Speciellt med filmen
Undrar bara vad som är så speciellt med filmen :)? Forum, sajt på iFokus, bdb galningar, twinighten.
Jag tycker mer om boken, jag tycker ärligt talat inte filmen är så speciell ;S
Jag håller med #1, filmen är inte det mest speciella, böckerna är mycket bättre. Men att filmen blivit så stor är väl dels för att böckerna har blivit stora och för att det faktiskt är en ganska bra film. Men sedan är det ju också en sådan historia (kärlekshistoria) som lätt blir populär bland ungdomar (man blir typ helt förtrollad och totalt beroende när man läser böckerna) och lätt skapar en viss hysteri. Samt ett till plus; en snygg manlig huvudrollsinnehavare är aldrig fel när det gäller att skapa hysteri.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Sajtens huvudämne är inte filmen utan allting som rör The Twilight Saga - de fyra (förhoppningsvis snart fem) böckerna, första filmen, kommande filmer, karaktärerna, författaren, skådespelarna… You name it! :)
Jag tror att den största hysterin beror på den "snygga, manliga huvudrollsinnehavaren", som Metinia säger. Det tycker jag är synd. Väldigt många unga tjejer hävdar att de älskar filmen bara för att "Edward är så snygg", det ger en liten fjortisstämpel på ALLA som uppskattar serien, vilket inte stämmer. De flesta uppskattar faktiskt böckerna allra mest, bl.a jag, och blev direkt överförtjust i författarens sätt att skriva på.
Twilight-serien har funnits i relativt många år, jag läste första boken för över 2 år sedan och blev fast direkt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

3# ska en femma komma ut :O

Jag har bara sett filmen men ska snart läsa böckerna =) självklart är edward snygg men jag skulle gilla filmen lika mycket även om han inte var med fast det är tur att han är med =)
#4 Stephenie har ju skrivit 12 kapitel på bok 5, Midnight Sun (som är ur Edwards perspektiv), den läckte tyvärr ut på internet utan hennes tillåtelse så hon har slutat skriva på den för tillfället. Det är inte bekräftat om hon kommer att avsluta boken, men vi hoppas på det! De 12 redan skrivna kapitlena finns på hennes hemsida.
#7 Stämmer.

XD det visste jag. tänkte väll. hur skulle den femte boken (av bellas veriation) bli. allt har typ hänt o.O