionOskyldig)

Papaya
0

#14 Är det så stor skillnad på den svanska och engelska versionen av Breaking Dawn (antal sidor menar jag då)?! herrejösses, tur att jag köpte den engelska! Hur mycket missar man inte på drygt 200 sidor?!

Jag har då alla böckerna på engelska, älskar dem och är glad att jag inte köpte de svenska. Jag tycker att språket är lättfattligt och det är väldigt lätt att förstå sammanhanget. Å andra sidan så har jag läst en del äldre engelsk literatur, så det "moderna" språket i Twilight-sagan känns riktigt lätt i jämförelse. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

mbwj
0

Jag läser dom på Svenska men jag tror nog att Engelska är bättre ;)

[Caroline92]
0

Min kompis läser båda böckerna samtidigt, hon har båda uppslagna å läser en mening var typ, nörd som hon är :P och hon märker då att dom översätter inte hela meningarna och hoppar över vissa delar i konversationer och sånt :O

hhannaz
0

#17 vilken tur att jag läste dom på engelska då! Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

bea28
0

dom engelska är mycket bättre :) min personliga åsikt då. och jag håller med #15, språket i dom engelska böckerna är inte speciellt svårt, även om man nån gång måste slå upp ett ord eller två Oskyldig

Magster
0

Har bara läst ett urdrag ur de svenska men jag tycker verkligen att de pryder allt i dem. Det blir liksom hämmat på något sätt och Edward framställs som världens tönt! Haha!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Om man jämför tjockleken på de engelska böckerna och de svenska ser man ju hur mycket översättarna filtrerar bort…

Svenska Breaking Dawn är väl på runt 500 sidor, min pocket på engelska är på över 750 sidor.

Föredrar helt klart de på engelska, känns mer original!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emwa
0

Engelska!

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

sotgurkan
0

jag är inge bra på ängelska (13 år) så jag tog svenska.

fast jag ska läsa engelska verationen när jag ka bättre engelska och läst dom på svenska så att jag fattar XD

emeliekarlssoonn
0

Jag har bara läst dom på svenska. Ska läsa ut Så länge vi båda andas ikväll och sen blir det att leta arslet av sig efter första boken på engelska :P

Lagerquist
0

Jag har läst på både svenska och engelska och ärligt talat så är den svenska språkligt sett bättre, bättre ord, formuleringar, meningar etc. Den engelska har faktiskt ett väldigt enkelt och "dåligt" språk.

Livzson
0

Humorn/känslorna skiljer sig också rätt mycket.

När man läser en engelsk text gentemot en svensk får jag ofta en delad uppfattning. Så den engelska är även bättre där!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Yakamoto
0

Jag lyssnar på böckerna. Har lyssnat på den svenska Om jag kunde drömma och det gör jag nog aldrig om. Den engelska versionen är så mycket bättre som ljudbok med en mycket väl anpassad röst. Och OCH en bra röst för Jacobs bitar.

ritblocket
0

Engelska helt klart! :D eller så läser du på båda språken (jag har alla twilightböcker både på svenska och engelska :P)

oblivionocean
0

jag har bara läst dom svenska så jag kan inte säga något ;) eller dom tre första har jag bara kommit till än.

pebb
0

Jag har läst dom på svenska bara, men tänkte ta dom på engelska i sommar, tror dom är bättre på engelska faktiskt, man förlorar ju en del i översättningen.

[belewiien]
0

Jag har alla böckerna på engelska, vann dock Breaking Dawn på svenska så det blir till att läsa på svenska nu! Skrattande

Corton
0

Engelska =)